• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 2 (263)
luty 2017

   rynki-02-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

W Polsce działa coraz więcej browarów
Jak szacuje Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich, w naszym kraju działa już blisko 140 browarów. W 2010 roku było ich zaledwie 65, w 2013 – już około 100. Tak duży wzrost tej liczby ­wynika z powstawania kolejnych browarów rzemieślniczych oraz kontraktowych. W pierwszym półroczu 2015 roku roz­poczęło pracę 19 nowych zakładów, w tym 8 browarów rzemieślniczych. Według KPMG, do małych browarów należy obecnie około 5% krajowego rynku piwa, ale udział ten może ulec wkrótce nawet podwojeniu. W pierwszym półroczu 2015 roku na rynku pojawiło się 471 nowych piw z browarów rzemieślniczych. Dla porównania, w roku 2014 zadebiutowały w Polsce 442 piwa. Stąd też prognozy, że w całym 2015 roku może pojawić się blisko tysiąc nowych piw.
Rynki Alkoholowe, 8/2015
 
Polska dziesiątka w gronie "milionerów"
Kolejny raz brytyjski magazyn „Drinks International” opublikował listę światowych marek alkoholowych o łącznej rocznej sprzedaży wynoszącej co najmniej milion 9-litrowych opakowań. Wszystkich marek wódek pojawiło się w tym zestawieniu 30. Naszych polskich wyrobów, choć wytwarzanych przez międzynarodowe koncerny, znalazło się 10 (w tym marka rodziny wódek Lubelskich, zakwalifikowanych tu jako likiery).
Czytaj całość…
 
Giny, rumy, tequile
Według wyników najnowszego sondażu zwyczajów i zachowań konsumentów na rynku napojów alkoholowych przeprowadzonego przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, rumy, giny i tequile są w dalszym ciągu spożywane przez niewielki odsetek respondentów i pozostają trunkami niszowymi. Wprawdzie, jak wynika z toku badań, najczęściej wybierane marki są zwykle rozpoznawane przez konsumentów, ale już spożywanie lub zakup tych rodzajów alkoholu deklaruje bardzo niewielki procent spośród badanych. Mogliśmy nawet w minionym okresie zaobserwować lekki spadek w deklarowanym spożyciu rumów i ginów (w roku 2014 roku spożycie tych alkoholi zadeklarowało poniżej 2% respondentów). Natomiast, jak wskazują ostatnie sondaże, jedynie tequile zachowały poziom spożycia z 2013 roku.
Czytaj całość…
 
Prezes Grupy Żywiec na czele Browarów Polskich
Na mocy uchwały Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie, z dniem 2 czerwca nowym prezesem organizacji został Guillaume Duverdier, który zastąpił na tym stanowisku Tomasza Bławata. Guillaume Duverdier od listopada 2013 roku pełni funkcję prezesa zarządu Grupy Żywiec SA. Jako kluczowe zadania dla Browarów Polskich wskazuje działania na rzecz promocji kultury picia piwa oraz odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji, aby zapewnić zrównoważony wzrost kategorii. Zamierza także dalsze rozwijanie współpracy i dialogu ze wszystkimi środowiskami powiązanymi z branżą.
Rynki Alkoholowe, 7/2015
 
Nowy prezes Wyborowej Pernod Ricard
Od 1 sierpnia br. dyrektorem zarządzającym Wyborowa SA i regionu Pernod Ricard Central Europe będzie Eric Benoist. Zastąpi na tym stanowisku Guillaume’a Girard-Reydeta, który pełnić będzie funkcję dyrektora zarządzającego Pernod Ricard India. Eric Benoist obecnie jest dyrektorem marketingu międzynarodowego w Chivas Brothers.
Rynki Alkoholowe, 7/2015
 
Zmagania europejskich winiarzy w Łańcucie
Winiarze z 11 krajów europejskich wzięli udział w V edycji Konkursu Win Galicja Vitis. Łącznie ocenie poddanych zostało 416 win, najwięcej z Polski (145) i Słowacji (120). Próbki serwowano z zakrytych butelek, oznaczonych tylko numerem ewidencyjnym. O kolejności podawania decydowały m.in. kategoria wina i rocznik. W międzynarodowym jury oceniającym zgłoszone do konkursu wina zasiedli degustatorzy i enolodzy z Polski, Słowacji, Węgier i Czech. Przyznanych zostało 85 złotych medali, z czego 11 trafiło do polskich winiarzy. Konkurs zorganizowany został przez Fundację na Rzecz Rozwoju i Promocji Winiarstwa „Galicja Vitis” i Stowarzyszenie Winiarzy Podkarpacia, a partnerem przedsięwzięcia było województwo podkarpackie.
Rynki Alkoholowe, 7/2015
 
««  start « poprz. 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 109 - 117 z 843
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe