• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 2 (263)
luty 2017

   rynki-02-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Rum, gin i tequila w sklepach małoformatowych Drukuj Email
Rum, gin i tequila to jedne z mniejszych segmentów alkoholi – w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiadają one łącznie za mniej niż 1% wartości sprzedaży alkoholi mocnych. Rum i gin można kupić w około 40% placówek sprzedających alkohole mocne, natomiast tequilę ma w ofercie tylko kilka procent takich placówek. Nawet jeśli sklep małoformatowy prowadzi sprzedaż niszowych trunków, nie należy się spodziewać zbyt dużej liczby wariantów takich alkoholi na półkach. Klienci najczęściej mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami rumu i ginu, natomiast w przypadku tequili zwykle nie mają żadnego wyboru, ponieważ na półce jest tylko jeden jej wariant. Najważniejsze marki ginu w sklepach małoformatowych to: Gin Lubuski z portfolio Henkell & Co. Polska (prawie 58% udziałów w wartości sprzedaży w 2015 roku), Seagram’s firmy Pernod Ricard (około 22% udziałów) oraz Bombay Sapphire (Bacardi-Martini) i Stock Gin (Stock). Gin Lubuski można kupić w prawie 90% sklepów oferujących tę kategorię alkoholi.
W sklepach małoformatowych można kupić giny w butelkach o pojemności 350 ml i 700 ml. Małe opakowania ginu cieszą się coraz większą popularnością – w 2015 roku około 58% transakcji zakupu tej kategorii dotyczyło ginu w butelce 350 ml.
W segmencie rumu najlepiej w sklepach małoformatowych radzą sobie marki Golden Rum (Pernod Ricard), Bacardi (Bacardi-Martini) i Galeon (Polmos Bielsko-Biała). Najlepiej sprzedają się rumy w małych opakowaniach – w 2015 roku średni wolumen transakcji wyniósł około 300 ml.
Ze względu na niewielką dostępność i wysokie ceny (średnio ponad 70 złotych za butelkę 700 ml) klienci sklepów małoformatowych bardzo rzadko sięgają po tequilę. W placówkach prowadzących sprzedaż tego trunku najczęściej można znaleźć markę Sierrra Tequilla z oferty CEDC (w grudniu 2015 roku była dostępna w 77% sklepów), a także Olmeca firmy Pernod Ricard (17% sklepów). W minionym roku markę Sierra Tequilla można było znaleźć na prawie trzech czwartych paragonów z tequilą. Najpopularniejszym wariantem tej marki jest Sierra Tequilla Silver, którą występowała na około 55% paragonów.
Rynki Alkoholowe, 4/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe