• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 7 (268)
lipiec 2017

   rynki-07-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Coraz bardziej doceniamy smak wina Drukuj Email
Sondaże CBM Indicator z ostatnich lat potwierdzają, iż rośnie upodobanie Polaków do wina. Odnotowano znaczący wzrost konsumpcji wszystkich typów win: wytrawnych, półwytrawnych, półsłodkich i słodkich. Choć wartość spożycia wina w naszym kraju powoli wzrasta i jest ona nadal niewielka w porównaniu z tradycyjnie winiarskimi krajami, takimi jak Włochy, Niemcy czy Francja. Na podstawie analizy porównawczej najnowszych wyników oraz badań przeprowadzanych przez CBM Indicator odnotowujemy niewielką, choć utrzymującą się od kilku lat tendencję w zmianie upodobań Polaków. Stopniowo wzrasta liczba amatorów win wytrawnych i półwytrawnych. Najbardziej rozpoznawalną marką wśród marek win wytrawnych i półwytrawnych jest Carlo Rossi, która jest liderem zarówno w teście znajomości spontanicznej (58%), jak i wspomaganej (44%). Dobrą znajomość marki posiadają również produkty Cin&Cin oraz Kadarka. Wśród marek win słodkich i półsłodkich zwycięża, tak jak w przypadku marek win wytrawnych i półwytrawnych, Carlo Rossi, która jest najlepiej rozpoznawaną marką (43% – znajomość spontaniczna, 55% – znajomość wspomagana). Drugą pozycję zajmuje Kadarka, a za nią jest Fresco.
Analizy porównawcze obejmujące badania wyników deklaracji konsumentów z minionych siedmiu lat wskazują, że systematycznie rośnie konsumpcja wszystkich typów win spokojnych; zarówno wytrawnych i półwytrawnych, jak też słodkich i półsłodkich. We wszystkich tych przypadkach odnotowano znaczący wzrost konsumpcji, wpisujący się w trend ostatnich lat: wina półwytrawne i wytrawne – wzrost z 12,6% w 2014 roku do 17,5% w 2015 roku; wina słodkie i półsłodkie – z 18,1% w 2014 roku do 20,5% w 2015 roku.
Jak wynika z sondażu CBM Indicator, konsumenci win nie są szczególni lojalni wobec ulubionych ich marek. Choć największym przywiązaniem do marki wśród konsumentów win cechują się miłośnicy win słodkich i półsłodkich, to tylko co piąty (21%) klient decyduje się poczekać na dostawę lub idzie do innego sklepu, gdy na sklepowej półce zabraknie marki, którą preferuje. Zazwyczaj klienci decydują się na zakup innej marki w tej samej cenie lub o podobnym smaku.
Rynki Alkoholowe, 11/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe