• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 1 (262)
styczeń 2017

   rynki-01-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Piwo notuje spadek produkcji
Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego, w listopadzie 2015 roku krajowe browary uwarzyły 2,11 mln hektolitrów. Jest to jednak spadek o 27,5% w porównaniu z październikiem 2015 roku, a z listopadem 2014 roku – o 20,9%. Również zestawiając okres od stycznia do listopada 2015 roku z analogicznym okresem w roku 2014, produkcja okazała się niższa o 0,5%.
Rynki Alkoholowe, 1/2016
 
Miody, wina grzane i nalewki w sklepach małoformatowych
Znaczenie miodów pitnych w wartości sprzedaży i w liczbie transakcji w sklepach małoformatowych jest niewielkie w porównaniu z innymi kategoriami alkoholi. Miody nie mają też zbyt szerokiej dystrybucji – w szczycie sprzedaży można je znaleźć na półkach tylko około 10% placówek, które prowadzą sprzedaż alkoholu. Oferta miodów pitnych w sklepach małoformatowych jest bardzo skromna – trudno znaleźć placówkę, która miałaby w ofercie więcej niż dwa warianty tego trunku.
Czytaj całość…
 
Wino grzane? Bardzo chętnie
Jak wynika z najnowszej tury badań CBM Indicator dotyczących zwyczajów zakupowych win i miodów pitnych, amatorzy trunków robionych z miodu najczęściej zaopatrują się w nie w sklepach wielkopowierzchniowych (hipermarket lub supermarket). W porównaniu z poprzednimi latami zdecydowanie wzrosła popularność wyspecjalizowanych sklepów monopolowych, w których kupuje ponad 30% badanych. Konsumenci miodów pitnych najrzadziej na zakupy udają się do osiedlowych sklepików.
Czytaj całość…
 
Niższe spożycie alkoholu
Według najnowszych badań Głównego Urzędu Statystycznego, w ciągu ostatnich 5 lat odsetek osób dorosłych, pijących alkohol zmalał o ponad 2 punkty procentowe. Odsetek kobiet pijących alkohol spadł z 66% do 63%, mężczyzn zaś z 85% do 83%. Do sięgania po alkohol co najmniej raz w tygodniu przyznał się co 3. mężczyzna i co 7. kobieta wśród badanych. Pod względem wieku, najliczniejszą grupę spożywającą alkohol stanowią osoby w wieku 30-49 lat. Z kolei blisko 28% badanych przyznało się do abstynencji w ciągu minionego roku. Aż 70% ogólnej konsumpcji alkoholu stanowi piwo, podczas gdy wódka i inne napoje spirytusowe niecałe 20%. Udział wina jest tu najmniejszy i wynosi nieco ponad 10%.
Rynki Alkoholowe, 12/2015
 
Ambra odchodzi z Polskiej Rady Winiarstwa
Ambra SA podjęła decyzję o odejściu z dniem 1 grudnia br. z Polskiej Rady Winiarstwa. Kwestią sporną stała się tu sprawa produktów fermentowanych, wytwarzanych niekoniecznie z winogron, zaprawianych spirytusem, na które ma zostać nałożona akcyza jak na wódkę. PRW wystąpiła w obronie tych wyrobów oraz ich producentów, według Ambry zaś jest to reprezentowanie tylko wybranej części środowiska winiarskiego.
Rynki Alkoholowe, 12/2015
 
Mniej reklam piwa
Jak podał Instytut Monitorowania Mediów, w trzecim kwartale tego roku pojawiło się blisko trzy razy mniej reklam branży piwowarskiej niż w analogicznym okresie w roku 2014. W tym roku bowiem w omawianym okresie wyemitowano 192 reklamy, a w roku 2014 – aż 572. Wszystkie reklamy były, zdaniem Instytutu, zgodne z Kodeksem Etyki Reklamy. Nie zanotowano też w stosunku do żadnej z reklam skarg konsumenckich. Wśród tych 192 reklam znalazło się 10 reklam prasowych, 59 internetowych, 54 telewizyjne i 69 outdoorowych. Największy spadek liczby reklam zanotowano w prasie i w telewizji, z kolei dwukrotnie zwiększyła się liczba reklam w Internecie. Nie pojawiły się za to w tym czasie reklamy radiowe. Jednak w porównaniu z drugim kwartałem tego roku, w kwartale trzecim wyemitowano o 41 więcej przekazów. Należy podkreślić, że wszystkie przekazy reklamowe zostały oznaczone znakami odpowiedzialnościowymi.
Rynki Alkoholowe, 12/2015
 
Polska w gronie największych producentów piwa
Według raportu Brewers of Europe, w 2014 roku polskie browary wyprodukowały blisko 40,1 mln hl piwa i zajęły 3. miejsce w rankingu największych producentów w Europie. Pierwsze miejsce zajęły Niemcy, a drugie Wielka Brytania. Jako jedyni z tej trójki zanotowaliśmy w latach 2009-2014 wzrost produkcji piwa – o ponad 10%. Z kolei w tym samym okresie w Niemczech nastąpił spadek produkcji o 3%, a w Wielkiej Brytanii o niemal 9%.
Rynki Alkoholowe, 12/2015
 
Polska jednym z najdynamiczniej rosnących rynków whisky
W gronie największych rynków whisky w pierwszym półroczu tego roku najdynamiczniej rosły Chiny (46%, 21,9 mln GBP) oraz Polska (45%, 20,5 mln GBP). Kraje te zajmują w rankingu odpowiednio 18. i 20. miejsce. Największym rynkiem szkockiej whisky pozostają Stany Zjednoczone, choć eksport do tego kraju spadł w pierwszym półroczu tego roku o 0,4%. Jak podało The Scotch Whisky Association, w pierwszym półroczu tego roku eksport whisky szkockiej spadł zarówno pod względem wartości, jak i ilości o 3%. Jest to poprawa w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2014, kiedy spadek wartości eksportu wyniósł 11%.
Rynki Alkoholowe, 12/2015
 
Rośnie eksport polskiego piwa
Od stycznia do lipca tego roku poza granice Polski sprzedano 2,062 mln hl piwa. W analogicznym okresie w roku 2014 było to 1,683 mln hl. Jak podaje ZPPP Browary Polskie, polskie piwo trafia zarówno do krajów z dużą grupą Polonii, jak USA, Kanada, Australia oraz Wielka Brytania i Irlandia, jak i do krajów tradycyjnie „piwnych”, np. do Belgii, Holandii czy Czech. Co ciekawe, pewne ilości polskiego piwa trafiają także na tak odległe rynki, jak Sudan, Kenia, Chiny, Tajwan, paragwaj, RPA, Ukraina czy Białoruś. Jak oceniają Browary Polskie, poprzez analizę statystyki, można założyć, że eksport polskiego piwa w ciągu najbliższych 5 lat będzie wciąż rósł.
Rynki Alkoholowe, 12/2015
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 73 - 84 z 837
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe