• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 1 (262)
styczeń 2017

   rynki-01-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Piękna polszczyzna w reklamach piwa
Marki piw Tyskie i Żubr, należące do Kompanii Piwowarskiej, otrzymały Honorowe Wyróżnienie dla marek, przyznane przez Radę Programu Mistrz Mowy Polskiej. Uhonorowano je za poszanowanie tradycji i kultury języka polskiego w prowadzonych przez nie kampaniach reklamowych. Twórcy kampanii Żubra posługują się grami językowymi i dwuznacznymi skojarzeniami, są rodzajem zabawy językiem. Z kolei hasła dla marki Tyskie przesyłali konsumenci, którzy także stawiali na piękną polszczyznę z tradycją w roli głównej.
Rynki Alkoholowe, 7/2015
 
Po latach ruszył Browar Tenczynek
19 czerwca br. nastąpiło oficjalne otwarcie – po 75 latach – Browaru Tenczynek, położonego około 30 km od Krakowa. Reaktywacji zakładu podjęły się Browary Regionalne Jakubiak, które przejęły go od syndyka masy upadłościowej w 2014 roku. Szacuje się, że inwestycje w browar wyniosły do tej pory blisko 12 mln złotych. Na początku w Tenczynku wytwarzane będą dwa piwa – Tenczynek Lager i Tenczynek Marcowe, ale jeszcze w tym roku mają pojawić się kolejne. Browar Tenczynek jest już czwartym browarem działającym w ramach grupy Browary Regionalne Jakubiak. Pozostałe to browary Ciechan, Lwówek i Bojanowo. Pod koniec tego roku ma zostać uruchomiony kolejny w grupie Browar Biskupiec.
Rynki Alkoholowe, 7/2015
 
To jest czas cydru
Sukces kategorii cydru tkwi przede wszystkim w jego walorach smakowych. Cydr jest lekki, świeży, orzeźwiający, a jego słodko-kwaskowaty smak świetnie gasi pragnienie. Wyśmienity solo oraz jako podstawa do drinków – stanowi idealną alternatywę dla mocnych alkoholi i piwa. Kolejnym atutem tego napoju jest jego uniwersalność – można go serwować zarówno do potraw wytrawnych, jak i deserów, podczas spotkania we dwoje i pikniku z przyjaciółmi. Ponadto jakość polskiego cydru jest strzeżona przez ustawę o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich z 2011 r., która określa, że zawartość moszczu jabłkowego lub soku jabłkowego nie może być w nim mniejsza niż 60%.
Czytaj całość…
 
Sprzedaż cydrów w sklepach małoformatowych
Kategoria cydrów jest stosunkowo nowa – zaczęła rozwijać się w Polsce latem 2013 roku, lecz nie zyskała do tej pory znaczących udziałów w sprzedaży. W ostatnim szczycie sezonu cydr można było kupić w co drugim sklepie małoformatowym, a jego dostępność wzrasta na przestrzeni lat. Dużo częściej napoje te możemy znaleźć w sklepach sieciowych, z których obecnie ponad 80% ma w ofercie cydr. Cydry, podobnie jak piwo, charakteryzują się wyraźną sezonowością sprzedaży, ze szczytem przypadającym na gorące, letnie miesiące.
Czytaj całość…
 
Zwiększa się liczba sklepów monopolowych
Jak podał „Puls Biznesu”, stopniowo rośnie liczba sklepów monopolowych. Największy wzrost zanotowano w latach 2012-2013, wyniósł on bowiem wówczas ponad 35%, a liczba sklepów zwiększyła się z 4100 do 5600. Z kolei na koniec roku 2014 sklepów monopolowych było o 100 więcej. Według ekspertów na sukces specjalistycznych sklepów z alkoholem składa się obecny w nich szeroki asortyment wyrobów z różnych kategorii i różnych półek cenowych, jakość obsługi oraz dostępność, jako że część z nich działa też całodobowo.
Rynki Alkoholowe, 6/2015
 
Rośnie eksport polskiego piwa
Zarówno piwo, jak i papierosy, notują rosnący udział w eksporcie polskich ­produktów rolnych. W 2014 roku sprzedaż polskiego piwa poza granice kraju wyniosła 135,7 mln euro, czyli więcej o 14,5% w porównaniu z rokiem 2013. I choć wciąż eksport polskiego piwa stanowi niewielki udział w łącznej jego produkcji, to jednak producenci widzą w nim potencjał.
Rynki Alkoholowe, 6/2015
 
Browary wyemitowały mniej reklam
Z raportu Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w pierwszym kwartale tego roku aktywność reklamowa branży piwnej była niemal dwukrotnie niższa niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. W pierwszym kwartale tego roku wyemitowanych zostało łącznie 148 nowych reklam piwa: 19 reklam prasowych, 42 internetowe, 38 telewizyjnych, 2 radiowe i 47 outdoorowych. W żadnej z tych reklam nie stwierdzono niezgodności z zaleceniami Kodeksu Etyki Reklamy.
Rynki Alkoholowe, 6/2015
 
Wino mszalne z Podkarpacia
Dariusz Rosół, właściciel winnicy w Przeworsku na Podkarpaciu, rozpoczął wytwarzanie win mszalnych. Jest pierwszym, i jak dotąd jedynym, winiarzem w Polsce, który produkuje takie wina. Aby móc to robić, Dariusz Rosół musiał uzyskać od władz kościelnych status zaprzysiężonego producenta win mszalnych. Wino takie musi bowiem spełniać warunki, które są ściśle określone w prawie kanonicznym oraz w Ogólnym Wprowadzeniu do Mszału Rzymskiego. Nie jest w nich określone, czy ma to być wino białe, czerwone, czy też różowe, jednak zwykle jest ono białe. W swojej winnicy Dariusz Rosół wytwarza obecnie trzy wina mszalne: jedno wytrawne i dwa półwytrawne.
Rynki Alkoholowe, 6/2015
 
Piwo w sklepach małoformatowych
W sklepach małoformatowych niezmiennie od lat piwo jest najczęściej kupowaną kategorią produktów paczkowanych. Piwo znajduje się na średnio co czwartym paragonie i pod tym względem dwukrotnie wyprzedza kolejną najczęściej występującą na paragonach kategorię – papierosy. W okresie letnim to m.in. piwo przyciąga klientów do sklepów, powodując skokowe przyrosty liczby transakcji.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 109 - 120 z 837
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe