• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 9 (270)
wrzesień 2017

   rynki-09-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Polacy spożywają coraz więcej whisky
Do Polski trafia coraz więcej butelek „szkockiej”. Jak wynika z danych dostarczonych przez Scotch Whisky Association (SWA), w całym 2016 r. do Polski trafiło 28 mln butelek szkockiej whisky o łącznej wartości 62,5 mln funtów. W porównaniu z rokiem poprzednim, odnotowano wzrosty w ujęciu ilościowym (o 15,8%) i wartościowym (o 19%). Największy przyrost importu nastąpił w segmencie blended malt. Osiągnięty wynik 270 tys. butelek był lepszy w stosunku do 2015 r. aż o 450% i dał łączną wartość ok. 520 tys. funtów. Nieco mniejsze wzrosty uzyskała whisky single malt – sprowadzona liczba 650 tys. butelek jest lepszym rezultatem od zeszłorocznego o 60%. W ujęciu wartościowym import wzrósł o 35,5% do wartości ponad 7 mln funtów. Najmniejszy przyrost zanotowało popularna whisky mieszana – o 14,5%, zamykając rok wynikiem ok. 26 mln butelek. Jej łączna wartość wyniosła 54,5 mln funtów.
Rynki Alkoholowe, 9/2017
 
Indie na czele rankingów!
Whisky ma się dobrze – taki wniosek można wyciągnąć na podstawie corocznego globalnego rankingu „Klubu Milionerów 2016” przygotowanym przez brytyjski magazyn „Drinks International”. Na 157 marek alkoholowych o rocznej sprzedaży powyżej miliona 9-litrowych skrzynek, które znalazły się w zestawieniu, aż 53 to właśnie whisky! Wprawdzie to identyczny wynik jak przed rokiem, ale lista „milionerów” od tego czasu znacząco się skurczyła, więc procentowo jest znacznie lepiej. Co więcej, w pierwszej dziesiątce znalazło się aż 5 marek „złotego trunku” a w pierwszej pięćdziesiątce aż 19 z nich!
Czytaj całość…
 
Whisky w sklepach małoformatowych do 300 m2
Whisky jest trzecią największą kategorią alkoholi mocnych w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2, a jej znaczenie w sprzedaży systematycznie rośnie. W okresie od stycznia do lipca 2017 r odpowiadały one za ponad 7% wartości sprzedaży mocniejszych trunków. To wciąż rozwijająca się kategoria – w pierwszych siedmiu miesiącach 2017 r. wartość sprzedaży „złotego trunku” w sklepach małoformatowych wzrosła o 7%, a wolumen zwiększył się o 8% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. W lipcu 2017 r. oferta whisky w przeciętnym sklepie małoformatowym obejmowała 8 wariantów, podobnie jak w roku ubiegłym. W lipcu 2017 r. „złocisty trunek” można było kupić w około 70% sklepów małoformatowych o powierzchni do 300 m2 sprzedających alkohole mocne. Najczęściej na ich półkach można znaleźć whisky marki Ballantine’s (Pernord Ricard) – w lipcu była ona dostępna w 70% placówek sprzedających tę kategorię. Marki Jack Daniel’s (Brown Forman), Johnnie Walker (Diageo) i Grant’s (CEDC) występowały w około 6 na 10 placówek sprzedających whisky, natomiast dystrybucja pozostałych, mniej znaczących marek nie przekraczała 40%.
Rynki Alkoholowe, 9/2017
 
Whisky, Whiskey, Bourbon
Jak wynika z najnowszego sondażu przeprowadzanego cyklicznie przez CBM Indicator, szkockie whisky są najbardziej rozpoznawalne przez polskich konsumentów. Wśród pierwszej czwórki najpopularniejszych gatunków whisky, aż trzy to trunki rodem ze Szkocji. Najbardziej popularnym w świadomości konsumentów wciąż jest Johnnie Walker – co drugi spośród badanych wskazuje tę markę spontanicznie, a ponad trzy czwarte ankietowanych wymienia Johnnie Walkera w teście znajomości wspomaganej. Na drugim miejscu najczęściej wymienianych przez konsumentów marek z grupy whisky, whiskey i burbonów znalazł się Ballantine’s (aż 65% wskazań w teście znajomości wspomaganej) oraz Grant’s (56% respondentów wskazało w teście znajomości wspomaganej.
Rynki Alkoholowe, 9/2017
 
Od jesieni w AICV
Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa gościł Komitet Wykonawczy AICV (L’Association des Industries des Cidres et Vins de fruits de l’U.E), organizacji zrzeszającej producentów cydrów iwin owocowych krajów Unii Europejskiej. Wizyta związana była z przyjęciem ZP PRW w poczet członków AICV oraz rozszerzeniem zakresu działań na forum międzynarodowym. Podczas wspólnego posiedzenia AICV i ZP PRW analizowano istotne kwestie wspólne dla branży winiarskiej w całej Unii Europejskiej. Dyskusje dotyczyły głównie projektów regulacji, którymi objęci zostaną producenci krajów europejskich. Ważnym punktem zebrania były ustalenia odnośnie akcesji ZP PRW do struktur AICV. Oficjalnie przyjęcie w poczet członków nastąpi jesienią br. Do tego czasu ZP PRW będzie już jednak miał prawo do aktywnego uczestnictwa we wszelkich pracach AICV.
Rynki Alkoholowe, 8/2017
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1 - 8 z 873
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe