• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 7 (268)
lipiec 2017

   rynki-07-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Szampana nalej mi, czyli znajomość marek win musujących i szampanów Drukuj Email
Najnowszy sondaż CBM Indicator wskazuje, iż respondentom znane są jedynie marki win musujących. Żadna z marek szampanów nie uzyskała wyniku powyżej 3% wskazań. Dwie główne marki win musujących, o bardzo zbliżonych wynikach zarówno w teście znajomości spontanicznej, jak i wspomaganej, są zdecydowanymi liderami na rynku. Są to: Dorato (spontaniczna znajomość – 42%, wspomagana znajomość – 61%) oraz Cin&Cin (spontaniczna znajomość – 40%, wspomagana znajomość – 64%). Wysoki wynik osiągnęła również marka Carlo Rossi (spontaniczna znajomość – 31%, wspomagana znajomość – 48%). Głównym typem konsumenta win musujących i szampanów jest tzw. rotator, czyli osoba, która kupuje różne towary, ale przy założeniu, że są one o podobnej jakości. Zazwyczaj w przypadku braku danej marki w sklepie klienci decydują się na zakup innej, o podobnym smaku (32%) lub w tej samej cenie (27%). Na zakup danej marki wina, podobnie jak w przypadku wódki, najczęściej wpływa jej wysoka jakość (wina musujące i szampany – 51%) oraz atrakcyjna cena (wina musujące i szampany – 44%). W przypadku win musujących i szampanów istotnym czynnikiem jest również smak (39%). W ocenie badanych na wybór wina nie ma wpływu reklama, ani fakt, czy jest to marka importowana, czy też krajowa.
Rynki Alkoholowe, 12/2016
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe