• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 10 (271)
październik 2017

   rynki-10-2017.jpg
 
Moda na wino Drukuj Email

Z badań przeprowadzanych przez ACNielsena wynika, że spożycie wina w Polsce rośnie. W porównaniu z innymi europejskimi krajami jest jednak nadal kilkanaście razy mniejsze. Szacuje się, że w minionym roku łącznie wina stołowego kupiono o około 43 mln litrów więcej niż w 2006 roku. To prawie o 14% więcej. Największym zainteresowaniem miłośników wina cieszą się trunki z Nowego Świata: Argentyny, Chile i Australii. Panuje moda na picie wina. W związku z tym już zwiększyła się liczba specjalistycznych sklepów sprzedających ten trunek. Zdaniem branży ten trend się utrzyma.

Do tej pory nowe sklepy specjalizujące się w sprzedaży wina otworzyły firmy Ambra, Grand Cru, Bartex. Prawdopodobnie powstaną też sieci sklepów marki Vin de Siecle i Top Wina Świata z Kołobrzegu. Zainteresowani przyznają, że ta inwestycja jest strzałem w dziesiątkę, ponieważ sprzedaż wina rośnie o około 20% w skali roku. Od lipca 2006 do lipca 2007 zwiększyła się aż o jedną czwartą.

Rynki Alkoholowe, 1/2008

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe