• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 9 (270)
wrzesień 2017

   rynki-09-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Sprzedaż piwa w sklepach małoformatowych Drukuj Email
Piwo generuje około 14% obrotów sklepów małoformatowych do 300 m2, co daje mu drugie miejsce (po papierosach) w rankingu najważniejszych kategorii produktowych. Zakup piwa to główny, a często nawet jedyny powód wizyty w sklepie małoformatowym – butelkę lub puszkę z logo któregoś z browarów wkłada do koszyka co czwarty klient, przy czym na prawie co drugim paragonie z piwem nie ma innych produktów. Piwo można kupić w około 90% wszystkich sklepów małoformatowych. Półka z tą kategorią zmienia się nieco w ciągu roku – latem musi się na niej znaleźć miejsce dla nowości rynkowych, a także piw smakowych i radlerów. W lipcu i sierpniu 2015 roku klienci sklepów małoformatowych mieli do wyboru średnio ponad 70 wariantów piw. Najwięcej miejsca na półce i w lodówkach zajmują wyroby trzech największych producentów, czyli Kompanii Piwowarskiej, Grupy Żywiec i Carlsberga, ale prawie każda placówka ma też w ofercie przynajmniej kilka piw warzonych przez mniejsze browary. Trudno znaleźć sklep małoformatowy, w którym nie można byłoby kupić piw najpopularniejszych marek, takich jak Tyskie, Żubr, Lech Premium czy Żywiec – w kwietniu 2015 roku były one dostępne w ponad 90% placówek prowadzących sprzedaż tej kategorii.
W odróżnieniu od sklepów wielkoformatowych, gdzie klienci wyraźnie preferują puszki, w sklepach małoformatowych najlepiej sprzedają się piwa w butelkach. W typowym sklepie osiedlowym puszki można znaleźć tylko na 30% paragonów z piwem.
Nieco ponad 35% klientów, którzy przychodzą do sklepu małoformatowego po piwo, ogranicza się do zakupu jednej butelki lub puszki. Najczęściej jednak na paragonie z piwem można znaleźć większe ilości tego alkoholu. Dominują transakcje dotyczące zakupu 2-4 opakowań, ale co dziesiąty klient wkłada do koszyka 5 lub więcej piw. W okresie od maja 2015 roku do kwietnia 2016 roku piwosze kupowali w sklepach małoformatowych jednorazowo średnio 1,3 litra piwa i płacili za nie około 6,6 złotych.
Rynki Alkoholowe, 6/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe