• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 4 (277)
kwiecień 2018

   okl-2018-04.jpg
 
Miody pitne i wina grzane
Miód pitny był według tradycji, typowym napitkiem Słowian a później Sarmatów. Tymczasem według deklaracji reprezentatywnej grupy dorosłych Polaków spożywających napoje alkoholowe, niewiele ponad 15% badanych zna smak miodu pitnego. A przecież według obiegowej opinii w Polsce do dziś panuje przekonanie, że miód pitny jest naszym narodowym napojem. Grzane wina i miody mają właściwości rozgrzewające oraz zapobiegają przeziębieniom, dlatego są idealnym trunkiem na długie, chłodne zimowe wieczory. Najbardziej znaną marką miodu pitnego jest Kasztelański. Na drugim miejscu znalazł się Staropolski Tradycyjny, natomiast na trzeciej pozycji z tą samą liczbą wskazań uplasowały się miód Klasztorny i Lubelski. Wśród win grzanych już od kilku lat najbardziej znanym i niekwestionowanym liderem jest Grzaniec Galicyjski. Na drugiej pozycji znalazła się marka Staropolskie Grzane, a tuż za nią Grzane Mnicha i Zbójeckie Grzane Korzenne. Co czwarty spośród konsumentów deklaruje, że spożywa tego rodzaju napoje alkoholowe w trakcie uroczystości rodzinnych, na imprezach oraz urodzinach i imieninach.
Rynki Alkoholowe, 1/2018
 
Bąbelkowe warsztaty
Najstarsze domy szampańskie zostały założone ponad 300 lat temu, w czasach gdy na dworze Polskim panowała dynastia Sasów, a wkrótce na tronie miał zasiąść ostatni król Polski Stanisław August Poniatowski. To właśnie za jego czasów w księgach wielu magnatów polskich znajdujemy zamówienia potwierdzające, że szampan był obecny w Polsce od samego początku swojego istnienia. Różnorodność szampańskich bąbelków jest ogromna. 300 domów szampańskich produkuje na ponad 33 tys. ha, warte 4,7 mld euro, 300 mln butelek rocznie. Ile spośród nich trafia do Polski? 400 tys. butelek plasuje nasz kraj poza pierwszą trzydziestką szampańskich rynków. Poza Francją, gdzie sprzedaje się rocznie ok. 150 mln butelek, największymi odbiorcami są Brytyjczycy (ponad 31 mln butelek), Amerykanie (ponad 21 mln butelek) i Niemcy (ponad 12 mln butelek), a więc mieszkańcy najsilniejszych gospodarek świata.
Rynki Alkoholowe, 12/2017
 
Historia z bąbelkami
Wina musujące oraz szampany, to kategoria alkoholi, która najczęściej kojarzy się ze świętowaniem i specjalnymi okazjami. Najnowsze badania przeprowadzone przez CBM INDICATOR wskazują, że najpopularniejszymi markami win musujących są Dorato, Sowietskoje Igristoje oraz Cin&Cin. Marki te najczęściej zostają wskazane przez konsumentów w teście znajomości spontanicznej, jak również w teście znajomości wspomaganej. W spontanicznych odpowiedziach, konsumenci dodatkowo wskazują jeszcze na takie marki jak Martini Asti (10%) oraz Michelangelo (8%). Natomiast wśród szampanów jedyną wyraźnie rozpoznawalną marką jest Dom Perignon – 23% wskazań w teście znajomości wspomaganej i 2%, czyli dokładnie tyle samo co Carlo Rossi i Istra Spumante w teście znajomości spontanicznej.
Rynki Alkoholowe, 12/2017
 
Sprzedaż wina musującego i szampanów w sklepach małoformatowych do 300m2
Wino musujące i szampany spośród całej kategorii win wyróżniają się największą sezonowością sprzedaży – w 2016 r. w sklepach małoformatowych do 300m2 blisko 30% sprzedanego wolumenu przypadło na grudzień (szczególnie na tydzień poprzedzający zabawę sylwestrową). Nie oznacza to jednak, że klienci sklepów małoformatowych nie sięgają po tego typu trunki w pozostałych miesiącach.
Z roku na rok w placówkach małego formatu zauważalna jest zwiększona sprzedaż także poza sezonem. W okresie od stycznia do października 2017 r. sprzedany wolumen zwiększył się o prawie 6% w porównaniu do analogicznego okresu z roku ubiegłego, podczas gdy wygenerowana wartość była wyższa o około 11%.
Wina musujące i szampany, podobnie jak wina deserowe czy stołowe, pod względem wygenerowanej wartości ze sprzedaży i wolumenu, cechuje dynamiczny rozwój. Z danych CMR wynika, że w okresie od listopada 2016 r. do października 2017 r. obroty sklepów małoformatowych wygenerowanych ze sprzedaży wina musującego były wyższe o 14% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, a sprzedany wolumen tego segmentu w tym czasie wzrósł o 5%.
Rynki Alkoholowe, 12/2017
 
Dla lepszego dziś i jutra

10 listopada 2017 r. minęło 170 lat, odkąd Jacob Christian Jacobsen założył Browar Carlsberg. To właśnie tam i w laboratorium w Kopenhadze pracował oraz prowadził badania, aby zapewnić konsumentom „prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie”.
Rynki Alkoholowe, 12/2017

 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 13 - 20 z 897
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe