• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 6 (279)
czerwiec 2018

   okl-2018-06.jpg
 
Wszystkie oblicza whisky
To było prawdziwe święto whisky! Ponad 50 stoisk wystawców i prawdziwe tłumy uśmiechniętych gości, którzy mogli spróbować ponad 500 (sic!) różnych reprezentantów „złotego trunku”. Tak właśnie było na Whisky Live Warsaw 2017. Tegoroczna, czwarta już edycja festiwalu, miała miejsce w warszawskim hotelu Sangate. To otoczenie sprzyjało nie tylko degustacjom, ale także warsztatom czy licznym sesjom masterclass. Szkocja, Irlandia, Szwecja, Indie, Japonia, Tajwan, Stany Zjednoczone, Szwajcaria czy nawet Polska... – whisky ma wiele twarzy, a ze wszystkimi można było zetknąć się podczas imprezy w Warszawie.
Rynki Alkoholowe, 11/2017
 
Spokojnie, to tylko wina spokojne
Z ostatniego sondażu przeprowadzonego przez CBM INDICATOR dotyczącego znajomości marek wina wytrawnego i półwytrawnego wynika, że najbardziej znaną marką wśród polskich konsumentów pozostaje od kilku lat Carlo Rossi. Carlo Rossi jest najczęściej spontanicznie wskazywaną marką wina i zwycięża też zdecydowanie w teście znajomości wspomaganej (73% wskazań). Na drugim miejscu w teście znajomości spontanicznej znalazła się marka Fresco, natomiast w teście znajomości wspomaganej na drugiej pozycji plasuje się wino Sophia (wskazane przez ponad połowę respondentów). Warto zaznaczyć, że w porównaniu do wcześniejszych badań z zeszłego roku, znajomość spontaniczna wina Sophia zdecydowanie zmalała – z 13 % do 5% w najnowszym sondażu. Innymi markami wysoko rozpoznawalnymi w teście znajomości wspomaganej są wina EL Sol (44%) oraz Fresco (42%). Również znajomość tych marek wzrosła w najnowszym sondażu. W grupie win słodkich i półsłodkich zdecydowanym liderem również pozostaje Carlo Rossi – zarówno w teście znajomości spontanicznej, jak też teście znajomości wspomaganej. Na drugim miejscu w teście znajomości spontanicznej znalazła się Kadarka, a trzecie miejsce przypadło marce Fresco. Natomiast w teście znajomości wspomaganej obok Carlo Rossi najbardziej popularne okazały się Tokaj (62%) i Kadarka (60%).
Rynki Alkoholowe, 11/2017
 
Sprzedaż wina stołowego w sklepach małoformatowych do 300 m2
Wina stołowe, rozumiane jako niewzmacniane i niearomatyzowane wina gronowe, są największym segmentem spośród całej kategorii, do której należą również te musujące i szampany, deserowe, wermuty oraz napoje winopodobne. We wrześniu 2017 r. w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiadały one za blisko 1/3 całego sprzedanego wolumenu wszystkich win. Podobnie jak wina deserowe czy musujące, pod względem wygenerowanej wartości, cechuje je dynamiczny rozwój.
W okresie od października 2016 r. do września 2017 r. obroty sklepów małoformatowych wygenerowanych ze sprzedaży wina stołowego były wyższe o 10% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, a sprzedany wolumen tego segmentu wzrósł w tym czasie o 6%. Większe wzrosty wartościowe odnotowano tylko dla wina musującego (wzrost o 16%) oraz dla wina deserowego – wzrost o 48%. Tak duży skok tego ostatniego segmentu był spowodowany głównie za sprawą marki Carlo Rossi Refresh. Pojawiła się ona w sprzedaży w sklepach małego formatu we wrześniu 2017 r.
Rynki Alkoholowe, 11/2017
 
Oficjalnie w AICV
Walne Zgromadzenie AICV – organizacji producentów cydrów i win owocowych Unii Europejskiej – podjęło uchwałę o przyjęciu Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa w poczet członków. Oznacza to dla polskiej organizacji udział w międzynarodowej dyskusji, wymianę doświadczeń i budowę relacji wzmacniających pozycję branży. AICV jest organizacją utworzoną w 1968r. W Brukseli. Jej główne cele to reprezentacja interesów branży w instytucjach Unii Europejskiej, podejmowanie inicjatyw służących promocji cydrów i win owocowych oraz budowa przestrzeni do kooperacji czy wymiany doświadczeń pomiędzy członkami.
Czytaj całość…
 
Opakowania coraz ważniejsze
Konsumenci wybierając wódki czyste bądź też wódki smakowe od wielu lat najczęściej kierują się jakością produktu, ceną oraz smakiem. Wskazania te są zrozumiałe przy wyborach konsumentów i od wielu lat się nie zmieniały. Natomiast warto zwrócić uwagę, że z roku na rok czynnikiem, który ma coraz większe znaczenie przy wyborze danego produktu jest atrakcyjność opakowania. We wskazaniach respondentów w 2016 r. wybór atrakcyjności opakowania był czynnikiem ważnym dla 23% badanych spożywających wódki czyste. Wybór tego czynnika względem roku wcześniejszego wzrósł o 11% wskazań. Atrakcyjność opakowania istotna jest też przy wyborze wódek smakowych, gdzie 24% konsumentów odpowiedziało, że jest to  dla nich czynnik istotny.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 25 - 32 z 903
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe