• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 9 (270)
wrzesień 2017

   rynki-09-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Znajomość marek: brandy i koniaki Drukuj Email
Najnowszy sondaż CBM Indicator wskazuje, iż najbardziej znaną obecnie na polskim rynku marką w tej grupie alkoholi jest Metaxa (spontaniczna znajomość – 37%, wspomagana znajomość – 52%). Metaxa, zaliczana do alkoholi z grupy brandy, jest też z pewnością najbardziej rozpoznawalnym w Polsce greckim trunkiem. Na drugiej pozycji wśród najbardziej znanych i rozpoznawanych marek z grupy koniaków i brandy znalazł się Napoleon z bardzo zbliżonymi do lidera wskaźnikami: spontaniczna znajomość – 31%, wspomagana znajomość – 46%. Natomiast na trzecie miejsce, niczym diabełek z pudełka, wskoczył nienotowany w poprzednich latach 1804 Napoleon (spontaniczna znajomość – 18%, wspomagana znajomość – 29%). W zakresie deklaracji spożywania już od szeregu lat koniaki i brandy są wskazywane przez mniej niż 6 procent konsumentów alkoholu, przy czym w większości pomiarów wartości te oscylowały wokół 3 procent. Szczegółowe analizy porównawcze wskazują, że jedynie deklaracje konsumentów w kwestii spożywania brandy, koniaków i winiaków w latach 2011-2012 osiągnęła wartości w okolicach 5 procent.
Spożycie alkoholi z grupy brandy, koniaków i winiaków ma w Polsce charakter przede wszystkim prywatny. Niemal 80 procent spośród uczestniczących w badaniu amatorów tego typu trunków przyznaje, że najczęściej raczą się nimi we własnym domu. Ponad 50 procent odpowiedzi przypada na osoby, które mówią, że piją te trunki u znajomych, przyjaciół i rodziny. Zdecydowanie rzadziej respondenci piją swoje ulubione marki w pubach lub restauracjach łącznie jest to zaledwie 10%.
Rynki Alkoholowe, 5/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe