• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 5 (266)
maj 2017

   rynki-05-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Rekordowy eksport polskiego piwa
Główny Urząd Statystyczny podał, iż ubiegłoroczny eksport polskiego piwa wyniósł pod względem wartości 170,6 mln euro, czyli o 19,8% więcej niż w roku 2015. Oznacza to, że poza Polskę trafiło 8% łącznej krajowej produkcji piwa. Dla porównania w 2004 roku na eksport trafiło jedynie 2% produkcji piwa. Wśród czynników wzrostu zainteresowania polskimi piwami poza granicami wymienia się emigrantów, zarówno tych, którzy poza granicami kraju osiedli niedawno, jak i tzw. starą emigrację, czyli Polakow mieszkających w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Jednak coraz większe zainteresowanie polskimi piwami wykazują także cudzoziemcy, kolejno: Holendrzy, Niemcy i Brytyjczycy.
Rynki Alkoholowe, 11/2016
 
Złoto dla Browaru Namysłów
Piwo Braniewo Chmielone na Zimno z portfolio Browaru Namysłów zdobyło złoty medal w prestiżowym konkursie piw Good Beer Poland 2016 w najbardziej popularnej i najliczniej reprezentowanej kategorii Jasny Lager. Tym samym pokonało 44 inne piwa. To już drugi rok z rzędu, kiedy doceniono kompetencje Browaru Namysłów. W roku 2015 piwo Namysłów Pils uznane zostało za najlepszy lager w Polsce, a markę Zamkowe nagrodzono srebrnym medalem.
Rynki Alkoholowe, 11/2016
 
Głos Polaków w sprawie wina
Co sądzą Polacy o reklamie alkoholu, sprzedaży w internecie lub reglamentacji obszarów jego sprzedaży? Ogólnopolskie badania opinii społecznej na ten temat oraz najnowsze doniesienia z branży winiarskiej zostały przedstawione na corocznej konferencji prasowej ZP Polska Rada Winiarstwa pt. „Głos Polaków w sprawie wina”.
Wyniki badań opinii społecznej były zaskakujące. Respondenci ogólnie opowiedzieli się za możliwością reklamy i promocji alkoholi (przy zachowaniu odpowiednich warunków). Najchętniej (aż 62% pytanych) przychylano się do możliwości reklamy wyrobów winiarskich, takich jak wino i miód pitny, oraz cydrów (60,6%), a na samym końcu piwa (55,8%). Na reklamę tego napoju zezwalaliby częściej mężczyźni niż kobiety oraz respondenci z najmłodszej grupy wiekowej.
Czytaj całość…
 
Coraz bardziej doceniamy smak wina
Sondaże CBM Indicator z ostatnich lat potwierdzają, iż rośnie upodobanie Polaków do wina. Odnotowano znaczący wzrost konsumpcji wszystkich typów win: wytrawnych, półwytrawnych, półsłodkich i słodkich. Choć wartość spożycia wina w naszym kraju powoli wzrasta i jest ona nadal niewielka w porównaniu z tradycyjnie winiarskimi krajami, takimi jak Włochy, Niemcy czy Francja. Na podstawie analizy porównawczej najnowszych wyników oraz badań przeprowadzanych przez CBM Indicator odnotowujemy niewielką, choć utrzymującą się od kilku lat tendencję w zmianie upodobań Polaków.
Czytaj całość…
 
Spór o markę Saska
Wódki marki Saska, produkowane przez Stock Polska, zadebiutowały na rynku 15 września ubiegłego roku. Z kolei w połowie września tego roku na wniosek CEDC w lubelskim zakładzie Stocka pojawił się komornik z nakazem zabezpieczenia wyprodukowanej tam wódki marki Saska. Okazało się, iż CEDC rok wcześniej, 21 września 2015 roku, o czym Stock nie wiedział, złożyła wniosek o rejestrację znaku towarowego Saska w Urzędzie Patentowym – kilka dni po rozpoczęciu przez Stocka oficjalnej komunikacji na temat Saskiej. Wniosek o rejestrację tego znaku słownego Stock Polska złożył w listopadzie 2015 roku. Obecnie firma podjęła działania mające na celu unieważnienie rejestracji znaku słownego przez CEDC. Nie musi też wycofywać produktów ze sklepów oraz od dystrybutorów, a te już dostępne na rynku mogą być sprzedawane.
Rynki Alkoholowe, 10/2016
 
Małe pojemności butelek z alkoholem nie zostaną wycofane ze sprzedaży
Ministerstwo zdrowia zaprzeczyło, by miało zamiar zakazać produkcji i sprzedaży alkoholi mocnych w butelkach o małej pojemności, tzw. małpek. Taka informacja bowiem pojawiła się niedawno w mediach. Resort zamierza jednak zaproponować inną nowelizację ustawy, która wspierałaby osoby poddane leczeniu odwykowemu.
Rynki Alkoholowe, 10/2016
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 37 - 45 z 857
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe