• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 1 (274)
styczeń 2018

   okl-2018-01.jpg
 
Opakowania coraz ważniejsze
Konsumenci wybierając wódki czyste bądź też wódki smakowe od wielu lat najczęściej kierują się jakością produktu, ceną oraz smakiem. Wskazania te są zrozumiałe przy wyborach konsumentów i od wielu lat się nie zmieniały. Natomiast warto zwrócić uwagę, że z roku na rok czynnikiem, który ma coraz większe znaczenie przy wyborze danego produktu jest atrakcyjność opakowania. We wskazaniach respondentów w 2016 r. wybór atrakcyjności opakowania był czynnikiem ważnym dla 23% badanych spożywających wódki czyste. Wybór tego czynnika względem roku wcześniejszego wzrósł o 11% wskazań. Atrakcyjność opakowania istotna jest też przy wyborze wódek smakowych, gdzie 24% konsumentów odpowiedziało, że jest to  dla nich czynnik istotny.
Czytaj całość…
 
Sprzedaż wódek czystych i smakowych
W I połowie ub.r. wódki smakowe w małym formacie stanowiły około 25% wolumenu sprzedaży omawianych alkoholi mocnych, a w supermarketach blisko 20%. Aktualnie jest to już odpowiednio ponad 27% oraz niecałe 22%. Niewątpliwie rynek wódek kolorowych prężnie się rozwija, co jest widoczne również w średniej liczbie dostępnych w sklepie wariantów. Od 2015 r. półka sklepu małoformatowego poszerzyła się aż o 20%. W supermarketach niemalże niezmiennie nabyć można około 65 różnych wariantów wódek kolorowych oraz około 55 czystych.
Czytaj całość…
 
Polacy spożywają coraz więcej whisky
Do Polski trafia coraz więcej butelek „szkockiej”. Jak wynika z danych dostarczonych przez Scotch Whisky Association (SWA), w całym 2016 r. do Polski trafiło 28 mln butelek szkockiej whisky o łącznej wartości 62,5 mln funtów. W porównaniu z rokiem poprzednim, odnotowano wzrosty w ujęciu ilościowym (o 15,8%) i wartościowym (o 19%). Największy przyrost importu nastąpił w segmencie blended malt. Osiągnięty wynik 270 tys. butelek był lepszy w stosunku do 2015 r. aż o 450% i dał łączną wartość ok. 520 tys. funtów. Nieco mniejsze wzrosty uzyskała whisky single malt – sprowadzona liczba 650 tys. butelek jest lepszym rezultatem od zeszłorocznego o 60%. W ujęciu wartościowym import wzrósł o 35,5% do wartości ponad 7 mln funtów. Najmniejszy przyrost zanotowało popularna whisky mieszana – o 14,5%, zamykając rok wynikiem ok. 26 mln butelek. Jej łączna wartość wyniosła 54,5 mln funtów.
Rynki Alkoholowe, 9/2017
 
Indie na czele rankingów!
Whisky ma się dobrze – taki wniosek można wyciągnąć na podstawie corocznego globalnego rankingu „Klubu Milionerów 2016” przygotowanym przez brytyjski magazyn „Drinks International”. Na 157 marek alkoholowych o rocznej sprzedaży powyżej miliona 9-litrowych skrzynek, które znalazły się w zestawieniu, aż 53 to właśnie whisky! Wprawdzie to identyczny wynik jak przed rokiem, ale lista „milionerów” od tego czasu znacząco się skurczyła, więc procentowo jest znacznie lepiej. Co więcej, w pierwszej dziesiątce znalazło się aż 5 marek „złotego trunku” a w pierwszej pięćdziesiątce aż 19 z nich!
Czytaj całość…
 
Whisky w sklepach małoformatowych do 300 m2
Whisky jest trzecią największą kategorią alkoholi mocnych w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2, a jej znaczenie w sprzedaży systematycznie rośnie. W okresie od stycznia do lipca 2017 r odpowiadały one za ponad 7% wartości sprzedaży mocniejszych trunków. To wciąż rozwijająca się kategoria – w pierwszych siedmiu miesiącach 2017 r. wartość sprzedaży „złotego trunku” w sklepach małoformatowych wzrosła o 7%, a wolumen zwiększył się o 8% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. W lipcu 2017 r. oferta whisky w przeciętnym sklepie małoformatowym obejmowała 8 wariantów, podobnie jak w roku ubiegłym. W lipcu 2017 r. „złocisty trunek” można było kupić w około 70% sklepów małoformatowych o powierzchni do 300 m2 sprzedających alkohole mocne. Najczęściej na ich półkach można znaleźć whisky marki Ballantine’s (Pernord Ricard) – w lipcu była ona dostępna w 70% placówek sprzedających tę kategorię. Marki Jack Daniel’s (Brown Forman), Johnnie Walker (Diageo) i Grant’s (CEDC) występowały w około 6 na 10 placówek sprzedających whisky, natomiast dystrybucja pozostałych, mniej znaczących marek nie przekraczała 40%.
Rynki Alkoholowe, 9/2017
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 13 - 20 z 887
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe