• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 4 (265)
kwiecień 2017

   rynki-04-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Rośnie eksport polskiego piwa
Od stycznia do lipca tego roku poza granice Polski sprzedano 2,062 mln hl piwa. W analogicznym okresie w roku 2014 było to 1,683 mln hl. Jak podaje ZPPP Browary Polskie, polskie piwo trafia zarówno do krajów z dużą grupą Polonii, jak USA, Kanada, Australia oraz Wielka Brytania i Irlandia, jak i do krajów tradycyjnie „piwnych”, np. do Belgii, Holandii czy Czech. Co ciekawe, pewne ilości polskiego piwa trafiają także na tak odległe rynki, jak Sudan, Kenia, Chiny, Tajwan, paragwaj, RPA, Ukraina czy Białoruś. Jak oceniają Browary Polskie, poprzez analizę statystyki, można założyć, że eksport polskiego piwa w ciągu najbliższych 5 lat będzie wciąż rósł.
Rynki Alkoholowe, 12/2015
 
Musujące
Polacy lubią wypić tzw. szampana z okazji ślubu, sylwestra czy innej ważnej uroczystości. I wciąż nie ma znaczenia, że ten musujący napój najczęściej niewiele ma wspólnego z prawdziwym szampanem produkowanym naturalnymi metodami we Francji. Według najnowszych wyników badań CBM Indicator, w świadomości Polaków, podobnie jak w minionych latach, dominują trzy marki win musujących: Dorato, Cin&Cin oraz Carlo Rossi. To właśnie te marki respondenci najczęściej wymienili spontanicznie, co świadczy o ich silnym zakorzenieniu w świadomości amatorów win musujących.
Czytaj całość…
 
Nowości na rynku wódki
Jesienią na krajowym rynku wódki pojawiło się kilka nowości. Stock Polska wprowadził nowatorski produkt – pierwszą w kraju wódkę gazowaną Stock Sparkling. To wódka czysta o mocy 37,5%, wzbogacona bąbelkami, które są widoczne już na półce, gdyż rozlewana jest do półprzezroczystych butelek. Wyborowa Pernod Ricard zaś stworzyła dwa nowe – czyste warianty swojej sztandarowej wódki Wyborowa. Otóż obok dotychczasowej Wyborowej wytwarzanej z żyta, pojawiły się teraz warianty powstałe na bazie innych rodzimych surowców – Polska Pszenica i Polski Ziemniak. Swoją ofertę poszerzyła także marka Żubrówka. Producent, CEDC, wprowadził kolejne smaki leśne – do Żubrówki Kory Dębu dołączyły Liście Klonu i Pędy Sosny.
Rynki Alkoholowe, 11/2015
 
Lepsze wyniki producentów wódki i piwa
Z najnowszych danych GUS wynika, że we wrześniu br. produkcja wódki czystej w przeliczeniu na 100-procentowy alkohol wyniosła 8,68 mln litrów, co oznacza wzrost o 0,6% w ujęciu rocznym. Wzrost produkcji został osiągnięty także w ujęciu miesięcznym i był wyższy o 32,1% w porównaniu z sierpniem br. Oznacza to, że rynek wódki się stabilizuje. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku produkcja wódki wzrosła już o 12% w ujęciu rocznym. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku wzrósł również nieznacznie rynek piwa – o około 1%. Jednak wartościowo rynek piwa zanotował spadek, spowodowany obniżaniem cen piwa wskutek presji cenowej panującej na tym rynku.
Rynki Alkoholowe, 11/2015
 
Spada eksport polskiej wódki
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku producenci wysłali za granicę 9% mniej wódki niż w ubiegłym roku. Spadła też wartość eksportu o 1%. Zawirowania spowodowane podwyżką akcyzy w 2014 roku sprawiły, że firmy skupiły się na rynku krajowym, odkładając inwestycje w promocję za granicą. Polska jest największym w Europie oraz czwartym na świecie producentem wódki. Główne rynki eksportowe to Stany Zjednoczone i Francja. Ważne kierunki eksportu to również Węgry, Wielka Brytania, Włochy i Kanada. Polskie marki docierają też bardziej odległych miejsc jak Singapur, Hongkong czy Chile, ale ich obecność w krajach wschodzących jest wciąż dużo niższa niż potencjał tych rynków.
Czytaj całość…
 
Sprzedaż wina w sklepach małoformatowych
Cała kategoria win gronowych, do której zaliczają się wina stołowe, wina deserowe, wermuty oraz szampany i wina musujące, ma około 3,2% udziałów w wartości sprzedaży alkoholu w sklepach małoformatowych. Najważniejszym segmentem są wina stołowe, które odpowiadają za 70% wartości sprzedaży win w sklepach małoformatowych (jedynie w grudniu ich udział spada na rzecz szampanów i win musujących).
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 97 - 105 z 853
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe