• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 11 (272)
listopad 2017

   rynki-11-2017.jpg
 
Cydry i drinki gotowe na wszystko
W przypadku gotowych drinków niskoprocentowych (ang. RTD – ready to drink) najlepszy wynik w teście spontanicznej znajomości osiągnęła marka Sobieski Impress (12%), Smirnoff Ice (7%) oraz Bacardi Breezer (6%). Te same marki osiągnęły także najwyższe wyniki w teście znajomości wspomaganej – liderem ponownie był Sobieski Impress (30%), a tuż za nim uplasowały się Smirnoff Ice (29%) i Bacardi Breezer (24%). Pozostałe marki były wskazywane spontanicznie tylko przez pojedynczych respondentów badania CBM Indicator. Interesujący jest przypadek Finlandii Frost, która choć w teście znajomości wspomaganej znalazła się poza pierwszą piątką (17%), w badaniu znajomości spontanicznej znalazła się tuż za podium (3%).
Czytaj całość…
 
Sprzedaż cydru oraz drinków w sklepach małoformatowych i w supermarketach
Cydry oraz drinki, czyli tzw. napoje RTD, należą do kategorii, które mają marginalne znaczenie w rynku alkoholi. Obie kategorie cechuje sezonowość z najwyższymi wzrostami wolumenu sprzedaży przypadającymi na miesiące letnie, przy czym w przypadku cydrów jest ona bardziej zauważalna. W okresie czerwiec 2016 – maj 2017 zarówno w sklepach małoformatowych do 300 m2, jak i w supermarketach (sklepach o powierzchni 300-2500 m2) blisko 45% wygenerowanej wartości ze sprzedaży cydrów i drinków przypadało właśnie na okres od czerwca do września. W tych miesiącach liczba transakcji zawierających cydry lub drinki była nawet 1,5 raza wyższa w porównaniu do średniej z ostatnich 12 miesięcy w obu typach tych sklepów. Udział cydrów i drinków w wartości sprzedaży napojów alkoholowych w sklepach małoformatowych oraz także w większych placówkach nie przekracza 1%. W placówkach o większej powierzchni sytuacja ma się nieco lepiej, gdyż prawie wszystkie sklepy prowadzące sprzedaż alkoholi posiadają na swoich półkach cydr, a średnia liczba wariantów tego trunku w maju 2017 r. wynosiła 8.
Rynki Alkoholowe, 7/2017
 
Jabłko w roli głównej
Francja miłośnikom trunków kojarzy się przede wszystkim z winami. I w sumie nie ma się co dziwić, wszak kraj ten pod względem powierzchni upraw winorośli nieprzerwanie należy do ścisłej światowej czołówki. Jednak już w samej Normandii winogrona mają godnego przeciwnika. Jest nim… jabłko. Ten kulisty owoc o soczystym miąższu stał się podstawą trzech trunków charakterystycznych dla tego regionu Francji – cydru, calvadosa oraz pommeau.
Rynki Alkoholowe, 7/2017
 
Rywalizacja na wysokim poziomie
XI Degustacja Wódek organizowana przez ogólnopolski miesięcznik branżowy „Rynki Alkoholowe” już za nami. W piątek, 26 maja, w toruńskiej restauracji Mio Piano wybrano i nagrodzono najlepsze produkty w danej kategorii. Tegoroczna rywalizacja, zarówno wśród wódek czystych, jak i w gronie wódek smakowych oraz smakowych wyrobów spirytusowych, stała na najwyższym poziomie. Po podliczeniu punktów przyznawanych przez jurorów, złoty medal w kategorii wódek czystych zdobyła... Finlandia Vodka z portfolio Brown-Forman Polska Sp. z o.o. W kategorii wódek smakowych i smakowych wyrobów spirytusowych zwycięstwo było wyraźne i niepodważalne.
Czytaj całość…
 
Wódka elegancko, kulturalnie i z klasą
Pierwszy w Polsce Festiwal Wódki i Zakąski odbyła się w dniach 19-20 maja. Odwiedziło go ok. 4 tys. osób. Skąd pomysł, aby zorganizować tę imprezę? – Doszedłem do wniosku, że Warszawa zasługuje na takie wydarzenie, jakim był pierwszy Festiwal Wódki i Zakąski. Jako społeczeństwo dojrzeliśmy do tego, aby docenić nasz polski trunek oraz kuchnię i pokazać, iż Polacy mają w tych dziedzinach powody do dumy. W Polsce nie brakuje miejsc, gdzie produkowane są wyjątkowe alkohole i żywność. I myślę tu zarówno o dużych firmach, jak i małych lokalnych producentach – tłumaczył Piotr Popiński, pomysłodawca i organizator imprezy. – W czasie trwania dwóch dni Festiwalu, na około 40 stoiskach goście mogli spróbować ponad 200 różnych alkoholi oraz wielu zakąsek najwyższej jakości. Poprzez Festiwal chcieliśmy pokazać, że świat alkoholi jest bardzo bogaty i różnorodny, a sama wódka, w przeróżnych odmianach, może doskonale łączyć się z jedzeniem.
Rynki Alkoholowe, 6/2017
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 17 - 24 z 880
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe