• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 3 (276)
marzec 2018

   okl-2018-03.jpg
 
Browar Pinta będzie miał własny zakład
Jeden z pierwszych działających w Polsce browarów rzemieślniczych, Browar Pinta, zapowiedział budowę własnego zakładu, dzięki któremu osiągnie zdolność produkcyjną wielkości 15 tys. hektolitrów rocznie, a w dalszych latach nawet 50 tys. hektolitrów. Zakład miałby powstać w okolicach Bielska-Białej, a rozpoczęcie jego działalności planuje się na połowę 2018 roku. Inwestycja ma wynieść około 12 mln złotych. Do tej pory Browar Pinta warzy swoje piwa w zakładach w Zawierciu i Zarzeczu. Obok marek stałych w ofercie, jak np. Atak Chmielu, Viva la Wita czy Pierwsza Pomoc, co roku wprowadza na rynek ponad 10 nowości.
Rynki Alkoholowe, 9/2016
 
Ballantine's króluje
Polscy konsumenci alkoholu, choć nadal niezbyt często sięgają po whisky, to jednak dość dobrze znają marki producentów tego typu alkoholi. Okazuje się, że właśnie napoje z grupy whisky są najczęściej wymieniane i rozpoznawane w testach znajomości, zarówno spontanicznej, jak też wspomaganej. W toku badań okazało się, że najlepiej rozpoznawane produkty to produkowane na bazie jęczmienia whisky szkockie.
Czytaj całość…
 
Whisky w sklepach małoformatowych
Whisky jest trzecią największą kategorią alkoholi mocnych w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2, a jej znaczenie w sprzedaży systematycznie rośnie. W okresie od stycznia do lipca 2016 roku whisky odpowiadały za 6,5% wartości sprzedaży mocniejszych trunków, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 5%. Whisky to też jedna z najdynamiczniej rozwijających się kategorii alkoholowych – w pierwszych siedmiu miesiącach 2016 roku wartość jej sprzedaży w sklepach małoformatowych wzrosła o 36%, a wolumen zwiększył się o 22% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Czytaj całość…
 
CEDC chce zdobyć połowę rynku wódki w Polsce
Od roku CEDC jest znów liderem rynku wódki w Polsce – na koniec maja br. miał 42,5% udziału pod względem wielkości sprzedaży. Na drugim miejscu pod tym względem znajduje się Stock Spirits z 24,2%, dalej MBWS z 15,6% i Pernod Ricard z 5,3%. CEDC w planach ma jednak zwiększenie swoich udziałów do 50% tego rynku do końca 2018 roku. Pomocne w tym będą inwestycje zaplanowane na lata 2016-2017, mające na celu zwiększenie możliwości produk­cyjnych w zakładach w Obornikach i w Białymstoku, a także rozwój flagowych marek, takich jak Żubrówka, Soplica i Żytniówka.
CEDC jest także w gronie największych graczy w poszczególnych segmentach rynku wódek. Udział grupy w segmencie wódek czystych wyniósł bowiem w maju br. 42,6% (Stock Spirits – 18,6%, MBWS – 18,7%), z kolei w wódkach smakowych 41,9%, pierwsze miejsce zajmuje tu Stock Spirits z 43,3% udziałów (MBWS – 5,3%).
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
We Wrocławiu można studiować piwowarstwo
Pierwsze podyplomowe studia piwowarskie ruszają na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Kierunek technologia piwowarstwa utworzony został na Wydziale Nauk o Żywności i stanowi odpowiedź na panujący w kraju rozwój browarów rzemieślniczych i restauracyjnych.
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
««  start « poprz. 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 85 - 92 z 894
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe