• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 5 (278)
maj 2018

   okl-2018-05.jpg
 
Sprzedaż ginu, rumu i tequili w sklepach małoformatowych Drukuj Email
Gin, rum i tequila należą do najmniejszych segmentów alkoholi mocnych. W 2017 r. w sklepach małoformatowych do 300 m2 ich znaczenie dla obrotu kategorią wszystkich alkoholi było znikome – łącznie nie odpowiadały nawet za 1% udziałów wartościowych.
Główne marki ginu w sklepach małoformatowych to Gin Lubuski z portfolio Henkell&Co. (ok. 54% udziałów w wartości sprzedaży w grudniu 2017 r.), Seagram’s firmy Pernod Ricard (ok. 36% udziałów) oraz Bombay Sapphire (Bacardi Martini) i Stock Gin (Stock).
W segmencie rumu topowymi markami w sklepach małoformatowych są: Golden Rum (Pernod Ricard), Bacardi (Bacardi Martini), Captain Morgan (od producentów Diageo, Ice Full, Martin) oraz Galeon (Polmos Bielsko Biała).
Ze względu na ograniczoną dostępność i wysokie ceny klienci sklepów małoformatowych nadal bardzo rzadko sięgają po tequilę. W placówkach prowadzących sprzedaż tego trunku najczęściej można znaleźć markę Sierra Tequilla z oferty CEDC, a także Olmeca od firmy Pernod Ricard (udziały 27%).
Rynki Alkoholowe, 4/2018
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe