• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 6 (279)
czerwiec 2018

   okl-2018-06.jpg
 
Miody pitne i wina grzane Drukuj Email
Miód pitny był według tradycji, typowym napitkiem Słowian a później Sarmatów. Tymczasem według deklaracji reprezentatywnej grupy dorosłych Polaków spożywających napoje alkoholowe, niewiele ponad 15% badanych zna smak miodu pitnego. A przecież według obiegowej opinii w Polsce do dziś panuje przekonanie, że miód pitny jest naszym narodowym napojem. Grzane wina i miody mają właściwości rozgrzewające oraz zapobiegają przeziębieniom, dlatego są idealnym trunkiem na długie, chłodne zimowe wieczory. Najbardziej znaną marką miodu pitnego jest Kasztelański. Na drugim miejscu znalazł się Staropolski Tradycyjny, natomiast na trzeciej pozycji z tą samą liczbą wskazań uplasowały się miód Klasztorny i Lubelski. Wśród win grzanych już od kilku lat najbardziej znanym i niekwestionowanym liderem jest Grzaniec Galicyjski. Na drugiej pozycji znalazła się marka Staropolskie Grzane, a tuż za nią Grzane Mnicha i Zbójeckie Grzane Korzenne. Co czwarty spośród konsumentów deklaruje, że spożywa tego rodzaju napoje alkoholowe w trakcie uroczystości rodzinnych, na imprezach oraz urodzinach i imieninach.
Rynki Alkoholowe, 1/2018
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe