• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 5 (278)
maj 2018

   okl-2018-05.jpg
 
Sprzedaż wina grzanego i miodów pitnych w sklepach małoformatowych do 300 m2 Drukuj Email
Zdecydowana większość grzańców w sklepach małego formatu ma pojemność 1 l – w listopadzie 2017 r. takie opakowania występowały na 98% paragonów z winami grzanymi. Najpopularniejszą marką od lat pozostaje Grzaniec Galicyjski, który w 2017 r. w wyniku przejęcia zasilił portfolio Jantoń, posiadającego w swojej ofercie także Zbójeckie Grzane. Tym samym firma ta stała się liderem segmentu win grzanych. Jantoń odpowiadał za blisko 75% udziałów wartościowych w listopadzie 2017 r. w sklepach małoformatowych, a jego produkty dostępne były w 80% placówek prowadzących sprzedaż win grzanych. Innymi ważnymi graczami byli Bartex-Bartol i Henkell & Co. W listopadzie 2017 r. osiągnęli odpowiednio 11% i 8% udziałów wartościowych w rynku wina grzanego, przy czym dystrybucja obu z nich była zdecydowanie węższa – 17%.
W listopadzie 2017 r. klienci sklepów małoformatowych do 300 m2, których celem wizyty były miody pitne, najczęściej wkładali do koszyka: Staropolski trójniak 750 ml od Apis (15% transakcji z tą kategorią), a także Piastowski trójniak 750 ml (również Apis) i Złota Pasieka trójniak 750 ml (TiM) – pojawiały się one na co 7 paragonie z kategorią.
Rynki Alkoholowe, 1/2018
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe