• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 9 (270)
wrzesień 2017

   rynki-09-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Brandy w sklepach małoformatowych Drukuj Email
Brandy to jeden z mniejszych segmentów alkoholi – w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiada za około 2% sprzedaży wszystkich mocnych trunków. Niewielkie znaczenie dla obrotów sprawia, że detaliści nie przywiązują do tej kategorii tak dużej uwagi jak do wódki czy whisky.
W marcu 2016 roku brandy można było kupić w 54% placówek prowadzących sprzedaż alkoholi mocnych, przy czym oferta obejmowała średnio tylko około 3 wariantów tych trunków. Najlepszą dystrybucję w sklepach małoformatowych mają wciąż brandy z dawnych demoludów  – Pliska i Słoneczny Brzeg, które w marcu 2016 roku można było znaleźć na półce w – odpowiednio – 49% i 37% placówek sprzedających tę kategorię. Bardziej wymagający klienci mogą sięgnąć po międzynarodowe marki, takie jak Metaxa (CEDC), Brandy Original (Stock) i Stock 84 (Stock) – każdy z tych trunków jest dostępny średnio w co trzecim sklepie prowadzącym sprzedaż brandy.Najwięcej brandy w sklepach małoformatowych sprzedaje firma Ambra (marki Pliska i Słoneczny Brzeg) – w okresie od kwietnia 2015 roku do marca 2016 jej udziały w wartości sprzedaży wzrosły do 25%. Wiceliderem jest firma Stock (marki Stock 84 i Brandy Original), która w omawianym miała około 22% udziałów w wartości sprzedaży tej kategorii. Inni liczący się producenci brandy to Hennessy (Hennessy), Pernod Ricard (Martell) i CEDC (Metaxa).
Rynki Alkoholowe, 5/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe