• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 3 (276)
marzec 2018

   okl-2018-03.jpg
 
Polacy lubią drogie whisky
W okresie od stycznia do października 2017 r. import szkockiej whisky do Polski spadł o 0,7% w porównaniu do analogicznego okresu w 2016 r. pod względem ilościowym (liczonym w butelkach o pojemności 0,7l). Biorąc pod uwagę wartość sprowadzanego alkoholu, odnotowano jednak wzrost o 14,59%. Różnice wynikają z coraz większej popularności droższej whisky single malt. Jak wynika z danych dostarczanych przez Scotch Whisky Association, po raz pierwszy od dłuższego czasu mieliśmy do czynienia z widocznym wzrostem importu do Polski lepszej jakościowo whisky – zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Pod względem ilości sprowadzanej kategorii single malt, tempo było niemal dwucyfrowe (wzrost o 9,25%). Jeszcze lepszy wynik odnotowano, biorąc pod uwagę wartość alkoholu. Dynamika wzrostu w tym segmencie wyniosła 22,1%. Oznacza to, że Polacy nie tylko sięgają po lepszą whisky, ale również coraz częściej decydują się na kupno droższych odmian w ramach kategorii single malt.
Rynki Alkoholowe, 3/2018
 
Nowe stowarzyszenie
Pod koniec stycznia 2018 r. w Warszawie odbyło się zebranie założycielskie Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych. W jego trakcie przedstawiciele 25 browarów jednogłośnie zdecydowali o powołaniu organizacji i przyjęciu jej statutu. Główne cele stowarzyszenia skupiają się na reprezentowaniu wspólnych interesów, promocji i popularyzacji piwa rzemieślniczego, pomocy merytorycznej i organizacyjnej dla producentów rzemieślniczych, zapewnieniu warunków sprzyjających aktywności zawodowej w zakresie produkcji piw rzemieślniczych. Prezesem PSBR został Marek Kamiński (Browar Kingpin).
Rynki Alkoholowe, 3/2018
 
Jajeczny fenomen
Według najnowszych badań CBM INDICATOR, najpopularniejszą marką w kategorii likierów i kremów pozostaje Advocaat. Likier ten w teście znajomości wspomaganej uzyskał ponad połowę wskazań (68%). W tym samym teście znajomości wspomaganej na kolejnych pozycjach najczęściej wymieniane były: Nalewka Babuni, Amaretto, Campari i Bailey’s – każdy z tych trunków uzyskał powyżej 30% wskazań.
Rynki Alkoholowe, 3/2018
 
Likiery, kremy i bittery w sklepach małoformatowych oraz w supermarketach
Likiery kremy i bittery pozostają nadal niszowym pod względem udziałów wartościowych segmentem alkoholi, którego znaczenie dla obrotu sklepów małoformatowych do 300 m2 jest zdecydowanie mniejsze niż dla supermarketów. W tym pierwszym kanale dystrybucji udziały likierów w sprzedaży alkoholi nie osiągają 1%. Sytuacja jest nieco lepsza w supermarketach 301-2500 m2, gdzie udziały te sięgają nawet do 2% w czasie największego na nie popytu. W sklepach małego formatu liderem w ilościowej sprzedaży likierów jest Jaegermeister (CEDC), na kolejnym miejscu plasuje się marka Advocaat (Polmos Bielsko-Biała) – w styczniu 2018 r. udział każdego z nich w sprzedaży wolumenowej całej kategorii wyniósł ponad 15%. W supermarketach największe udziały mają Dalkowski (Henkell&Co.) oraz Sheridan’s (Diageo).
Rynki Alkoholowe, 3/2018
 
Liczy się wygląd, zapach i przede wszystkim smak
Piątek, 25 maja 2018 r. – to data, którą powinien zapisać w swoim kalendarzu każdy producent i dystrybutor alkoholi mocnych funkcjonujący w Polsce. Tego dnia odbędzie się bowiem w Toruniu już XII edycja Degustacji Wódek organizowana przez ogólnopolski miesięcznik branżowy „Rynki Alkoholowe”. Redakcja miesięcznika „Rynki Alkoholowe” degustację wódek organizuje począwszy od 2006 r. To pierwsza cykliczna i niezależna degustacja wódek odbywająca się w naszym kraju. To także jedyny tego typu konkurs „w ciemno”, gdzie jurorzy nie wiedzą, jakie wódki degustują. Liczy się wygląd, zapach i przede wszystkim smak produktu. Od 2014 r. ocenie poddawane są także wódki smakowe oraz smakowe wyroby spirytusowe. Udział w Degustacji Wódek to znakomita okazja do oceny i konfrontacji własnych produktów na tle konkurencji, zmierzenie się z innymi markami na rynku, a zwycięstwo w konkursie to prestiż i doskonała promocja. Wszelkich dodatkowych informacji o wydarzeniu udziela Lidia Potwardowska (tel. 607 842 864, e-mail: Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć ).
Rynki Alkoholowe, 2/2018
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1 - 8 z 894
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe