• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 1 (262)
styczeń 2017

   rynki-01-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Spada eksport polskiej wódki
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku producenci wysłali za granicę 9% mniej wódki niż w ubiegłym roku. Spadła też wartość eksportu o 1%. Zawirowania spowodowane podwyżką akcyzy w 2014 roku sprawiły, że firmy skupiły się na rynku krajowym, odkładając inwestycje w promocję za granicą. Polska jest największym w Europie oraz czwartym na świecie producentem wódki. Główne rynki eksportowe to Stany Zjednoczone i Francja. Ważne kierunki eksportu to również Węgry, Wielka Brytania, Włochy i Kanada. Polskie marki docierają też bardziej odległych miejsc jak Singapur, Hongkong czy Chile, ale ich obecność w krajach wschodzących jest wciąż dużo niższa niż potencjał tych rynków.
Czytaj całość…
 
Sprzedaż wina w sklepach małoformatowych
Cała kategoria win gronowych, do której zaliczają się wina stołowe, wina deserowe, wermuty oraz szampany i wina musujące, ma około 3,2% udziałów w wartości sprzedaży alkoholu w sklepach małoformatowych. Najważniejszym segmentem są wina stołowe, które odpowiadają za 70% wartości sprzedaży win w sklepach małoformatowych (jedynie w grudniu ich udział spada na rzecz szampanów i win musujących).
Czytaj całość…
 
Stopniowa stabilizacja na rynku wódki
Jak zauważają uczestnicy rynku wódki w Polsce, następuje na nim stop­niowa stabilizacja po wprowadzeniu w styczniu ubiegłego roku podwyżce akcyzy. Z najnowszych danych GUS wynika, że w ciągu ośmiu miesięcy 2015 roku produkcja wódki wzrosła o prawie 14% w ujęciu rocznym i wyniosła łącznie 57,8 mln litrów. Jednak w samym sierpniu produkcja spadła o ponad 14% w ujęciu rocznym i o 13,5% w ujęciu miesięcznym.
Rynki Alkoholowe, 10/2015
 
Produkcja piwa na stabilnym poziomie
W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku produkcja piwa była na tym samym poziomie co w analogicznym okresie w roku 2014 i wyniosła 28,86 mln hektolitrów. Jak podał GUS, w sierpniu br. produkcja piwa wzrosła o 0,8% w porównaniu z sierpniem 2014 roku i wyniosła 3,913 mln hektolitrów. W ujęciu miesięcznym zaś produkcja w sierpniu była niższa niż w lipcu br. o 8,4%. Jak jednak podkreślają eksperci rynkowi, polski rynek piwa przybrał już formę dojrzałą, jest nasycony, a spożycie per capita wynosi obecnie około 98 litrów piwa.
Rynki Alkoholowe, 10/2015
 
Dobierz wino do potrawy za pomocą aplikacji
Dwie firmy z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni – W4F i Spark-Lab – stworzyły innowacyjne narzędzie pomagające dobrać wino do dowolnej potrawy, mając jedynie jej przepis. Aplikacja ta opiera się na dopasowaniu aromatycznych związków chemicznych zawartych w winie i w daniu. Wystarczy na stronie www.delipair.com wkleić link do przepisu danej potrawy, by program dobrał do niej trzy wina.
Rynki Alkoholowe, 10/2015
 
Pierwsza w Polsce winnica biodynamiczna
Pierwsza w Polsce winnica biodynamiczna powstała pod Wieliczką, w Pawlikowicach. Jej założycielką i współwłaścicielką (wraz z enologiem Piotrem Jaskółą i miejscowymi rolnikami) jest czołowa polska enolożka, Agnieszka Rousseau. Winnica Wieliczka posiada 1,5 hektara upraw, na których rośnie około 8 tys. krzewów z odmian: chardonnay, cabernet, pinot i riesling. W jej funkcjonowaniu wykorzystywane są walory natury, ogranicza się mocno ingerencję człowieka, nie używa się nawozów sztucznych, tylko naturalne nawozy i środki ochrony roślin. Pierwsze wino zapewne powstanie tu wiosną 2016 roku, ale prawdziwe zbiory zaczną się w kolejnych latach. Wino będzie dostępne na miejscu, ale właściciele nie wykluczają też szerszej dystrybucji. W planach jest także produkcja kosmetyków z winogron oraz zwiedzanie winnicy dla grup zorganizowanych.
Rynki Alkoholowe, 10/2015
 
Akcyzo, pozwól żyć...
Cezurą dla branży stała się data 1 stycznia 2014 roku, kiedy zaczęła obowiązywać wyższa o 15% akcyza od wyrobów spirytusowych. Dlatego po ogłoszeniu tej decyzji we wrześniu roku 2013 produkcja wódki wzrosła znacznie – jak i z tego powodu w roku 2014 zmalała ona aż o 24%. Jej spadek zanotowano w każdym miesiącu ubiegłego roku. Wśród powodów wprowadzenia podwyżki resort finansów podawał zwiększenie dochodów budżetu z akcyzy na wyroby spirytusowe o około 780 mln złotych w porównaniu z rokiem wcześniejszym.
Czytaj całość…
 
Wódki czyste i smakowe w sklepach małoformatowych
Sprzedaż wódki w sklepach małoformatowych zdominowały dwie firmy, które łącznie kontrolują prawie trzy czwarte rynku. W 2014 roku największe udziały miał Stock, ale na początku 2015 roku pozycję lidera objęło CEDC, które w ostatnich miesiącach dynamicznie zwiększało zarówno wielkość, jak i wartość sprzedaży wódki.
Czytaj całość…
 
Kolejny wzrost produkcji wódki
W lipcu br. w porównaniu z danymi z lipca roku ubiegłego produkcja wódki czystej wzrosła o 1,8% i wyniosła 7,6 mln litrów. Natomiast w skali miesięcznej zwiększyła się o 1,1% – w czerwcu 2015 roku wyniosła bowiem 7,52 mln ­litrów. W pierwszym półroczu br. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym produkcja wódki zanotowała wzrost aż o 19%, do 51,2 mln litrów. W całym roku 2014 łączna produkcja spadła o 24% w porównaniu z rokiem 2013.
Rynki Alkoholowe, 9/2015
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 85 - 96 z 837
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe