• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 5 (266)
maj 2017

   rynki-05-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ballantine's króluje
Polscy konsumenci alkoholu, choć nadal niezbyt często sięgają po whisky, to jednak dość dobrze znają marki producentów tego typu alkoholi. Okazuje się, że właśnie napoje z grupy whisky są najczęściej wymieniane i rozpoznawane w testach znajomości, zarówno spontanicznej, jak też wspomaganej. W toku badań okazało się, że najlepiej rozpoznawane produkty to produkowane na bazie jęczmienia whisky szkockie.
Czytaj całość…
 
Whisky w sklepach małoformatowych
Whisky jest trzecią największą kategorią alkoholi mocnych w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2, a jej znaczenie w sprzedaży systematycznie rośnie. W okresie od stycznia do lipca 2016 roku whisky odpowiadały za 6,5% wartości sprzedaży mocniejszych trunków, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 5%. Whisky to też jedna z najdynamiczniej rozwijających się kategorii alkoholowych – w pierwszych siedmiu miesiącach 2016 roku wartość jej sprzedaży w sklepach małoformatowych wzrosła o 36%, a wolumen zwiększył się o 22% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Czytaj całość…
 
CEDC chce zdobyć połowę rynku wódki w Polsce
Od roku CEDC jest znów liderem rynku wódki w Polsce – na koniec maja br. miał 42,5% udziału pod względem wielkości sprzedaży. Na drugim miejscu pod tym względem znajduje się Stock Spirits z 24,2%, dalej MBWS z 15,6% i Pernod Ricard z 5,3%. CEDC w planach ma jednak zwiększenie swoich udziałów do 50% tego rynku do końca 2018 roku. Pomocne w tym będą inwestycje zaplanowane na lata 2016-2017, mające na celu zwiększenie możliwości produk­cyjnych w zakładach w Obornikach i w Białymstoku, a także rozwój flagowych marek, takich jak Żubrówka, Soplica i Żytniówka.
CEDC jest także w gronie największych graczy w poszczególnych segmentach rynku wódek. Udział grupy w segmencie wódek czystych wyniósł bowiem w maju br. 42,6% (Stock Spirits – 18,6%, MBWS – 18,7%), z kolei w wódkach smakowych 41,9%, pierwsze miejsce zajmuje tu Stock Spirits z 43,3% udziałów (MBWS – 5,3%).
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
We Wrocławiu można studiować piwowarstwo
Pierwsze podyplomowe studia piwowarskie ruszają na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Kierunek technologia piwowarstwa utworzony został na Wydziale Nauk o Żywności i stanowi odpowiedź na panujący w kraju rozwój browarów rzemieślniczych i restauracyjnych.
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
Browary zwiększają nakłady na reklamę
Od stycznia do maja br. browary wydały na reklamy w mediach tradycyjnych 223,4 mln złotych, czyli o 4,1% więcej niż w analogicznym okresie w roku 2015. Ponad połowa tej kwoty trafiła do telewizji (162,8 mln złotych), jednak to o 3,5% mniej niż rok wcześniej. Drugim najchętniej wybieranym kanałem promocji była reklama zewnętrzna – przeznaczono na nią 33,2 mln złotych. Najwięcej wzrosły wydatki na reklamę piwa w kinach – o 160,9% do 20,3 mln złotych oraz w radio – o 110,7% do 1,22 mln zł i gazetach – o 101,5% do 1,21 mln złotych. Z kolei spadła kwota przeznaczona na reklamę w czasopismach – o 9,8% do 4,7 mln złotych. Największym reklamodawcą wśród browarów jest Grupa Żywiec, która w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku wydała na reklamę 90,5 mln złotych. Na drugim miejscu jest Kompania Piwowarska z wydatkami w wysokości 73,9 mln złotych, a na trzecim Carlsberg Polska, który przeznaczył na ten cel 39 mln złotych.
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
Dobre wyniki branży piwnej w pierwszym półroczu
Branża piwowarska zanotowała dobre wyniki w pierwszym półroczu 2016 roku. W tym okresie bowiem sprzedaż piwa zarówno z koncernów, jak i browarów rzemieślniczych i regionalnych, wzrosła o blisko 5% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2015. Na wyniki sprzedaży wpłynęły Mistrzostwa Europy w piłce nożnej oraz dobra pogoda.
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 49 - 57 z 857
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe