• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 5 (266)
maj 2017

   rynki-05-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Rum, gin i tequila w sklepach małoformatowych do 300 m2 Drukuj Email
Rum, gin i tequila to jedne z mniejszych segmentów alkoholi – w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiadają one łącznie za mniej niż 1% wartości sprzedaży alkoholi mocnych. Rum i gin można kupić w około 40% placówek sprzedających alkohole mocne, natomiast tequilę ma w ofercie tylko kilka procent takich placówek. W sklepach małoformatowych nie należy się spodziewać zbyt dużej liczby wariantów takich alkoholi na półkach. Klienci najczęściej mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami rumu i ginu, natomiast w przypadku tequili najczęściej jest tylko jeden wariant tego trunku. Najważniejsze marki ginu w sklepach małoformatowych to Gin Lubuski z portfolio Henkell & Co. Choć traci udziały rok do roku, to wciąż odpowiada za ponad 50% rynku ginu (prawie 52% udziałów w wartości sprzedaży w okresie luty 2016 – styczeń 2017). Drugi pod względem udziałów wartościowych jest Seagram’s firmy Pernod Ricard (około 30%), a w dalszej kolejności Stock Gin (Stock) i Bombay Sapphire (Bacardi Martini). Klienci poszukujący ginu znajdą Gin Lubuski w prawie 90% sklepów oferujących tę kategorię alkoholi. Konkurencyjne marki mają znacznie słabszą dystrybucję – Seagram’s w styczniu 2017 r. był dostępny w co trzecim sklepie sprzedającym giny, a Stock Gin miało na półce tylko 15% takich placówek.
Rynki Alkoholowe, 4/2017
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe