• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 4 (265)
kwiecień 2017

   rynki-04-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Kolejny wzrost produkcji wódki
W lipcu br. w porównaniu z danymi z lipca roku ubiegłego produkcja wódki czystej wzrosła o 1,8% i wyniosła 7,6 mln litrów. Natomiast w skali miesięcznej zwiększyła się o 1,1% – w czerwcu 2015 roku wyniosła bowiem 7,52 mln ­litrów. W pierwszym półroczu br. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym produkcja wódki zanotowała wzrost aż o 19%, do 51,2 mln litrów. W całym roku 2014 łączna produkcja spadła o 24% w porównaniu z rokiem 2013.
Rynki Alkoholowe, 9/2015
 
Niewielkie zmiany w produkcji piwa
Według danych GUS, produkcja piwa w Polsce w lipcu 2015 roku wzrosła o 1% w porównaniu z lipcem 2014 roku i wyniosła 4,27 mln hektolitrów. Z kolei w czerwcu br. wyprodukowano 3,954 mln hektolitrów piwa, zatem w ujęciu miesięcznym produkcja wzrosła o 8%. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2015 roku produkcja piwa zanotowała spadek o 0,1% wobec analogicznego okresu w roku ubiegłym i wyniosła 24,94 mln hektolitrów. W całym 2014 roku nastąpił wzrost produkcji o 0,8%, natomiast w 2013 roku o 0,7%.
Rynki Alkoholowe, 9/2015
 
Piwo Książęce nagrodzone podczas International Beer Challenge
W tegorocznej edycji konkursu International Beer Challenge udział wzięło ponad 630 piw z całego świata zakwalifikowanych w 62 kategoriach. Wszystkie warianty Książęcego: Złote Pszeniczne, Ciemne Łagodne, Czerwony Lager oraz sezonowy wariant z 2014 roku Chlebowo-Miodowe, jako jedyne piwa z Polski zostały nagrodzone brązowymi medalami w kategorii degustacji lagerów. Kolekcja piw Książęce: Złote Pszeniczne, Ciemne Łagodne i Czerwony Lager już od kilku lat zdobywa uznanie konsumentów, a teraz została również doceniona przez wymagające jury tego międzynarodowego konkursu. W tym roku jego przewodniczącym był Jeff Evans, autor przewodnika „Good Bottled Beer Guide”.
Rynki Alkoholowe, 9/2015
 
Jak i kiedy pija się piwo w Polsce
Na tle krajów znanych szczególnie z kultury piwnej, Polacy wypadają nieco konserwatywnie ze swoimi preferencjami. Podczas gdy np. w Czechach standardem jest kufel piwa zamówiony do lunchu, a Belgowie i Węgrzy odnotowują duże jego spożycie w dni powszednie, nad Wisłą piwne wybory jawią się nader zachowawczo. Pytani o pory, w których pijają złoty trunek, Polacy jako tę najwcześniejszą wskazują popołudnie. W dni powszednie, po pracy, ale przed kolacją, zdarza się wypić piwo 24% respondentów, a już po kolacji – 37% z nich. Z kolei w dni wolne od pracy pora akceptowalna dla piwa obniża się nieco i przed kolacją zdarza się je wypić 33% badanych. W weekendowe wieczory po trunek ten lubi sięgać niewiele mniej, bo 29% piwoszy.
Czytaj całość…
 
Whisky, whiskey i bourbon
Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez CBM INDICATOR są nieco zaskakujące w kwestii whisky. Otóż po kilku wcześniejszych latach wzrostu spożycia tego typu trunków nastąpił proces odwrotny. Jak wynika z deklaracji naszych respondentów, spożywali oni w minionym 2014 roku mniej tego rodzaju alkoholu. Wynik różni się w porównaniu z poprzednim rokiem aż o dwa punkty procentowe i trzeba dodać, że jest to pierwszy spadek od 5 lat.
Czytaj całość…
 
Sprzedaż whisky i bourbonów w sklepach małoformatowych
Whisky i bourbony są trzecią największą kategorią alkoholi mocnych w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2, a ich znaczenie w sprzedaży systematycznie rośnie. W sklepach sieciowych o powierzchni od 300 do 1000 m2 kategoria ta zajmuje drugie miejsce pod względem wartości sprzedaży, a w ostatnich miesiącach wyprzedza wódki smakowe również pod względem wolumenu.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 109 - 117 z 853
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe