• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 11 (272)
listopad 2017

   rynki-11-2017.jpg
 
Kanpai!

Sake to najpopularniejszy i najbardziej znany trunek rodem z Japonii. Liczba jego producentów jednak stale spada. Dzisiaj w Japonii funkcjonuje ok. 1500 browarów sake, przed drugą wojną światową było ich 7000. Sam eksport tego trunku, także tych najdroższych odmian, stale rośnie. Największym importerem są obecnie Stany Zjednoczone. Jednak sake to niejedyny trunek z Japonii. Warto tu wspomnieć o shōchū, a więc wódce wytwarzanej zazwyczaj z batatów, ryżu lub jęczmienia. Według japońskiego prawa, zawartość  alkoholu w niej nie powinna przekraczać 36%. W Polsce trunek ten nie zostałby więc już uznany za „pełnoprawną wódkę”. Inny popularny w Japonii napój to umeshu – likier zawierający zazwyczaj do 17% alkoholu wytwarzany poprzez macerację owoców ume (morela japońska). Kwitną one w lutym, a zbierane są w czerwcu. Do wytwarzania trunku używa się także cukru trzcinowego. Na bazie owoców ume powstają również wina. Największy producent umeshu w Japonii to założona w 1914 r. w Osace firma Choya, która jest także partnerem Stowarzyszenia Polskich Barmanów.
Rynki Alkoholowe, 8/2017

 
Sprzedaż alkoholi w sklepach małoformatowych i supermarketach
Dla sklepów małoformatowych do 300m2 alkohole to niezaprzeczalnie jedna z kluczowych kategorii produktowych. W takich placówkach piwo, wódka, whisky i inne napoje alkoholowe pojawiają się na prawie co trzecim koszyku zakupowym i generują 25% obrotów. W supermarketach o powierzchni 301-2500 m2 alkohole również odgrywają dużą rolę, jednak ich udział w liczbie transakcji (występują na około 18% paragonów) i całkowitej wartości sprzedaży (nieco ponad 10% w okresie lipiec 2016 r. – czerwiec 2017 r.) są znacznie niższe niż w mniejszych placówkach.
Rynki Alkoholowe, 8/2017
 
Cydry i RTD  jak i gdzie sprzedawać wakacyjne trunki?
Co łączy konsumentów cydrów i drinków z grupy RTD? Są to określone oczekiwania wobec opakowań obu tych kategorii alkoholu. Zarówno dla gotowych drinków, jak i cydrów za najbardziej atrakcyjne opakowanie, które zachęca do zakupu danej marki uważany jest zestaw promocyjny z gadżetem. W przypadku RTD zadeklarowało tak 35% respondentów, a dla cydrów 30% badanych. Niemal takie same wyniki dla obu kategorii osiągnął także drugi najczęściej wskazywany typ opakowania, czyli ozdobna butelka. Takiej odpowiedzi udzielił blisko co czwarty miłośnik cydrów i RTD (cydry – 24%; RTD – 23% wskazań). Na trzecim miejscu podium, wśród wskazywanych jako najbardziej atrakcyjne opakowania cydrów i RTD znalazł się także wielopak. W przypadku tego typu opakowania, jego zwolennikiem był przeszło co piąty miłośnik cydru (21%) i przeszło co siódmy wielbiciel RTD (15%).
Rynki Alkoholowe, 8/2017
 
IV Kongres Branży Spirytusowej
Równe dla wszystkich i przyjazne otoczenie prawne, walka z szarą strefą oraz potrzeba promocji odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu – to najważniejsze postulaty zgłaszane podczas IV Kongresu Branży Spirytusowej, który odbył się w Ministerstwie Finansów w Warszawie. Organizatorem wydarzenia był Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy oraz Krajowa Izba Gospodarcza.
Branża napojów spirytusowych jest ważną częścią polskiej gospodarki. Wpłaca do finansów publicznych ponad 12,5 mld zł rocznie, głównie z tytułu podatku akcyzowego i VAT. Zatrudnia bezpośrednio ponad 5 tys., a pośrednio 89 tys. osób. Produkcja spirytusu służy zagospodarowaniu nadwyżek płodów rolnych: rocznie przetwarzanych jest 750 tys. t zbóż oraz 50 tys. t ziemniaków. Eksport polskich napojów spirytusowych przynosi ponad 700 mln zł rocznie.
Rynki Alkoholowe, 7/2017
 
Cydry i drinki gotowe na wszystko
W przypadku gotowych drinków niskoprocentowych (ang. RTD – ready to drink) najlepszy wynik w teście spontanicznej znajomości osiągnęła marka Sobieski Impress (12%), Smirnoff Ice (7%) oraz Bacardi Breezer (6%). Te same marki osiągnęły także najwyższe wyniki w teście znajomości wspomaganej – liderem ponownie był Sobieski Impress (30%), a tuż za nim uplasowały się Smirnoff Ice (29%) i Bacardi Breezer (24%). Pozostałe marki były wskazywane spontanicznie tylko przez pojedynczych respondentów badania CBM Indicator. Interesujący jest przypadek Finlandii Frost, która choć w teście znajomości wspomaganej znalazła się poza pierwszą piątką (17%), w badaniu znajomości spontanicznej znalazła się tuż za podium (3%).
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 13 - 20 z 880
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe