• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 7 (268)
lipiec 2017

   rynki-07-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

W ponad połowie polskich domów pija się wino Drukuj Email
Według raportu przeprowadzonego przez instytut GfK, w ubiegłym roku wino zostało zakupione przynajmniej raz przez ponad 55% gospodarstw domowych w Polsce (w 2014 roku przez 54,9%). W ujęciu wartościowym wzrost ten wyniósł 2,7%. Jak wynika z raportu GfK, Polacy kupują wino średnio pięć razy w roku. Podczas jednej wizyty w sklepie nabywają około 1,1 litra wina, na które wydają średnio 18,20 złotych. Obecnie Polacy najczęściej kupują wina w dyskontach, na które przypada 39% wartości wszystkich zakupów win gronowych. Drugim z kolei typem sklepów, w których nabywane są wina, są hipermarkety (24% udziału w rynku), jednak zanotowały one spadek zainteresowania konsumentów. Dalej plasują się supermarkety (17%). Podczas zakupów Polacy najczęściej wybierali wina czerwone (56%), dalej kolejno uplasowały się wina białe (33%) i różowe (11%). Największy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim zanotowały wina białe.
Rynki Alkoholowe, 4/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe