• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 6 (267)
czerwiec 2017

   rynki-06-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Piwo notuje spadek produkcji
Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego, w listopadzie 2015 roku krajowe browary uwarzyły 2,11 mln hektolitrów. Jest to jednak spadek o 27,5% w porównaniu z październikiem 2015 roku, a z listopadem 2014 roku – o 20,9%. Również zestawiając okres od stycznia do listopada 2015 roku z analogicznym okresem w roku 2014, produkcja okazała się niższa o 0,5%.
Rynki Alkoholowe, 1/2016
 
Miody, wina grzane i nalewki w sklepach małoformatowych
Znaczenie miodów pitnych w wartości sprzedaży i w liczbie transakcji w sklepach małoformatowych jest niewielkie w porównaniu z innymi kategoriami alkoholi. Miody nie mają też zbyt szerokiej dystrybucji – w szczycie sprzedaży można je znaleźć na półkach tylko około 10% placówek, które prowadzą sprzedaż alkoholu. Oferta miodów pitnych w sklepach małoformatowych jest bardzo skromna – trudno znaleźć placówkę, która miałaby w ofercie więcej niż dwa warianty tego trunku.
Czytaj całość…
 
Wino grzane? Bardzo chętnie
Jak wynika z najnowszej tury badań CBM Indicator dotyczących zwyczajów zakupowych win i miodów pitnych, amatorzy trunków robionych z miodu najczęściej zaopatrują się w nie w sklepach wielkopowierzchniowych (hipermarket lub supermarket). W porównaniu z poprzednimi latami zdecydowanie wzrosła popularność wyspecjalizowanych sklepów monopolowych, w których kupuje ponad 30% badanych. Konsumenci miodów pitnych najrzadziej na zakupy udają się do osiedlowych sklepików.
Czytaj całość…
 
Niższe spożycie alkoholu
Według najnowszych badań Głównego Urzędu Statystycznego, w ciągu ostatnich 5 lat odsetek osób dorosłych, pijących alkohol zmalał o ponad 2 punkty procentowe. Odsetek kobiet pijących alkohol spadł z 66% do 63%, mężczyzn zaś z 85% do 83%. Do sięgania po alkohol co najmniej raz w tygodniu przyznał się co 3. mężczyzna i co 7. kobieta wśród badanych. Pod względem wieku, najliczniejszą grupę spożywającą alkohol stanowią osoby w wieku 30-49 lat. Z kolei blisko 28% badanych przyznało się do abstynencji w ciągu minionego roku. Aż 70% ogólnej konsumpcji alkoholu stanowi piwo, podczas gdy wódka i inne napoje spirytusowe niecałe 20%. Udział wina jest tu najmniejszy i wynosi nieco ponad 10%.
Rynki Alkoholowe, 12/2015
 
Ambra odchodzi z Polskiej Rady Winiarstwa
Ambra SA podjęła decyzję o odejściu z dniem 1 grudnia br. z Polskiej Rady Winiarstwa. Kwestią sporną stała się tu sprawa produktów fermentowanych, wytwarzanych niekoniecznie z winogron, zaprawianych spirytusem, na które ma zostać nałożona akcyza jak na wódkę. PRW wystąpiła w obronie tych wyrobów oraz ich producentów, według Ambry zaś jest to reprezentowanie tylko wybranej części środowiska winiarskiego.
Rynki Alkoholowe, 12/2015
 
««  start « poprz. 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 97 - 104 z 861
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe