• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 3 (276)
marzec 2018

   okl-2018-03.jpg
 
Zero proMILA - nowa akcja Stowarzyszenia Polska Wódka Drukuj Email
W dniu 13 grudnia 2007 roku w warszawskim hotelu Marriott odbyła się konferencja prasowa Stowarzyszenia Polska Wódka – Polish Vodka Association, w trakcie której przedstawiono założenia i szczegóły kampanii społecznej „Zero proMILA”, której celem jest zwrócenie uwagi kierowców na zagrożenie wiążące się z piciem alkoholu i późniejszą jazdą autem.

Problem alkoholowy wśród kierowców jest bardzo duży i ma swoje odzwierciedlenie w statystykach. Od początku minionego roku do końca września nietrzeźwi kierowcy spowodowali aż 2548 wypadków, w których zginęły 302 osoby, a 3655 zostało rannych – to są jedynie wykryte przypadki. Generalnie aż 25% śmiertelnych ofiar na drogach to skutek picia alkoholu przez kierowców, a statystyki te niestety rosną z roku na rok.
Pilotażowa akcja miała swój początek w pierwszych dniach grudnia w Warszawie, a z czasem rozwinie się na działania ogólnopolskie. Wybór stolicy na inaugurację nie był przypadkowy. To tutaj skupia się najwięcej instytucji, organizacji oraz mediów, które Stowarzyszenie chce zachęcić do współdziałania na rzecz trzeźwości polskich kierowców. – Poparcie naszej decyzji mamy także w ostatnich statystykach – powiedział Andrzej Szumowski. W ciągu zaledwie trzech pierwszych dni grudnia policja drogowa w Warszawie zatrzymała 83 pijanych kierujących – a to jedynie wykryte przypadki często tragicznego w skutkach prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu.

Krzysztof Kilijanek

Rynki Alkoholowe, 1/2008

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe