• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 2 (263)
luty 2017

   rynki-02-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Głos Polaków w sprawie wina
Co sądzą Polacy o reklamie alkoholu, sprzedaży w internecie lub reglamentacji obszarów jego sprzedaży? Ogólnopolskie badania opinii społecznej na ten temat oraz najnowsze doniesienia z branży winiarskiej zostały przedstawione na corocznej konferencji prasowej ZP Polska Rada Winiarstwa pt. „Głos Polaków w sprawie wina”.
Wyniki badań opinii społecznej były zaskakujące. Respondenci ogólnie opowiedzieli się za możliwością reklamy i promocji alkoholi (przy zachowaniu odpowiednich warunków). Najchętniej (aż 62% pytanych) przychylano się do możliwości reklamy wyrobów winiarskich, takich jak wino i miód pitny, oraz cydrów (60,6%), a na samym końcu piwa (55,8%). Na reklamę tego napoju zezwalaliby częściej mężczyźni niż kobiety oraz respondenci z najmłodszej grupy wiekowej.
Czytaj całość…
 
Coraz bardziej doceniamy smak wina
Sondaże CBM Indicator z ostatnich lat potwierdzają, iż rośnie upodobanie Polaków do wina. Odnotowano znaczący wzrost konsumpcji wszystkich typów win: wytrawnych, półwytrawnych, półsłodkich i słodkich. Choć wartość spożycia wina w naszym kraju powoli wzrasta i jest ona nadal niewielka w porównaniu z tradycyjnie winiarskimi krajami, takimi jak Włochy, Niemcy czy Francja. Na podstawie analizy porównawczej najnowszych wyników oraz badań przeprowadzanych przez CBM Indicator odnotowujemy niewielką, choć utrzymującą się od kilku lat tendencję w zmianie upodobań Polaków.
Czytaj całość…
 
Spór o markę Saska
Wódki marki Saska, produkowane przez Stock Polska, zadebiutowały na rynku 15 września ubiegłego roku. Z kolei w połowie września tego roku na wniosek CEDC w lubelskim zakładzie Stocka pojawił się komornik z nakazem zabezpieczenia wyprodukowanej tam wódki marki Saska. Okazało się, iż CEDC rok wcześniej, 21 września 2015 roku, o czym Stock nie wiedział, złożyła wniosek o rejestrację znaku towarowego Saska w Urzędzie Patentowym – kilka dni po rozpoczęciu przez Stocka oficjalnej komunikacji na temat Saskiej. Wniosek o rejestrację tego znaku słownego Stock Polska złożył w listopadzie 2015 roku. Obecnie firma podjęła działania mające na celu unieważnienie rejestracji znaku słownego przez CEDC. Nie musi też wycofywać produktów ze sklepów oraz od dystrybutorów, a te już dostępne na rynku mogą być sprzedawane.
Rynki Alkoholowe, 10/2016
 
Małe pojemności butelek z alkoholem nie zostaną wycofane ze sprzedaży
Ministerstwo zdrowia zaprzeczyło, by miało zamiar zakazać produkcji i sprzedaży alkoholi mocnych w butelkach o małej pojemności, tzw. małpek. Taka informacja bowiem pojawiła się niedawno w mediach. Resort zamierza jednak zaproponować inną nowelizację ustawy, która wspierałaby osoby poddane leczeniu odwykowemu.
Rynki Alkoholowe, 10/2016
 
Polska jest największym importerem win mołdawskich
Jak wynika z danych szacunkowych importerów win, Polska stała się w tym roku największym rynkiem eksportowym dla win z Mołdawii. W ciągu siedmiu pierwszych miesięcy tego roku do Polski trafiło 26% eksportu winiarzy mołdawskich. Oznacza to, że jesteśmy największym rynkiem eksportowym dla tych win. W 2015 roku, mając 14-procentowy udział w eksporcie, zajmowaliśmy trzecie miejsce co do jego wielkości, za Rosją i Kazachstanem. Polska będzie też jedynym krajem, w którym winiarze z Mołdawii zorganizują kampanię promocyjną. Przeznaczą na nią ponad 2 mln złotych.
Rynki Alkoholowe, 10/2016
 
Wódki i ich opakowania
Najbardziej znanymi markami wódek czystych, spontanicznie wskazywanymi przez respondentów, są Bols (47%) i Finlandia (45%). Wysoki wynik w teście znajomości spontanicznej osiągnęły także: Absolwent (26%), Sobieski (26%), Wyborowa (25%) oraz Smirnoff (23%). W teście znajomości wspomaganej dwie najpopularniejsze marki zamieniły się miejscami, zatem najwyższą pozycję zajęła Finlandia (70%), a tuż za nią Bols (68%). Zaraz za nimi w rankingu znajomości wspomaganej wódek czystych znajdują się: Absolwent (52%), Sobieski (49%) oraz Wyborowa (49%). Wśród wskazań wspomaganych wysoki wynik (47%) uzyskał także Smirnoff. Tak więc liderzy marek wódek czystych – Finlandia i Bols – osiągają najwyższe wyniki zarówno wśród wskazań spontanicznych, jak i wspomaganych.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 25 - 33 z 843
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe