• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 9 (270)
wrzesień 2017

   rynki-09-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ballantine's króluje Drukuj Email
Polscy konsumenci alkoholu, choć nadal niezbyt często sięgają po whisky, to jednak dość dobrze znają marki producentów tego typu alkoholi. Okazuje się, że właśnie napoje z grupy whisky są najczęściej wymieniane i rozpoznawane w testach znajomości, zarówno spontanicznej, jak też wspomaganej. W toku badań okazało się, że najlepiej rozpoznawane produkty to produkowane na bazie jęczmienia whisky szkockie. Pomimo iż na polskim rynku dostępnych jest wiele marek whisky, trzy główne zdecydowanie wyprzedzają konkurencję jeśli chodzi o znajomość ich marki – zarówno spontaniczną, jak i wspomaganą. W najnowszym sondażu najlepiej rozpoznawaną marką okazała się szkocka Ballantine’s, którą spontanicznie wskazuje ponad 45% ankietowanych, a jej wynik w testach znajomości wspomaganej sięga ponad 60%. Na miejscach drugim i trzecim z bardzo podobnymi wynikami znalazły się bourbon Jack Daniel’s oraz szkocka Johnnie Walker. Dominację tych trzech najpopularniejszych w Polsce marek doskonale ilustruje o ponad połowę gorszy wynik czwartego i piątego pod względem rozpoznawalności – bourbonu Jim Beam oraz szkockiej whisky Grant’s.
Wyniki najnowszego sondażu wskazują, iż niemal połowa osób poddanych badaniu przyznaje, że po whisky najczęściej sięgają dla relaksu lub podczas uroczystości rodzinnych. Dobrą okazją do wychylenia szklaneczki bursztynowego trunku są także czyjeś imieniny, urodziny lub jakieś imprezy w gronie znajomych. Pozwolimy sobie zatem zacytować klasyka, który już dawno temu twierdził, że „brązowa wódka na myszach” smakować może jedynie w towarzystwie przyjaciół i w gronie rodzinnym. Miłośnicy whisky przyznają też, że lubią ją pić także z partnerem czy współmałżonkiem.
Rynki Alkoholowe, 9/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe