• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 10 (271)
październik 2017

   rynki-10-2017.jpg
 
Sprzedaż wódek czystych i smakowych Drukuj Email
W I połowie ub.r. wódki smakowe w małym formacie stanowiły około 25% wolumenu sprzedaży omawianych alkoholi mocnych, a w supermarketach blisko 20%. Aktualnie jest to już odpowiednio ponad 27% oraz niecałe 22%. Niewątpliwie rynek wódek kolorowych prężnie się rozwija, co jest widoczne również w średniej liczbie dostępnych w sklepie wariantów. Od 2015 r. półka sklepu małoformatowego poszerzyła się aż o 20%. W supermarketach niemalże niezmiennie nabyć można około 65 różnych wariantów wódek kolorowych oraz około 55 czystych. Pośród wódek czystych królują 3 główne mainstreamowe marki: Żubrówka Biała, Żołądkowa Gorzka Czysta de Luxe oraz Krupnik Czysty, odpowiadające za blisko 40% wolumenu sprzedaży wódki. Swoją pozycję systematycznie umacnia najlepiej rotująca Żubrówka Biała, której udziały w sklepach małoformatowych wzrosły od 2014 r. niemalże dwukrotnie, osiągając około 20%.
Klienci sklepów małoformatowych do 300 m2 najczęściej sięgają po butelki o pojemności 0,1 l. W tym kanale dystrybucji dominują małe butelki – ponad 70% nabywanych wódek to opakowania do 0,2 l. Odsetek ten zmniejsza się w przypadku wódek czystych (ok. 62%) i zwiększa dla wódek smakowych (ok. 90%). W handlu wielkopowierzchniowym sytuacja jest odmienna. Blisko co druga sprzedawana butelka to 0,5 l. Również sporym powodzeniem cieszy się pojemność 0,7 l, będąca co czwartym wydawanym opakowaniem. Oczywiście wódki czyste w dużych butelkach sprzedają się nieco częściej niż kolorowe.
Rynki Alkoholowe, 10/2017
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe