• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 3 (276)
marzec 2018

   okl-2018-03.jpg
 
Polska w gronie czołowych producentów
The Brewers of Europe, międzynarodowe stowarzyszenie zrzeszające największe organizacje piwowarskie krajów Unii Europejskiej (oraz Norwegii, Szwajcarii i Turcji) sporządziło statystyki podsumowujące sytuację w branży piwnej w 2015 r. Jak podkreślił na początku raportu Pavlos Photiades, prezydent The Brewers of Europe, piwo jest głęboko zakorzenione na Starym Kontynencie – zarówno w kulturze, społeczeństwie i gospodarce, a sam sektor browarniczy ma duży wpływ na ekonomię Unii Europejskiej.
Rynki Alkoholowe, 3/2017
 
Sprzedaż likierów, kremów i bitterów
W sklepach małoformatowych do 300 m2 przed Wielkanocą sprzedaż rośnie o około 30% w porównaniu do średniej z całego roku, ale przed Bożym Narodzeniem wzrosty te są jeszcze wyższe (w 2015 r. wyniosły nawet 125%). Większe zainteresowanie likierami w okresach przedświątecznych można też zauważyć w supermarketach (sklepach o powierzchni od 301 do 2500 m2), choć sezonowe wzrosty, szczególnie przed świętami wielkanocnymi, nie są aż tak wysokie, jak w mniejszych placówkach. Udział likierów, kremów i bitterów w całkowitej sprzedaży alkoholu jest niewielki – nawet w najlepszych miesiącach nie przekracza 1% w sklepach małoformatowych i 2% w supermarketach. Lepszy wynik sprzedażowy to w dużej mierze zasługa dostępności – o ile w sklepach o większej powierzchni dystrybucja likierów sięga około 100%, to w sklepach o mniejszym metrażu wynosi około 50%.
Rynki Alkoholowe, 3/2017
 
Likiery i kremy
Zdecydowanie najbardziej znaną oraz w największym stopniu zakorzenioną w świadomości marką w kategorii likierów i kremów od wielu lat jest Advocaat. To wciąż najpopularniejsza marka w swojej kategorii i to niemal wśród wszystkich grup wiekowych. Advocaat zdecydowanie zwycięża zarówno w testach znajomości spontanicznej, jak i wspomaganej. Na drugim miejscu w testach znajomości wspomaganej znalazła się marka Malibu: 57% - test znajomości wspomaganej). Dobrze rozpoznawalnymi markami są także Nalewka Babuni, Amaretto i Campari – wyniki powyżej 40% wskazań w teście znajomości wspomaganej. Warto jednak zwrócić uwagę na rezultat testu znajomości spontanicznej. Wyniki badań wskazują, że konsumenci mają spory problem z wymienieniem spontanicznie znanych im marek kremów i likierów – aż 36% respondentów nie było w stanie udzielić odpowiedzi na pytanie, jakie znają kremy i likiery bez podpowiedzi w postaci listy popularnych produktów w tej kategorii.
Rynki Alkoholowe, 3/2017
 
Więcej piwa i wódki, mniej wina
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, produkcja piwa w Polsce wzrosła w 2016 r. o 0,5% i wyniosła 40,73 mln hektolitrów. W 2016 r. wzrosła także produkcja wódki o 3,4% i (łącznie 98,2 mln litrów). Spadek (o 11,7%) zanotowała natomiast produkcja win owocowych – wyniosła ona 77,6 mln litrów.
Rynki Alkoholowe, 2/2017
 
Zmiany w prawie
Polski rząd przygotował zmiany dotyczące akcyzy dla skażonego alkoholu etylowego – zniknie zwolnienie dla spirytusu skażonego tzw. metodą węgierską. Zwolniony z akcyzy ma być tylko alkohol całkowicie skażony metodami dopuszczalnymi w Unii Europejskiej lub dodatkowymi procedurami skażania dopuszczonymi przez Polskę. Podobne warunki mają zostać ustanowione dla zwolnienia z akcyzy dla skażonego alkoholu etylowego importowanego, ale urzędnicy będą wiedzieć o każdej jego dostawie z UE. Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy proponuje jeszcze dalej idące zmiany, aby całkowicie wyeliminować z rynku nielegalne nalewki.
Rynki Alkoholowe, 2/2017
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 49 - 56 z 894
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe