• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 3 (276)
marzec 2018

   okl-2018-03.jpg
 
Sprzedaż wina musującego i szampanów w sklepach małoformatowych do 300m2
Wino musujące i szampany spośród całej kategorii win wyróżniają się największą sezonowością sprzedaży – w 2016 r. w sklepach małoformatowych do 300m2 blisko 30% sprzedanego wolumenu przypadło na grudzień (szczególnie na tydzień poprzedzający zabawę sylwestrową). Nie oznacza to jednak, że klienci sklepów małoformatowych nie sięgają po tego typu trunki w pozostałych miesiącach.
Z roku na rok w placówkach małego formatu zauważalna jest zwiększona sprzedaż także poza sezonem. W okresie od stycznia do października 2017 r. sprzedany wolumen zwiększył się o prawie 6% w porównaniu do analogicznego okresu z roku ubiegłego, podczas gdy wygenerowana wartość była wyższa o około 11%.
Wina musujące i szampany, podobnie jak wina deserowe czy stołowe, pod względem wygenerowanej wartości ze sprzedaży i wolumenu, cechuje dynamiczny rozwój. Z danych CMR wynika, że w okresie od listopada 2016 r. do października 2017 r. obroty sklepów małoformatowych wygenerowanych ze sprzedaży wina musującego były wyższe o 14% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, a sprzedany wolumen tego segmentu w tym czasie wzrósł o 5%.
Rynki Alkoholowe, 12/2017
 
Dla lepszego dziś i jutra

10 listopada 2017 r. minęło 170 lat, odkąd Jacob Christian Jacobsen założył Browar Carlsberg. To właśnie tam i w laboratorium w Kopenhadze pracował oraz prowadził badania, aby zapewnić konsumentom „prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie”.
Rynki Alkoholowe, 12/2017

 
Zespół do zadań specjalnych
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi tworzy Zespół ds. opracowania programu sektorowego dla sektora wyrobów winiarskich w Polsce. W jego skład wchodzą przedstawiciele urzędów centralnych, jednostek naukowo-badawczych, jak również osoby reprezentujące organizacje winiarskie. Członkowie zespołu wzięli udział w wyjazdowym spotkaniu, które przybliżyło im specyfikę i problemy branży winiarskiej w Polsce. Współorganizatorem wydarzenia był Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. Ważnym punktem wydarzenia była dyskusja na temat aktualnej sytuacji, problemów branży winiarskiej, ich przyczyn i perspektyw na rozwój oraz specyfiki polskiego sektora winiarskiego. Warto wspomnieć, że składa się na niego winiarstwo owocowe, produkcja miodów pitnych oraz win gronowych.
Rynki Alkoholowe, 11/2017
 
Wszystkie oblicza whisky
To było prawdziwe święto whisky! Ponad 50 stoisk wystawców i prawdziwe tłumy uśmiechniętych gości, którzy mogli spróbować ponad 500 (sic!) różnych reprezentantów „złotego trunku”. Tak właśnie było na Whisky Live Warsaw 2017. Tegoroczna, czwarta już edycja festiwalu, miała miejsce w warszawskim hotelu Sangate. To otoczenie sprzyjało nie tylko degustacjom, ale także warsztatom czy licznym sesjom masterclass. Szkocja, Irlandia, Szwecja, Indie, Japonia, Tajwan, Stany Zjednoczone, Szwajcaria czy nawet Polska... – whisky ma wiele twarzy, a ze wszystkimi można było zetknąć się podczas imprezy w Warszawie.
Rynki Alkoholowe, 11/2017
 
Spokojnie, to tylko wina spokojne
Z ostatniego sondażu przeprowadzonego przez CBM INDICATOR dotyczącego znajomości marek wina wytrawnego i półwytrawnego wynika, że najbardziej znaną marką wśród polskich konsumentów pozostaje od kilku lat Carlo Rossi. Carlo Rossi jest najczęściej spontanicznie wskazywaną marką wina i zwycięża też zdecydowanie w teście znajomości wspomaganej (73% wskazań). Na drugim miejscu w teście znajomości spontanicznej znalazła się marka Fresco, natomiast w teście znajomości wspomaganej na drugiej pozycji plasuje się wino Sophia (wskazane przez ponad połowę respondentów). Warto zaznaczyć, że w porównaniu do wcześniejszych badań z zeszłego roku, znajomość spontaniczna wina Sophia zdecydowanie zmalała – z 13 % do 5% w najnowszym sondażu. Innymi markami wysoko rozpoznawalnymi w teście znajomości wspomaganej są wina EL Sol (44%) oraz Fresco (42%). Również znajomość tych marek wzrosła w najnowszym sondażu. W grupie win słodkich i półsłodkich zdecydowanym liderem również pozostaje Carlo Rossi – zarówno w teście znajomości spontanicznej, jak też teście znajomości wspomaganej. Na drugim miejscu w teście znajomości spontanicznej znalazła się Kadarka, a trzecie miejsce przypadło marce Fresco. Natomiast w teście znajomości wspomaganej obok Carlo Rossi najbardziej popularne okazały się Tokaj (62%) i Kadarka (60%).
Rynki Alkoholowe, 11/2017
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 13 - 20 z 894
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe