• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 11 (272)
listopad 2017

   rynki-11-2017.jpg
 
Sprzedaż wódki w sklepach małoformatowych Drukuj Email
Wódka odpowiada za prawie 9% obrotu w sklepach małoformatowych do 300 m2 i można ją znaleźć na co czternastym paragonie. Ze względu na duże znaczenie tej kategorii, a także nieustającą aktywność producentów, którzy wprowadzają do ofert nowe marki, warianty i pojemności, półka z wódkami wciąż się rozszerza. W sierpniu 2016 roku klienci typowego sklepu małoformatowego mogli wybierać spośród 42 wariantów wódek smakowych (o 6 więcej niż rok wcześniej) i 34 wariantów wódek czystych (o 2 więcej). Sprzedaż wódek w sklepach małoformatowych zdominowały dwie firmy – CEDC i Stock, które w okresie od stycznia do sierpnia 2016 roku odpowiadały łącznie za trzy czwarte wartości i wolumenu sprzedaży tej kategorii. W omawianym okresie CEDC umocniła się na pozycji lidera i zwiększyła swoje udziały w całkowitej wartości sprzedaży wódek do ponad 40% (to o 3 punkty procentowe więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej). W pierwszych ośmiu miesiącach br. firma ta kontrolowała prawie 42% wartości sprzedaży wódek czystych i niemal 37% wartości sprzedaży wódek smakowych. Stock pozostaje liderem sprzedaży w segmencie wódek smakowych – w okresie od stycznia do sierpnia tego roku jego marki generowały łącznie niemal 54% wartości sprzedaży tej kategorii, co oznacza spadek o 6 punktów procentowych w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku. W tym czasie udziały firmy Stock w sprzedaży wódki czystej obniżyły się o 3 punkty procentowe do 25%.
Rynki Alkoholowe, 10/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe