• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 7 (268)
lipiec 2017

   rynki-07-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

MARTINI półtora wieku marki Drukuj Email
spis-5-m.jpgMARTINI® to jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek alkoholowych na świecie, marka, która sama w sobie tworzy kategorię – martini, do tego z ponad 150-letnią historią. MARTINI® to niezmienny i oryginalny smak, którego receptura do dziś jest tajemnicą, znaną tylko dwóm osobom.

Włoska legenda
Historia MARTINI® rozpoczęła się 1 lipca 1847 roku w Turynie, kiedy czterej piemonccy kupcy założyli Krajową Destylarnię Spirytusu oraz skład alkoholi. Tak powstała firma Martini & Rossi i marka MARTINI®. W 1864 roku firma przeniosła się w okolice Turynu do Pessione, gdzie dziś znajduje się Muzeum MARTINI®, wina i enologii. Twórcami MARTINI® są Aleksandro Martini i Luigi Rossi, którzy po latach poszukiwań i eksperymentów w 1863 roku stworzyli ten najpopularniejszy wermut. Tak powstało MARTINI®, włoska legenda, która podbiła świat.

Na szczytach władzy
Wizjonerstwo właścicieli oraz jakość ich wyrobów i oryginalny smak MARTINI® szybko zaowocowały pierwszymi nagrodami na międzynarodowych wystawach (w 1865 roku w Dublinie, a w 1867 w Paryżu). Dzięki temu produkowane przez nich trunki wyruszyły z włoskiego miasteczka na podbój światowych salonów. Doceniały je najbardziej wymagające osobistości tamtych czasów. Martini & Rossi stało się „oficjalnym dostawcą” trunków do wielu pałaców królewskich w Europie, a od 1922 roku także na dwór japoński. W ten sposób oryginalny smak MARTINI® zdobywał zasłużony prestiż.

Artystyczny mariaż
MARTINI® to oryginalny smak i oryginalne przedsięwzięcia reklamowe. Marcello Dudovich, Jean Droit czy Leonetto Capiello to nazwiska niektórych tylko znanych rysowników, którzy na wyłączność, specjalnie dla MARTINI® stworzyli pierwsze słynne plakaty reklamowe. Na przełomie lat 30. XX wieku uwagę miłośników dobrych trunków i sztuki przyciągały z kolei nowatorskie prace reklamowe autorstwa Lubattiego, Petitiego, Alessia czy Riccobaldiego. Firma Martini & Rossi zasłynęła także jako organizator wydarzeń muzycznych, takich jak transmisje słynnych koncertów Martiniego, które przyniosły popularność późniejszej gwieździe opery – Marii Callas. W latach 50. słynne plakaty reklamowe MARTINI® stworzyli Armando Testa, Mario Rossi, Atanasio Soldati i wreszcie Andy Warhol. Wtedy też narodziła się nowatorska idea reklamowa Terrazza MARTINI®, czyli wyjątkowe, prestiżowe i pełne smaku miejsca spotkań znanych osób. Pierwsza Terrazza MARTINI® powstała w 1948 roku w Paryżu, kolejne w Mediolanie, Barcelonie, Londynie, Sao Paolo, Genewie i Brukseli. W 1968 roku zorganizowano kolejne niezwykłe wydarzenie – wyścigi samochodowe pod patronatem MARTINI®. Tak narodziło się Martini Racing, a marka ta została jednym z najpopularniejszych sponsorów wyścigów samochodowych na świecie.

Światowe Martini
Grupa Bacardi-Martini, do której od 1993 roku należy MARTINI®, kontynuuje tradycję marki, umacnia jej pozycję i wizerunek jako pełnej radości życia, dynamicznej i niezwykłej. Dlatego powstają kolejne Terazza MARTINI®, gdzie spotykają się sławni i bogaci – na festiwalach filmowych w Cannes i Wenecji, a także podczas wyścigów GP Formuły 1 w Monako, Barcelonie czy na torze Monza we Włoszech. MARTINI® to nie tylko nowatorski artystyczny pomysł na markę, ale także szybkie samochody i sponsoring wyścigów samochodowych. Od 2006 roku MARTINI® wróciło na najbardziej prestiżowe zawody Formuły 1 jako partner teamu Ferrari.

Odpowiedzialny marketing
Bacardi-Martini promuje nie tylko markę, ale także odpowiedzialną postawę. Przykładem może być Bacardi-Martini Grand Prix, międzynarodowy konkurs dla barmanów, którego idea narodziła się w 1966 roku. Na początku konkurs ograniczał się tylko do członków Włoskiego Stowarzyszenia Barmanów (A.I.B.E.S.). W 1970 roku zarząd Martini & Rossi zdecydował się na jego rozszerzenie, tak aby mogli w nim brać udział młodzi barmani z całego świata. Dzięki bliskiej współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Barmanów (IBA), Bacardi-Martini Grand Prix stało się najważniejszym wydarzeniem o charakterze szkoleniowym dla młodych barmanów na świecie. Konkurs jest sprawdzianem zarówno wiedzy praktycznej, jak i teoretycznej.

MARTINI® po polsku
MARTINI®, odkąd wróciło na polski rynek, ma stabilną i ugruntowaną pozycję. Konsumenci cenią tę markę i chętnie po nią sięgają. Bacardi-Martini nie zapomina jednak o stałym dostarczaniu konsumentom wiedzy o marce i powodów, żeby delektować się oryginalnym smakiem MARTINI®. Przykładem może być akcja Martini Code, czyli promowanie drinka oddającego ducha naszych czasów i tego, co stanowi kwintesencję marki: radości, fantazji i polotu. MARTINI® przypomina o sobie konsumentom, pojawiając się na takich akcjach, jak Samochód Roku, organizowany przez luksusowy miesięcznik dla mężczyzn „Playboy”. W Polsce Bacardi-Martini również realizuje działania edukacyjne. Przykładem może być Olimpiada Młodych Barmanów – organizowany przez firmę Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o. i Komisję Gastronomiczną Polskiego Zrzeszenia Hoteli ogólnopolski konkurs, którego celem jest kształtowanie właściwych postaw i sposobów konsumpcji napojów alkoholowych oraz promocja młodych adeptów sztuki barmańskiej. MARTINI® od 2 latach jest także partnerem Independent Flair League. Celem Ligi jest propagowanie idei Working Flair, czyli nowoczesnej i widowiskowej sztuki obsługi gości jako światowego standardu pracy barmana. W zawodach tych startują zawodowi barmani.
MARTINI® ma za sobą długą historię i bogaty dorobek. Działania marketingowe ulegają zmianom, zawsze jednak silnie podkreślają ekstrawagancję, niekonwencjonalność marki. Niezmienny pozostaje jednak oryginalny smak i charakter MARTINI®, włoskiej legendy.

opracowano na podstawie materiałów
Pegasus PR

Rynki Alkoholowe, 5/2007

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe