• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 11 (272)
listopad 2017

   rynki-11-2017.jpg
 
Zespół do zadań specjalnych
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi tworzy Zespół ds. opracowania programu sektorowego dla sektora wyrobów winiarskich w Polsce. W jego skład wchodzą przedstawiciele urzędów centralnych, jednostek naukowo-badawczych, jak również osoby reprezentujące organizacje winiarskie. Członkowie zespołu wzięli udział w wyjazdowym spotkaniu, które przybliżyło im specyfikę i problemy branży winiarskiej w Polsce. Współorganizatorem wydarzenia był Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. Ważnym punktem wydarzenia była dyskusja na temat aktualnej sytuacji, problemów branży winiarskiej, ich przyczyn i perspektyw na rozwój oraz specyfiki polskiego sektora winiarskiego. Warto wspomnieć, że składa się na niego winiarstwo owocowe, produkcja miodów pitnych oraz win gronowych.
Rynki Alkoholowe, 11/2017
 
Wszystkie oblicza whisky
To było prawdziwe święto whisky! Ponad 50 stoisk wystawców i prawdziwe tłumy uśmiechniętych gości, którzy mogli spróbować ponad 500 (sic!) różnych reprezentantów „złotego trunku”. Tak właśnie było na Whisky Live Warsaw 2017. Tegoroczna, czwarta już edycja festiwalu, miała miejsce w warszawskim hotelu Sangate. To otoczenie sprzyjało nie tylko degustacjom, ale także warsztatom czy licznym sesjom masterclass. Szkocja, Irlandia, Szwecja, Indie, Japonia, Tajwan, Stany Zjednoczone, Szwajcaria czy nawet Polska... – whisky ma wiele twarzy, a ze wszystkimi można było zetknąć się podczas imprezy w Warszawie.
Rynki Alkoholowe, 11/2017
 
Spokojnie, to tylko wina spokojne
Z ostatniego sondażu przeprowadzonego przez CBM INDICATOR dotyczącego znajomości marek wina wytrawnego i półwytrawnego wynika, że najbardziej znaną marką wśród polskich konsumentów pozostaje od kilku lat Carlo Rossi. Carlo Rossi jest najczęściej spontanicznie wskazywaną marką wina i zwycięża też zdecydowanie w teście znajomości wspomaganej (73% wskazań). Na drugim miejscu w teście znajomości spontanicznej znalazła się marka Fresco, natomiast w teście znajomości wspomaganej na drugiej pozycji plasuje się wino Sophia (wskazane przez ponad połowę respondentów). Warto zaznaczyć, że w porównaniu do wcześniejszych badań z zeszłego roku, znajomość spontaniczna wina Sophia zdecydowanie zmalała – z 13 % do 5% w najnowszym sondażu. Innymi markami wysoko rozpoznawalnymi w teście znajomości wspomaganej są wina EL Sol (44%) oraz Fresco (42%). Również znajomość tych marek wzrosła w najnowszym sondażu. W grupie win słodkich i półsłodkich zdecydowanym liderem również pozostaje Carlo Rossi – zarówno w teście znajomości spontanicznej, jak też teście znajomości wspomaganej. Na drugim miejscu w teście znajomości spontanicznej znalazła się Kadarka, a trzecie miejsce przypadło marce Fresco. Natomiast w teście znajomości wspomaganej obok Carlo Rossi najbardziej popularne okazały się Tokaj (62%) i Kadarka (60%).
Rynki Alkoholowe, 11/2017
 
Sprzedaż wina stołowego w sklepach małoformatowych do 300 m2
Wina stołowe, rozumiane jako niewzmacniane i niearomatyzowane wina gronowe, są największym segmentem spośród całej kategorii, do której należą również te musujące i szampany, deserowe, wermuty oraz napoje winopodobne. We wrześniu 2017 r. w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiadały one za blisko 1/3 całego sprzedanego wolumenu wszystkich win. Podobnie jak wina deserowe czy musujące, pod względem wygenerowanej wartości, cechuje je dynamiczny rozwój.
W okresie od października 2016 r. do września 2017 r. obroty sklepów małoformatowych wygenerowanych ze sprzedaży wina stołowego były wyższe o 10% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, a sprzedany wolumen tego segmentu wzrósł w tym czasie o 6%. Większe wzrosty wartościowe odnotowano tylko dla wina musującego (wzrost o 16%) oraz dla wina deserowego – wzrost o 48%. Tak duży skok tego ostatniego segmentu był spowodowany głównie za sprawą marki Carlo Rossi Refresh. Pojawiła się ona w sprzedaży w sklepach małego formatu we wrześniu 2017 r.
Rynki Alkoholowe, 11/2017
 
Oficjalnie w AICV
Walne Zgromadzenie AICV – organizacji producentów cydrów i win owocowych Unii Europejskiej – podjęło uchwałę o przyjęciu Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa w poczet członków. Oznacza to dla polskiej organizacji udział w międzynarodowej dyskusji, wymianę doświadczeń i budowę relacji wzmacniających pozycję branży. AICV jest organizacją utworzoną w 1968r. W Brukseli. Jej główne cele to reprezentacja interesów branży w instytucjach Unii Europejskiej, podejmowanie inicjatyw służących promocji cydrów i win owocowych oraz budowa przestrzeni do kooperacji czy wymiany doświadczeń pomiędzy członkami.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1 - 8 z 880
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe