• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 6 (267)
czerwiec 2017

   rynki-06-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Rywalizacja na wysokim poziomie
XI Degustacja Wódek organizowana przez ogólnopolski miesięcznik branżowy „Rynki Alkoholowe” już za nami. W piątek, 26 maja, w toruńskiej restauracji Mio Piano wybrano i nagrodzono najlepsze produkty w danej kategorii. Tegoroczna rywalizacja, zarówno wśród wódek czystych, jak i w gronie wódek smakowych oraz smakowych wyrobów spirytusowych, stała na najwyższym poziomie. Po podliczeniu punktów przyznawanych przez jurorów, złoty medal w kategorii wódek czystych zdobyła... Finlandia Vodka z portfolio Brown-Forman Polska Sp. z o.o. W kategorii wódek smakowych i smakowych wyrobów spirytusowych zwycięstwo było wyraźne i niepodważalne.
Czytaj całość…
 
Wódka elegancko, kulturalnie i z klasą
Pierwszy w Polsce Festiwal Wódki i Zakąski odbyła się w dniach 19-20 maja. Odwiedziło go ok. 4 tys. osób. Skąd pomysł, aby zorganizować tę imprezę? – Doszedłem do wniosku, że Warszawa zasługuje na takie wydarzenie, jakim był pierwszy Festiwal Wódki i Zakąski. Jako społeczeństwo dojrzeliśmy do tego, aby docenić nasz polski trunek oraz kuchnię i pokazać, iż Polacy mają w tych dziedzinach powody do dumy. W Polsce nie brakuje miejsc, gdzie produkowane są wyjątkowe alkohole i żywność. I myślę tu zarówno o dużych firmach, jak i małych lokalnych producentach – tłumaczył Piotr Popiński, pomysłodawca i organizator imprezy. – W czasie trwania dwóch dni Festiwalu, na około 40 stoiskach goście mogli spróbować ponad 200 różnych alkoholi oraz wielu zakąsek najwyższej jakości. Poprzez Festiwal chcieliśmy pokazać, że świat alkoholi jest bardzo bogaty i różnorodny, a sama wódka, w przeróżnych odmianach, może doskonale łączyć się z jedzeniem.
Rynki Alkoholowe, 6/2017
 
Piwo jest dobre, piwo pić trzeba...
Piwo należy do najczęściej i najchętniej spożywanych trunków, tworzy segment rynku alkoholowego o wysokiej znajomości i rozpoznawalności wśród osób pijących lub kupujących alkohol. Piwa z dużych browarów cieszą się najlepszą znajomością i największą popularnością wśród konsumentów tego rodzaju trunków. Najbardziej znane  marki piwa w teście znajomości spontanicznej i wspomaganej to:  Żywiec (Grupa Żywiec) i Tyskie (Kompania Piwowarska). Wysoko  w teście znajomości spontanicznej uplasowały się też: Lech oraz Warka.  Warto  zaznaczyć, że w teście znajomości wspomaganej bardzo dobre wyniki  przekraczające 70% wskazań osiągnęły również marki: Heineken, Żubr, Tatra i Okocim. 70%  badanych przyznaje, że najchętniej spożywa piwa jasne.  Na drugim miejscu, ze  znacznie mniejszą liczbą wskazań znalazły się piwa smakowe (26%). Natomiast na trzecim miejscu z takim samym wynikiem 18%  uplasowały się trzy rodzaje piw: ciemne, radler i niepasteryzowane.
Rynki Alkoholowe, 6/2017
 
Sprzedaż piwa w sklepach małoformatowych
Piwo to dla sklepów małoformatowych do 300 m2 jedna z kluczowych kategorii, ponieważ odpowiada za ponad 14% całkowitej wartości, co daje jej drugie miejsce (po papierosach) pod względem udziałów w obrotach. Pod względem liczby transakcji piwo nie ma sobie równych – jest to zdecydowanie najczęściej kupowany produkt, a butelkę lub puszkę z logo któregoś z browarów można znaleźć w co czwartym koszyku. Zakup piwa jest bardzo często głównym lub nawet jednym powodem, dla którego klienci przychodzą do sklepu małoformatowego, o czym może świadczyć fakt, że na około 40% paragonów z tą kategorią nie występują inne produkty.
Rynki Alkoholowe, 6/2017
 
Eksport na plus
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego oraz Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy wynika, że w 2016 r. eksport mocnych alkoholi wzrósł do 54,5 mln litrów, a jego wartość do 176,4 mln euro. Do największych rynków eksportowych polskiej wódki należała:  Francja (13,3 mln l i 86 mln euro), Stany Zjednoczone (11,5 mln l i 23,1 mln euro), Kanada (1 mln l i 3,5 mln euro), Wielka Brytania (1,3 mln l i 3 mln euro), Meksyk (0,8 mln l i 2,5 mln euro), Niemcy (1 mln l i 2,2 mln euro) oraz Włochy (1,3 mln l i 2 mln euro). Kiedy weźmiemy pod uwagę największe rynki eksportowe wszystkich wyrobów spirytusowych, okaże się, że sytuacja wygląda bardzo podobnie. Przoduje Francja (14 mln l i 90 mln euro) przed Stanami Zjednoczonymi (12,3 mln l i 24,9 mln euro), ale na trzecim miejscu znajdują się Węgry (5,3 mln l i 6,7 mln euro). Dalej mamy Niemcy (2,3 mln l i 5,8 mln euro), Wielką Brytanię (1,8 mln l i 5,2 mln euro), Kanadę (1 mln l i 3,7 mln euro) oraz Meksyk (1 mln l i 2,6 mln euro). Średnia cena eksportowa polskiej wódki to 9,53 euro. Produkcja wódki w Polsce w 2016 r. wyniosła 98,2 mln l) – to więcej niż w 2015 r. (95,1 mln l), ale mniej niż w 2014 r. (115,3 mln l).
Rynki Alkoholowe, 5/2017
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1 - 8 z 861
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe