• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 9 (270)
wrzesień 2017

   rynki-09-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Dziewięciu "milionerów" rodem z Polski na liście magazynu "Drinks Interantional" Drukuj Email
Pochodzące z Polski marki wódek odniosły niewątpliwy sukces w tegorocznym zestawieniu „The Millionaires’Club”, czyli marek wyrobów spirytusowych, które w minionym roku zanotowały sprzedaż przekraczającą milion 9-litrowych opakowań. Wśród wódek, które w 2015 roku zanotowały najwyższą sprzedaż, na 3. pozycji – za liderem Smirnoffem i Absolutem (miejsce 18.) – uplasowała się Żubrówka (miejsce 31. w całym zestaweniu), której sprzedaż wyniosła 6,2 mln 9-litrowych opakowań. Łącznie w najnowszym zestawieniu magazynu „Drinks International” znalazło się 9 marek wódek rodem z Polski (jedną z nich jest marka Lubelska, kwalifikowana tu jako likier ze względu na niższą zawartość alkoholu). Nastąpiła jednak pewna zmiana polskiej reprezentacji wódczanej w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy to była ona silniejsza – liczyła bowiem 10 marek, czyli o jedną więcej. W bieżącym zestawieniu zabrakło marek 1906 oraz Stock Prestige (obie należące do Stocka), pojawiła się za to marka Żołądkowa Gorzka. Dla Żubrówki ta edycja „The Millionaires’ Club” jest podwójnie wyjątkowa. Nie dość, że jest – ponownie – liderem wśród polskich wyrobów spirytusowych, to jeszcze zajmowane przez nią 31. miejsce na liście jest najwyższym, na jakim udało jej się kiedykolwiek uplasować w tym zestawieniu. Ciekawostką może być fakt, iż w 2012 roku Żubrówka w ogóle nie pojawiła się na liście… Generalnie blisko połowie polskich marek udało się wejść do pierwszej setki zestawienia, są to: Żubrówka, Krupnik, Soplica i Żołądkowa Gorzka De Luxe; tuż za pierwszą setką, bo na 101. pozycji znalazła się marka Sobieski.
Połowa spośród polskich marek obecnych w bieżącym zestawieniu zanotowała wzrost sprzedaży: Żubrówka, Krupnik, Soplica, Żytniówka i Wyborowa. Spadki z kolei zaliczyły następujące marki: Żołądkowa Gorzka de Luxe, Lubelska i Żołądkowa Gorzka. Sprzedaż wódki Sobieski utrzymała się na niezmienionym poziomie.
Pięć naszych marek znalazło się także w zestawieniu wódek, które zanotowały w minionym roku najszybszy wzrost. Są to kolejno: Soplica, Żytniówka, Żubrówka, Wyborowa i Krupnik.
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe