• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 10 (271)
październik 2017

   rynki-10-2017.jpg
 
Browary zwiększają nakłady na reklamę Drukuj Email
Od stycznia do maja br. browary wydały na reklamy w mediach tradycyjnych 223,4 mln złotych, czyli o 4,1% więcej niż w analogicznym okresie w roku 2015. Ponad połowa tej kwoty trafiła do telewizji (162,8 mln złotych), jednak to o 3,5% mniej niż rok wcześniej. Drugim najchętniej wybieranym kanałem promocji była reklama zewnętrzna – przeznaczono na nią 33,2 mln złotych. Najwięcej wzrosły wydatki na reklamę piwa w kinach – o 160,9% do 20,3 mln złotych oraz w radio – o 110,7% do 1,22 mln zł i gazetach – o 101,5% do 1,21 mln złotych. Z kolei spadła kwota przeznaczona na reklamę w czasopismach – o 9,8% do 4,7 mln złotych. Największym reklamodawcą wśród browarów jest Grupa Żywiec, która w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku wydała na reklamę 90,5 mln złotych. Na drugim miejscu jest Kompania Piwowarska z wydatkami w wysokości 73,9 mln złotych, a na trzecim Carlsberg Polska, który przeznaczył na ten cel 39 mln złotych.
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe