• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 11 (272)
listopad 2017

   rynki-11-2017.jpg
 
Głos Polaków w sprawie wina Drukuj Email
Co sądzą Polacy o reklamie alkoholu, sprzedaży w internecie lub reglamentacji obszarów jego sprzedaży? Ogólnopolskie badania opinii społecznej na ten temat oraz najnowsze doniesienia z branży winiarskiej zostały przedstawione na corocznej konferencji prasowej ZP Polska Rada Winiarstwa pt. „Głos Polaków w sprawie wina”.
Wyniki badań opinii społecznej były zaskakujące. Respondenci ogólnie opowiedzieli się za możliwością reklamy i promocji alkoholi (przy zachowaniu odpowiednich warunków). Najchętniej (aż 62% pytanych) przychylano się do możliwości reklamy wyrobów winiarskich, takich jak wino i miód pitny, oraz cydrów (60,6%), a na samym końcu piwa (55,8%). Na reklamę tego napoju zezwalaliby częściej mężczyźni niż kobiety oraz respondenci z najmłodszej grupy wiekowej. Co ciekawe, respondenci przychylają się więc częściej do możliwości reklamy alkoholi do tej pory ustawowo zabronionych, a dopiero później piwa, czyli napoju, którego reklama jest obecnie prawnie dozwolona pod pewnymi warunkami. Na pytanie o to, czy prawo, pod pewnymi warunkami, powinno zezwalać na promocję w mediach kultury spożycia alkoholu i wiedzy o kulturze winiarskiej, w połączeniu z prezentacją konkretnych produktów, respondenci odpowiedzieli w większości też twierdząco, przy czym kobiety okazały się bardziej optymistycznie nastawione do tego pomysłu niż mężczyźni.  
Okazało się, że Polacy są przeciwnikami sprzedaży alkoholu przez internet – prawie co druga osoba. Trzeba jednak podkreślić wyższe poparcie dla tej metody sprzedaży alkoholu ze strony osób poniżej 45. roku życia, które częściej przeprowadzają transakcje za pośrednictwem internetu niż starsi ankietowani.
Rynki Alkoholowe, 11/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe