• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 11 (272)
listopad 2017

   rynki-11-2017.jpg
 
Wódki i ich opakowania Drukuj Email
Najbardziej znanymi markami wódek czystych, spontanicznie wskazywanymi przez respondentów, są Bols (47%) i Finlandia (45%). Wysoki wynik w teście znajomości spontanicznej osiągnęły także: Absolwent (26%), Sobieski (26%), Wyborowa (25%) oraz Smirnoff (23%). W teście znajomości wspomaganej dwie najpopularniejsze marki zamieniły się miejscami, zatem najwyższą pozycję zajęła Finlandia (70%), a tuż za nią Bols (68%). Zaraz za nimi w rankingu znajomości wspomaganej wódek czystych znajdują się: Absolwent (52%), Sobieski (49%) oraz Wyborowa (49%). Wśród wskazań wspomaganych wysoki wynik (47%) uzyskał także Smirnoff. Tak więc liderzy marek wódek czystych – Finlandia i Bols – osiągają najwyższe wyniki zarówno wśród wskazań spontanicznych, jak i wspomaganych. Najczęściej wskazywanymi spontanicznie markami wódek kolorowych okazały się: Finlandia (30%), Żubrówka (22%), Żołądkowa Gorzka (21%), Bols (20%) oraz Lubelska i Soplica (po 18%). Również te same marki wódek uzyskały największą liczbę wskazań w teście znajomości wspomaganej; znów na pierwszym miejscu Finlandia, za nią Żubrówka i Żołądkowa Gorzka, a potem w odwrotnej kolejności: Soplica, Bols oraz Lubelska. Warto zwrócić uwagę, że znajomość marek wódek kolorowych – zarówno spontaniczna, jak i wspomagana – jest znacząco niższa niż marek wódek czystych, nawet w przypadku liderów rankingu. Natomiast marka Finlandia zajmuje wysokie miejsca na podium zarówno w testach znajomości wódek czystych, jak i kolorowych, co świadczy o jej ugruntowanej pozycji na rynku polskim.
Konsumenci, wybierając wódki czyste, kierują się przede wszystkim ich jakością, ceną i smakiem. Natomiast najmniejszy wpływ na wybór produktu, zdaniem respondentów, ma prestiż marki (4%), to czy marka jest marką krajową (3%), oraz kraj i region pochodzenia (2%).
Również w przypadku wódek kolorowych najważniejszym czynnikiem jest wysoka jakość, jak również atrakcyjna cena i smak. Ciekawostką jest fakt, że dla Żołądkowej Gorzkiej wymieniany jest też argument przyzwyczajenia, a w przypadku Lubelskiej dla konsumentów ma znaczenie dodatkowa zachęta oraz kraj pochodzenia.
Rynki Alkoholowe, 10/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe