• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 7 (268)
lipiec 2017

   rynki-07-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Eksport na plus Drukuj Email
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego oraz Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy wynika, że w 2016 r. eksport mocnych alkoholi wzrósł do 54,5 mln litrów, a jego wartość do 176,4 mln euro. Do największych rynków eksportowych polskiej wódki należała:  Francja (13,3 mln l i 86 mln euro), Stany Zjednoczone (11,5 mln l i 23,1 mln euro), Kanada (1 mln l i 3,5 mln euro), Wielka Brytania (1,3 mln l i 3 mln euro), Meksyk (0,8 mln l i 2,5 mln euro), Niemcy (1 mln l i 2,2 mln euro) oraz Włochy (1,3 mln l i 2 mln euro). Kiedy weźmiemy pod uwagę największe rynki eksportowe wszystkich wyrobów spirytusowych, okaże się, że sytuacja wygląda bardzo podobnie. Przoduje Francja (14 mln l i 90 mln euro) przed Stanami Zjednoczonymi (12,3 mln l i 24,9 mln euro), ale na trzecim miejscu znajdują się Węgry (5,3 mln l i 6,7 mln euro). Dalej mamy Niemcy (2,3 mln l i 5,8 mln euro), Wielką Brytanię (1,8 mln l i 5,2 mln euro), Kanadę (1 mln l i 3,7 mln euro) oraz Meksyk (1 mln l i 2,6 mln euro). Średnia cena eksportowa polskiej wódki to 9,53 euro. Produkcja wódki w Polsce w 2016 r. wyniosła 98,2 mln l) – to więcej niż w 2015 r. (95,1 mln l), ale mniej niż w 2014 r. (115,3 mln l).
Rynki Alkoholowe, 5/2017
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe