• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 10 (271)
październik 2017

   rynki-10-2017.jpg
 
Opakowania coraz ważniejsze Drukuj Email
Konsumenci wybierając wódki czyste bądź też wódki smakowe od wielu lat najczęściej kierują się jakością produktu, ceną oraz smakiem. Wskazania te są zrozumiałe przy wyborach konsumentów i od wielu lat się nie zmieniały. Natomiast warto zwrócić uwagę, że z roku na rok czynnikiem, który ma coraz większe znaczenie przy wyborze danego produktu jest atrakcyjność opakowania. We wskazaniach respondentów w 2016 r. wybór atrakcyjności opakowania był czynnikiem ważnym dla 23% badanych spożywających wódki czyste. Wybór tego czynnika względem roku wcześniejszego wzrósł o 11% wskazań. Atrakcyjność opakowania istotna jest też przy wyborze wódek smakowych, gdzie 24% konsumentów odpowiedziało, że jest to  dla nich czynnik istotny. Z deklaracji respondentów wynika, że istotną rolę przy wyborze wódki czystej bądź też smakowej odgrywają opakowania promocyjne. Zestawy promocyjne z gadżetami wybiera 46% konsumentów wódki czystej oraz podobny procent konsumentów wódki smakowej. Na drugim miejscu pod względem atrakcyjności opakowań promocyjnych, wymieniona została ozdobna butelka, na którą dobrze reaguje 26% respondentów kupujących wódki smakowe i niemal tyle samo kupujących wódki czyste. Kolejną dość znaczącą zachętą do zakupu są dla respondentów butelki z limitowanej edycji. Na ich wybór decyduje się mniej więcej co piąty spośród zwolenników wódki czystej, ale także smakowej.
Rynki Alkoholowe, 10/2017
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe