• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 2 (263)
luty 2017

   rynki-02-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

W ponad połowie polskich domów pija się wino
Według raportu przeprowadzonego przez instytut GfK, w ubiegłym roku wino zostało zakupione przynajmniej raz przez ponad 55% gospodarstw domowych w Polsce (w 2014 roku przez 54,9%). W ujęciu wartościowym wzrost ten wyniósł 2,7%. Jak wynika z raportu GfK, Polacy kupują wino średnio pięć razy w roku. Podczas jednej wizyty w sklepie nabywają około 1,1 litra wina, na które wydają średnio 18,20 złotych. Obecnie Polacy najczęściej kupują wina w dyskontach, na które przypada 39% wartości wszystkich zakupów win gronowych. Drugim z kolei typem sklepów, w których nabywane są wina, są hipermarkety (24% udziału w rynku), jednak zanotowały one spadek zainteresowania konsumentów. Dalej plasują się supermarkety (17%). Podczas zakupów Polacy najczęściej wybierali wina czerwone (56%), dalej kolejno uplasowały się wina białe (33%) i różowe (11%). Największy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim zanotowały wina białe.
Rynki Alkoholowe, 4/2016
 
Plany ograniczenia sprzedaży alkoholu w kraju
W czerwcu 2015 roku w Warszawie wprowadzono przepisy ograniczające sprzedaż alkoholu, obecnie planuje się wprowadzenie takich obostrzeń we wszystkich dużych miastach w Polsce. Pojawił się już projekt ustawy restrykcyjnie zmieniający zasady sprzedaży alkoholu, co ma ograniczyć spożywanie alkoholu. Jednak, jak przestrzega m.in. Polska Izba Handlu, ustawa ta uderzy nie tyle w sam alkohol, co w sklepy – w Warszawie zamknięto już kilka sklepów spożywczych, w których obrotach dominował alkohol. PIH podkreśla, że to właśnie handel powinien odgrywać ważną rolę w odpowiedzialnej konsumpcji, poprzez kontrolę sprzedaży osobom do tego uprawnionym. Dlatego właściwą drogą jest rozważenie działań prewencyjnych oraz edukacyjnych, a także kontroli i egzekwowania zasad sprzedaży alkoholu osobom pełnoletnim.
Rynki Alkoholowe, 4/2016
 
W lutym wzrosła produkcja wódki
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, iż w lutym tego roku produkcja wódki czystej w przeliczeniu na 100-proc. alkohol wzrosła o 0,4% w ujęciu rocznym i wyniosła 6,77 mln litrów. Wzrost zanotowano także w ujęciu miesięcznym, w porównaniu ze styczniem tego roku produkcja wódki w lutym była wyższa o 9,7%.
Rynki Alkoholowe, 4/2016
 
Wciąż jesteśmy w czołówce największych importerów whisky
Jak podała firma Stilnovisti w swoim raporcie, bazującym na danych Scotch Whisky Association, Polska należy do grona 20 największych importerów szkockiej whisky. Nasz kraj zajął w tym rankingu 16. miejsce. W pierwszej połowie 2015 roku bowiem eksport whisky do Polski wzrósł o ponad 45% wartościowo oraz o ponad 60% ilościowo. Polacy kupują whisky średnio trzy razy w ciągu roku i podczas pojedynczej wizyty w sklepie przeznaczają na nią średnio 55,30 zł. W okresie od listopada 2014 roku do października 2015 co najmniej 17,5% polskich gospodarstw domowych zakupiło produkt należący do kategorii whisky.
Rynki Alkoholowe, 4/2016
 
Piwo z Grodziska chce podbić zagranicę
Piwo Grodziskie, które powróciło w ubiegłym roku na rynek krajowy, ma w planach podbój rynków zagranicznych. Do browaru zgłaszają się chętni potencjalni importerzy z krajów europejskich, jak również z USA oraz Azji. Jak mówią przedstawiciele browaru, Grodziskie powinno trafić za granicę jeszcze w tym roku. W przeszłości piwo z Grodziska Wielkopolskiego dostępne było m.in. w Afryce i Chinach. W ciągu niecałego roku obecności na krajowym rynku piwo Grodziskie dostępne jest przede wszystkim w Wielkopolsce, a także w kilku ogólnopolskich sieciach handlowych.
Rynki Alkoholowe, 4/2016
 
Rum, gin i tequila w sklepach małoformatowych
Rum, gin i tequila to jedne z mniejszych segmentów alkoholi – w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiadają one łącznie za mniej niż 1% wartości sprzedaży alkoholi mocnych. Rum i gin można kupić w około 40% placówek sprzedających alkohole mocne, natomiast tequilę ma w ofercie tylko kilka procent takich placówek. Nawet jeśli sklep małoformatowy prowadzi sprzedaż niszowych trunków, nie należy się spodziewać zbyt dużej liczby wariantów takich alkoholi na półkach. Klienci najczęściej mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami rumu i ginu, natomiast w przypadku tequili zwykle nie mają żadnego wyboru, ponieważ na półce jest tylko jeden jej wariant.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 61 - 69 z 843
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe