• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 11 (272)
listopad 2017

   rynki-11-2017.jpg
 
Po latach ruszył Browar Tenczynek
19 czerwca br. nastąpiło oficjalne otwarcie – po 75 latach – Browaru Tenczynek, położonego około 30 km od Krakowa. Reaktywacji zakładu podjęły się Browary Regionalne Jakubiak, które przejęły go od syndyka masy upadłościowej w 2014 roku. Szacuje się, że inwestycje w browar wyniosły do tej pory blisko 12 mln złotych. Na początku w Tenczynku wytwarzane będą dwa piwa – Tenczynek Lager i Tenczynek Marcowe, ale jeszcze w tym roku mają pojawić się kolejne. Browar Tenczynek jest już czwartym browarem działającym w ramach grupy Browary Regionalne Jakubiak. Pozostałe to browary Ciechan, Lwówek i Bojanowo. Pod koniec tego roku ma zostać uruchomiony kolejny w grupie Browar Biskupiec.
Rynki Alkoholowe, 7/2015
 
To jest czas cydru
Sukces kategorii cydru tkwi przede wszystkim w jego walorach smakowych. Cydr jest lekki, świeży, orzeźwiający, a jego słodko-kwaskowaty smak świetnie gasi pragnienie. Wyśmienity solo oraz jako podstawa do drinków – stanowi idealną alternatywę dla mocnych alkoholi i piwa. Kolejnym atutem tego napoju jest jego uniwersalność – można go serwować zarówno do potraw wytrawnych, jak i deserów, podczas spotkania we dwoje i pikniku z przyjaciółmi. Ponadto jakość polskiego cydru jest strzeżona przez ustawę o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich z 2011 r., która określa, że zawartość moszczu jabłkowego lub soku jabłkowego nie może być w nim mniejsza niż 60%.
Czytaj całość…
 
Sprzedaż cydrów w sklepach małoformatowych
Kategoria cydrów jest stosunkowo nowa – zaczęła rozwijać się w Polsce latem 2013 roku, lecz nie zyskała do tej pory znaczących udziałów w sprzedaży. W ostatnim szczycie sezonu cydr można było kupić w co drugim sklepie małoformatowym, a jego dostępność wzrasta na przestrzeni lat. Dużo częściej napoje te możemy znaleźć w sklepach sieciowych, z których obecnie ponad 80% ma w ofercie cydr. Cydry, podobnie jak piwo, charakteryzują się wyraźną sezonowością sprzedaży, ze szczytem przypadającym na gorące, letnie miesiące.
Czytaj całość…
 
Zwiększa się liczba sklepów monopolowych
Jak podał „Puls Biznesu”, stopniowo rośnie liczba sklepów monopolowych. Największy wzrost zanotowano w latach 2012-2013, wyniósł on bowiem wówczas ponad 35%, a liczba sklepów zwiększyła się z 4100 do 5600. Z kolei na koniec roku 2014 sklepów monopolowych było o 100 więcej. Według ekspertów na sukces specjalistycznych sklepów z alkoholem składa się obecny w nich szeroki asortyment wyrobów z różnych kategorii i różnych półek cenowych, jakość obsługi oraz dostępność, jako że część z nich działa też całodobowo.
Rynki Alkoholowe, 6/2015
 
Rośnie eksport polskiego piwa
Zarówno piwo, jak i papierosy, notują rosnący udział w eksporcie polskich ­produktów rolnych. W 2014 roku sprzedaż polskiego piwa poza granice kraju wyniosła 135,7 mln euro, czyli więcej o 14,5% w porównaniu z rokiem 2013. I choć wciąż eksport polskiego piwa stanowi niewielki udział w łącznej jego produkcji, to jednak producenci widzą w nim potencjał.
Rynki Alkoholowe, 6/2015
 
««  start « poprz. 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 153 - 160 z 880
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe