• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 11 (272)
listopad 2017

   rynki-11-2017.jpg
 
Mniej reklam piwa
Jak podał Instytut Monitorowania Mediów, w trzecim kwartale tego roku pojawiło się blisko trzy razy mniej reklam branży piwowarskiej niż w analogicznym okresie w roku 2014. W tym roku bowiem w omawianym okresie wyemitowano 192 reklamy, a w roku 2014 – aż 572. Wszystkie reklamy były, zdaniem Instytutu, zgodne z Kodeksem Etyki Reklamy. Nie zanotowano też w stosunku do żadnej z reklam skarg konsumenckich. Wśród tych 192 reklam znalazło się 10 reklam prasowych, 59 internetowych, 54 telewizyjne i 69 outdoorowych. Największy spadek liczby reklam zanotowano w prasie i w telewizji, z kolei dwukrotnie zwiększyła się liczba reklam w Internecie. Nie pojawiły się za to w tym czasie reklamy radiowe. Jednak w porównaniu z drugim kwartałem tego roku, w kwartale trzecim wyemitowano o 41 więcej przekazów. Należy podkreślić, że wszystkie przekazy reklamowe zostały oznaczone znakami odpowiedzialnościowymi.
Rynki Alkoholowe, 12/2015
 
Polska w gronie największych producentów piwa
Według raportu Brewers of Europe, w 2014 roku polskie browary wyprodukowały blisko 40,1 mln hl piwa i zajęły 3. miejsce w rankingu największych producentów w Europie. Pierwsze miejsce zajęły Niemcy, a drugie Wielka Brytania. Jako jedyni z tej trójki zanotowaliśmy w latach 2009-2014 wzrost produkcji piwa – o ponad 10%. Z kolei w tym samym okresie w Niemczech nastąpił spadek produkcji o 3%, a w Wielkiej Brytanii o niemal 9%.
Rynki Alkoholowe, 12/2015
 
Polska jednym z najdynamiczniej rosnących rynków whisky
W gronie największych rynków whisky w pierwszym półroczu tego roku najdynamiczniej rosły Chiny (46%, 21,9 mln GBP) oraz Polska (45%, 20,5 mln GBP). Kraje te zajmują w rankingu odpowiednio 18. i 20. miejsce. Największym rynkiem szkockiej whisky pozostają Stany Zjednoczone, choć eksport do tego kraju spadł w pierwszym półroczu tego roku o 0,4%. Jak podało The Scotch Whisky Association, w pierwszym półroczu tego roku eksport whisky szkockiej spadł zarówno pod względem wartości, jak i ilości o 3%. Jest to poprawa w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2014, kiedy spadek wartości eksportu wyniósł 11%.
Rynki Alkoholowe, 12/2015
 
Rośnie eksport polskiego piwa
Od stycznia do lipca tego roku poza granice Polski sprzedano 2,062 mln hl piwa. W analogicznym okresie w roku 2014 było to 1,683 mln hl. Jak podaje ZPPP Browary Polskie, polskie piwo trafia zarówno do krajów z dużą grupą Polonii, jak USA, Kanada, Australia oraz Wielka Brytania i Irlandia, jak i do krajów tradycyjnie „piwnych”, np. do Belgii, Holandii czy Czech. Co ciekawe, pewne ilości polskiego piwa trafiają także na tak odległe rynki, jak Sudan, Kenia, Chiny, Tajwan, paragwaj, RPA, Ukraina czy Białoruś. Jak oceniają Browary Polskie, poprzez analizę statystyki, można założyć, że eksport polskiego piwa w ciągu najbliższych 5 lat będzie wciąż rósł.
Rynki Alkoholowe, 12/2015
 
Musujące
Polacy lubią wypić tzw. szampana z okazji ślubu, sylwestra czy innej ważnej uroczystości. I wciąż nie ma znaczenia, że ten musujący napój najczęściej niewiele ma wspólnego z prawdziwym szampanem produkowanym naturalnymi metodami we Francji. Według najnowszych wyników badań CBM Indicator, w świadomości Polaków, podobnie jak w minionych latach, dominują trzy marki win musujących: Dorato, Cin&Cin oraz Carlo Rossi. To właśnie te marki respondenci najczęściej wymienili spontanicznie, co świadczy o ich silnym zakorzenieniu w świadomości amatorów win musujących.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 121 - 128 z 880
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe