• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 1 (262)
styczeń 2017

   rynki-01-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Kasztelan Niepasteryzowane Pszeniczne nagrodzone w międzynarodowym konkursie
Warzone w sierpeckim Browarze Kasztelan piwo Kasztelan Niepasteryzowane Pszeniczne zdobyło brązowy medal w kategorii South German-Style Kristallweizen w konkursie European Beer Star. W tegorocznej 13. edycji tego jednego z najważniejszych na świecie konkursów pinych zgłoszonych zostało ponad 2000 piw z 44 krajów. Oceniało je w 57 kategoriach międzynarodowe jury złożone ze 124 ekspertów. Na ocenę składały się takie cechy, jak pienistość, barwa, klarowność, zapach, goryczka, nasycenie, posmak i spełnianie kryteriów danego stylu piwnego.
Rynki Alkoholowe, 12/2016
 
Wina musujące i szampany w sklepach małoformatowych
Wina musujące i szampany to kategoria alkoholi, która wyróżnia się największą sezonowością sprzedaży – ponad 30% ich sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 przypada na grudzień. W ostatnim miesiącu roku udział tej kategorii w całym segmencie win (do których zaliczane są również wina stołowe, wina deserowe oraz wermuty) wzrasta do prawie 40% w wolumenie i 30% w wartości sprzedaży, podczas gdy w pozostałych miesiącach jest to odpowiednio około 16% i 13%.
Czytaj całość…
 
Szampana nalej mi, czyli znajomość marek win musujących i szampanów
Najnowszy sondaż CBM Indicator wskazuje, iż respondentom znane są jedynie marki win musujących. Żadna z marek szampanów nie uzyskała wyniku powyżej 3% wskazań. Dwie główne marki win musujących, o bardzo zbliżonych wynikach zarówno w teście znajomości spontanicznej, jak i wspomaganej, są zdecydowanymi liderami na rynku. Są to: Dorato (spontaniczna znajomość – 42%, wspomagana znajomość – 61%) oraz Cin&Cin (spontaniczna znajomość – 40%, wspomagana znajomość – 64%). Wysoki wynik osiągnęła również marka Carlo Rossi (spontaniczna znajomość – 31%, wspomagana znajomość – 48%).
Czytaj całość…
 
Nielegalny alkohol negatywnie wpływa na wiele sektorów rynku
Jak wynika z danych Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej, roczne straty bezpośrednie i pośrednie polskiej gospodarki, ponoszone z powodu produkcji nielegalnego alkoholu wynoszą 141 mln euro. Z tytułu niezapłaconej akcyzy  za podrabiane alkohole budżet polski traci blisko 47 mln euro rocznie. Najbardziej dotyka to legalnych producentów alkoholu, którzy ponoszą straty zarówno w sprzedaży swoich wyrobów, ale i zatrudniają mniej osób; w Polsce jest to około 2,8 tys. mniej miejsc pracy. Oprócz nich, skutki nielegalnej produkcji odczuwają też branże powiązane z alkoholową, m.in. rolnictwo i przemysł spożywczy.
Rynki Alkoholowe, 11/2016
 
Rekordowy eksport polskiego piwa
Główny Urząd Statystyczny podał, iż ubiegłoroczny eksport polskiego piwa wyniósł pod względem wartości 170,6 mln euro, czyli o 19,8% więcej niż w roku 2015. Oznacza to, że poza Polskę trafiło 8% łącznej krajowej produkcji piwa. Dla porównania w 2004 roku na eksport trafiło jedynie 2% produkcji piwa. Wśród czynników wzrostu zainteresowania polskimi piwami poza granicami wymienia się emigrantów, zarówno tych, którzy poza granicami kraju osiedli niedawno, jak i tzw. starą emigrację, czyli Polakow mieszkających w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Jednak coraz większe zainteresowanie polskimi piwami wykazują także cudzoziemcy, kolejno: Holendrzy, Niemcy i Brytyjczycy.
Rynki Alkoholowe, 11/2016
 
Złoto dla Browaru Namysłów
Piwo Braniewo Chmielone na Zimno z portfolio Browaru Namysłów zdobyło złoty medal w prestiżowym konkursie piw Good Beer Poland 2016 w najbardziej popularnej i najliczniej reprezentowanej kategorii Jasny Lager. Tym samym pokonało 44 inne piwa. To już drugi rok z rzędu, kiedy doceniono kompetencje Browaru Namysłów. W roku 2015 piwo Namysłów Pils uznane zostało za najlepszy lager w Polsce, a markę Zamkowe nagrodzono srebrnym medalem.
Rynki Alkoholowe, 11/2016
 
Głos Polaków w sprawie wina
Co sądzą Polacy o reklamie alkoholu, sprzedaży w internecie lub reglamentacji obszarów jego sprzedaży? Ogólnopolskie badania opinii społecznej na ten temat oraz najnowsze doniesienia z branży winiarskiej zostały przedstawione na corocznej konferencji prasowej ZP Polska Rada Winiarstwa pt. „Głos Polaków w sprawie wina”.
Wyniki badań opinii społecznej były zaskakujące. Respondenci ogólnie opowiedzieli się za możliwością reklamy i promocji alkoholi (przy zachowaniu odpowiednich warunków). Najchętniej (aż 62% pytanych) przychylano się do możliwości reklamy wyrobów winiarskich, takich jak wino i miód pitny, oraz cydrów (60,6%), a na samym końcu piwa (55,8%). Na reklamę tego napoju zezwalaliby częściej mężczyźni niż kobiety oraz respondenci z najmłodszej grupy wiekowej.
Czytaj całość…
 
Coraz bardziej doceniamy smak wina
Sondaże CBM Indicator z ostatnich lat potwierdzają, iż rośnie upodobanie Polaków do wina. Odnotowano znaczący wzrost konsumpcji wszystkich typów win: wytrawnych, półwytrawnych, półsłodkich i słodkich. Choć wartość spożycia wina w naszym kraju powoli wzrasta i jest ona nadal niewielka w porównaniu z tradycyjnie winiarskimi krajami, takimi jak Włochy, Niemcy czy Francja. Na podstawie analizy porównawczej najnowszych wyników oraz badań przeprowadzanych przez CBM Indicator odnotowujemy niewielką, choć utrzymującą się od kilku lat tendencję w zmianie upodobań Polaków.
Czytaj całość…
 
Spór o markę Saska
Wódki marki Saska, produkowane przez Stock Polska, zadebiutowały na rynku 15 września ubiegłego roku. Z kolei w połowie września tego roku na wniosek CEDC w lubelskim zakładzie Stocka pojawił się komornik z nakazem zabezpieczenia wyprodukowanej tam wódki marki Saska. Okazało się, iż CEDC rok wcześniej, 21 września 2015 roku, o czym Stock nie wiedział, złożyła wniosek o rejestrację znaku towarowego Saska w Urzędzie Patentowym – kilka dni po rozpoczęciu przez Stocka oficjalnej komunikacji na temat Saskiej. Wniosek o rejestrację tego znaku słownego Stock Polska złożył w listopadzie 2015 roku. Obecnie firma podjęła działania mające na celu unieważnienie rejestracji znaku słownego przez CEDC. Nie musi też wycofywać produktów ze sklepów oraz od dystrybutorów, a te już dostępne na rynku mogą być sprzedawane.
Rynki Alkoholowe, 10/2016
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 13 - 24 z 837
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe