• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 11 (272)
listopad 2017

   rynki-11-2017.jpg
 
Chcemy rosnąć szybciej niż branża Drukuj Email
spis-2.jpgUbiegły rok był wyjątkowy, nie tylko dla Kompanii Piwowarskiej, ale dla całej branży. Gorące lato, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej były sprawdzianem sił, dały możliwość wykazania się w sprzyjających, choć jednocześnie trudnych warunkach. Jak Pan słusznie zauważył sprzedaż KP rosła szybciej niż rynek. To stwierdzenie może posłużyć za podsumowanie naszych ubiegłorocznych osiągnięć na tle konkurencji. Zakładamy, że w tym roku cała branża wzrośnie o około 3 - 5 procent. My natomiast chcemy uzyskać nieco większy wzrost sprzedaży. 

Biorąc pod uwagę wielkość naszych udziałów rynkowych, zdobycie każdego dodatkowego procenta będzie sporym osiągnięciem. Do Tyskiego – największej polskiej marki – należy 16% krajowego rynku piwa. Na drugim miejscu plasuje się również marka z portfolio Kompanii Piwowarskiej – Żubr, który ciągle zdobywa uznanie wśród nowych konsumentów. Jego roczny udział w rynku wyniósł 11%.
Świetne wyniki osiągnął lider segmentu piw smakowych – Redd’s. Jego sprzedaż wzrosła o 42%, między innymi dzięki nowemu, ulepszonemu opakowaniu oraz udanemu repozycjonowaniu wachlarza tej marki z myślą o kobietach.
O klienta będzie trzeba zabiegać poprzez umiejętne odczytywanie jego potrzeb i ich zaspakajanie. Do lidera w dużej mierze należy kształtowanie rynku, głównie poprzez innowacje. Dlatego też w minionym roku wprowadziliśmy dwie wersje marki Lech – bezalkoholowy Lech Free oraz niskoalkoholowy i niskokaloryczny Lech Lite. Otworzyło to całkiem nowy segment na rynku piwowarskim. Jest to tylko jeden przykład działań, jakie prowadzimy w celu umocnienia naszej pozycji na rynku, oraz przykład przyszłościowego spojrzenia na tę kategorię.

Z Tomaszem Bławatem, wiceprezesem zarządu ds. sprzedaży
i dystrybucji Kompanii Piwowarskiej SA, rozmawiał Jacek Łakomy.

Rynki Alkoholowe, 6/2007

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe