• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 1 (262)
styczeń 2017

   rynki-01-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Produkcja alkoholi w styczniu 2016 roku według danych GUS
Jak podał Główny Urząd Statystyczny, w styczniu 2016 roku produkcja wódki wzrosła w ujęciu rocznym o 12,8% i wyniosła 6,17 mln litrów. Z kolei w ujęciu miesięcznym produkcja wódki w styczniu br. zanotowała spadek o 35% w porównaniu z grudniem 2015 roku, kiedy jej wielkość wyniosła 9,48 mln litrów. W całym roku 2015 wyprodukowano o ponad 8% (95 mln litrów) więcej wódki niż w roku wcześniejszym.
Czytaj całość…
 
Piwowarzy wstępnie podsumowali rok 2015
W ciągu minionych dwunastu miesięcy browary sprzedały 39,8 mln hektolitrów piwa (włącznie z eksportem), to jest o 0,7% więcej niż w 2014 roku. W opinii Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie krajowy rynek piwa jest już rynkiem dojrzałym i nasyconym, a jego dalszy rozwój będzie zmierzał w kierunku dywersyfikacji oferty produktowej w odpowiedzi na rosnące wymagania konsumentów, coraz bardziej świadomych i otwartych na piwne innowacje, oraz piwa o mniejszej zawartości alkoholu.
Czytaj całość…
 
Likiery i kremy w sklepach małoformatowych
Likiery i kremy to jeden z mniejszych segmentów rynku alkoholi, dlatego ich znaczenie dla obrotów sklepów małoformatowych do 300 m2 jest niewielkie. Trunki te najlepiej rotują w tygodniach przed Wielkanocą i Bożym Narodzeniem, ale nawet w tym czasie ich udział w wartości sprzedaży całego alkoholu nie przekracza 1%.
Czytaj całość…
 
Likiery i kremy
Wśród marek likierów i kremów zdecydowanym liderem jest marka Advocaat, wskazana spontanicznie przez 61% respondentów (w teście znajomości wspomaganej – przez 73%). Pozostałe marki pozostają zdecydowanie w tyle. Na podium wśród kremów i likierów znalazły się także Campari (spontaniczna znajomość – 12%, wspomagana znajomość – 23%) oraz Amaretto (spontaniczna znajomość – 11%, wspomagana znajomość – 24%).
Czytaj całość…
 
Produkcja wódki wzrosła w 2015 roku
W całym 2015 roku produkcja wódki wzrosla o 8,1% w porównaniu z rokiem 2014. Od stycznia do grudnia ubiegłego roku w Polsce wyprodukowano 95 mln litrów wódki. W samym grudniu 2015 roku produkcja wódki spadła o 12,3% w ujęciu rocznym i o 4,3% w ujęciu miesięcznym.
Rynki Alkoholowe, 2/2016
 
Spadek produkcji win owocowych
Jak podał Główny Urząd Statystyczny, w całym 2015 roku produkcja win owocowych spadła o ponad 13% w porównaniu z rokiem 2014. Łącznie w minionym roku wyniosła 84,7 mln litrów. W samym grudniu 2015 roku produkcja win owocowych wyniosła 7,18 mln litrów i była niższa o 25,2% niż w grudniu rok wcześniej. W ujęciu miesięcznym zaś spadek wyniósł 25,8%.
Rynki Alkoholowe, 2/2016
 
Niewielki spadek produkcji piwa
W 2015 roku produkcja piwa w Polsce spadła o 1,1 w porównaniu z rokiem 2014 i wyniosła 39,43 mln hektolitrów. W grudniu 2015 roku zaś produkcja piwa w ujęciu miesięcznym, czyli w sosunku do listopada 2015, była wyższa o 10,6% i wyniosła 2,11 mln hektolitrów. Z kolei w ujęciu rocznym, w porównaniu z grudniem 2014, wyprodukowano w Polsce mniej piwa o 9,8%.
Rynki Alkoholowe, 2/2016
 
Co wiemy o polskiej wódce
W styczniu tego roku minęły trzy lata od momentu, kiedy zaczęła obowiązywać definicja Polskiej Wódki. W dniu 13 stycznia 2013 roku weszła bowiem w życie ustawa z dnia 25 maja 2012 roku o zmianie ustawy o wyrobie napojów spirytusowych oraz o rejestracji i ochronie oznaczeń geograficznych napojów spirytusowych (Dz.U. nr 0 poz. 800) – reguluje ona i opisuje skład wódki wytwarzanej w Polsce oraz poszczególne etapy procesu jej produkcji. Dzięki definicji wiadomo, jaki alkohol ma prawo posługiwać się mianem „Polskiej Wódki” i czym różni się od „wódki z Polski”.
Czytaj całość…
 
Sprzedaż wódek w sklepach małoformatowych
Wódka odpowiada za prawie 9% obrotu w sklepach małoformatowych do 300 m2 i można ją znaleźć na co czternastym paragonie.
Detaliści zwracają dużą uwagę na tę kategorię, bo wiedzą, że dobrze zorganizowana półka z wódkami może przyciągnąć do placówki wielu klientów. Śledzą nowości proponowane przez producentów wódki, którzy wciąż wprowadzają na rynek nowe marki, smaki i pojemności, dlatego półka z tym rodzajem alkoholu w sklepach małoformatowych stale się poszerza. W grudniu 2105 roku sklepy małoformatowe miały w ofercie średnio około 44 warianty wódek smakowych (o 4,5 więcej niż rok wcześniej) i ponad 37 wariantów wódek czystych (o 2,5 więcej).
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 61 - 72 z 837
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe