• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 11 (272)
listopad 2017

   rynki-11-2017.jpg
 
Whisky w sklepach małoformatowych Drukuj Email
Whisky jest trzecią największą kategorią alkoholi mocnych w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2, a jej znaczenie w sprzedaży systematycznie rośnie. W okresie od stycznia do lipca 2016 roku whisky odpowiadały za 6,5% wartości sprzedaży mocniejszych trunków, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 5%. Whisky to też jedna z najdynamiczniej rozwijających się kategorii alkoholowych – w pierwszych siedmiu miesiącach 2016 roku wartość jej sprzedaży w sklepach małoformatowych wzrosła o 36%, a wolumen zwiększył się o 22% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. W lipcu 2016 roku oferta whisky w przeciętnym sklepie małoformatowym obejmowała 8 wariantów, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 6 różnych wariantów. W lipcu 2016 roku whisky można było kupić w około 70% sklepów małoformatowych o powierzchni do 300 m2 sprzedających alkohole mocne. Warto jednak zaznaczyć, że w sklepach sieciowych o powierzchni do 300 m2 dystrybucja whisky jest zdecydowanie większa i wynosi ponad 90%, podczas gdy w sklepach niezależnych i działających pod szyldem miękkiej franczyzy jest to tylko 66%.
Najczęściej na półce z alkoholem mocnym w sklepie małoformatowym można znaleźć whisky marki Ballantine’s (Pernod Ricard) – w lipcu była ona dostępna w 77% placówek sprzedających tę kategorię. Marki Jack Daniel’s (Brown-Forman), Johnnie Walker (Diageo) i Grant’s (CEDC) były w tym czasie dostępne w około 6 na 10 placówek sprzedających whisky, natomiast dystrybucja pozostałych, mniej znaczących marek nie przekraczała 40%.
Rynki Alkoholowe, 9/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe