• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 7 (268)
lipiec 2017

   rynki-07-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Zwyczaje zakupowe polskich konsumentów Drukuj Email
Centrum Badań Marketingowych INDICATOR regularnie przeprowadza cykliczne badanie rynku napojów alkoholowych. Biorąc pod uwagę deklaracje zakupowe naszych respondentów, zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszą się od lat wódki czyste i białe gatunkowe. Choć należy zaznaczyć, że po 2012 roku pojawiła się tendencja spadkowa (w najnowszym sondażu 49% respondentów deklarowało zakup tego rodzaju alkoholu). Na bardzo podobnym poziomie pozostaje na przestrzeni ostatnich lat zainteresowanie wódkami smakowymi (około 13-14%), whisky (około 10-11%) oraz brandy, koniakami i winiakami (około 3%). Inaczej sytuacja wygląda w przypadku win. Widoczny jest wzrost liczby deklaracji dotyczących zakupów win słodkich i półsłodkich (z 16% w 2014 roku do 20% w 2015) oraz win wytrawnych i półwytrawnych (z 12% w 2014 roku do 16% w 2015).
Delikatnie zmniejszyła się natomiast liczba deklaracji dotyczących zakupu win musujących i szampanów (z 8% w 2014 roku do 5% w 2015). Wermuty cieszą się niezmiennie niewielkim zainteresowaniem (około 4-5%).
Spadła liczba deklaracji dotyczących zakupu likierów i kremów (do 4% w 2015 roku) oraz gotowych drinków niskoprocentowych (do 3% w 2015 roku).
Od lat niskim, ale stabilnym wskaźnikiem cieszą się giny, tequile i rumy (około 1% deklaracji).
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe