• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 11 (272)
listopad 2017

   rynki-11-2017.jpg
 
Sprzedaż wódki w sklepach małoformatowych Drukuj Email
W 2016 r. wódki czyste i smakowe to obok piwa i papierosów jedna z najważniejszych kategorii w asortymencie sklepów małoformatowych do 300 m kw. W minionym roku występowały one na prawie co trzynastym paragonie i odpowiadały za około 9% łącznych obrotów. Warto zauważyć,  że dla wielu klientów zakup wódki stanowi jedyny powód wizyty w sklepie – na co trzecim paragonie z wódką nie występują inne produkty. Sprzedaż wódek w sklepach małoformatowych zdominowały dwie firmy – CEDC i Stock, które w 2016 r. odpowiadały łącznie za prawie 75% wartości i wolumenu sprzedaży tej kategorii. W ostatnim roku CEDC umocnił się na pozycji lidera i zwiększył swoje udziały w całkowitej wartości sprzedaży wódek do ponad 40% (o 2,5 pp. więcej niż rok wcześniej). W 2016 r. firma ta kontrolowała ponad 41% wartości sprzedaży wódek czystych i 38% wartości sprzedaży wódek smakowych. Z kolei Stock pozostaje liderem sprzedaży w segmencie wódek smakowych – w ostatnim roku jego marki generowały łącznie niemal 53% wartości sprzedaży tej kategorii, co oznacza jednak spadek o niespełna 6 pp. w porównaniu 2015 r. W tym czasie udziały firmy Stock w sprzedaży wódki czystej obniżyły się o 2 pp., do 25,5%.
Rynki Alkoholowe, 2/2017
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe