• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 6 (279)
czerwiec 2018

   okl-2018-06.jpg
 
Brandy w sklepach małoformatowych Drukuj Email
Brandy to jeden z mniejszych segmentów alkoholi – w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiada za mniej niż 2% sprzedaży wszystkich mocnych trunków. Niewielkie znaczenie dla obrotów sprawia, że detaliści nie przywiązują do tej kategorii tak dużej uwagi, jak do wódki czy whisky.
W 2017 r. brandy można było kupić w ok. 50% placówek prowadzących sprzedaż alkoholi mocnych, przy czym oferta obejmowała średnio tylko ok. 4 warianty tych trunków. Najpopularniejszym wariantem w małoformatowych sklepach jest butelka 500 ml. 4 na 10 konsumentów brandy w 2017 r. wkładało do koszyka właśnie tę pojemność. W porównaniu do 2016 r. pojemność ta traci jednak na znaczeniu na rzecz mniejszych butelek. Średnia cena butelki 500 ml kształtuje się na poziomie 30 zł, a większa butelka 700 ml kosztuje średnio 80 zł. Najszerszą dystrybucję w sklepach małoformatowych mają wciąż jeszcze marki z dawnych demoludów – Pliska i Słoneczny Brzeg (dystrybuowane przez Ambra S.A.). Bardziej wymagający klienci mogą sięgnąć po międzynarodowe marki, takie jak Metaxa (CEDC) czy Stock 84 (Stock) – każdy z tych trunków jest dostępny średnio w co trzecim sklepie prowadzącym sprzedaż brandy.
Rynki Alkoholowe, 5/2018
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe