• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 3 (276)
marzec 2018

   okl-2018-03.jpg
 
Whisky, Whiskey, Bourbon
Jak wynika z najnowszego sondażu przeprowadzanego cyklicznie przez CBM Indicator, szkockie whisky są najbardziej rozpoznawalne przez polskich konsumentów. Wśród pierwszej czwórki najpopularniejszych gatunków whisky, aż trzy to trunki rodem ze Szkocji. Najbardziej popularnym w świadomości konsumentów wciąż jest Johnnie Walker – co drugi spośród badanych wskazuje tę markę spontanicznie, a ponad trzy czwarte ankietowanych wymienia Johnnie Walkera w teście znajomości wspomaganej. Na drugim miejscu najczęściej wymienianych przez konsumentów marek z grupy whisky, whiskey i burbonów znalazł się Ballantine’s (aż 65% wskazań w teście znajomości wspomaganej) oraz Grant’s (56% respondentów wskazało w teście znajomości wspomaganej.
Rynki Alkoholowe, 9/2017
 
Od jesieni w AICV
Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa gościł Komitet Wykonawczy AICV (L’Association des Industries des Cidres et Vins de fruits de l’U.E), organizacji zrzeszającej producentów cydrów iwin owocowych krajów Unii Europejskiej. Wizyta związana była z przyjęciem ZP PRW w poczet członków AICV oraz rozszerzeniem zakresu działań na forum międzynarodowym. Podczas wspólnego posiedzenia AICV i ZP PRW analizowano istotne kwestie wspólne dla branży winiarskiej w całej Unii Europejskiej. Dyskusje dotyczyły głównie projektów regulacji, którymi objęci zostaną producenci krajów europejskich. Ważnym punktem zebrania były ustalenia odnośnie akcesji ZP PRW do struktur AICV. Oficjalnie przyjęcie w poczet członków nastąpi jesienią br. Do tego czasu ZP PRW będzie już jednak miał prawo do aktywnego uczestnictwa we wszelkich pracach AICV.
Rynki Alkoholowe, 8/2017
 
Kanpai!

Sake to najpopularniejszy i najbardziej znany trunek rodem z Japonii. Liczba jego producentów jednak stale spada. Dzisiaj w Japonii funkcjonuje ok. 1500 browarów sake, przed drugą wojną światową było ich 7000. Sam eksport tego trunku, także tych najdroższych odmian, stale rośnie. Największym importerem są obecnie Stany Zjednoczone. Jednak sake to niejedyny trunek z Japonii. Warto tu wspomnieć o shōchū, a więc wódce wytwarzanej zazwyczaj z batatów, ryżu lub jęczmienia. Według japońskiego prawa, zawartość  alkoholu w niej nie powinna przekraczać 36%. W Polsce trunek ten nie zostałby więc już uznany za „pełnoprawną wódkę”. Inny popularny w Japonii napój to umeshu – likier zawierający zazwyczaj do 17% alkoholu wytwarzany poprzez macerację owoców ume (morela japońska). Kwitną one w lutym, a zbierane są w czerwcu. Do wytwarzania trunku używa się także cukru trzcinowego. Na bazie owoców ume powstają również wina. Największy producent umeshu w Japonii to założona w 1914 r. w Osace firma Choya, która jest także partnerem Stowarzyszenia Polskich Barmanów.
Rynki Alkoholowe, 8/2017

 
Sprzedaż alkoholi w sklepach małoformatowych i supermarketach
Dla sklepów małoformatowych do 300m2 alkohole to niezaprzeczalnie jedna z kluczowych kategorii produktowych. W takich placówkach piwo, wódka, whisky i inne napoje alkoholowe pojawiają się na prawie co trzecim koszyku zakupowym i generują 25% obrotów. W supermarketach o powierzchni 301-2500 m2 alkohole również odgrywają dużą rolę, jednak ich udział w liczbie transakcji (występują na około 18% paragonów) i całkowitej wartości sprzedaży (nieco ponad 10% w okresie lipiec 2016 r. – czerwiec 2017 r.) są znacznie niższe niż w mniejszych placówkach.
Rynki Alkoholowe, 8/2017
 
Cydry i RTD  jak i gdzie sprzedawać wakacyjne trunki?
Co łączy konsumentów cydrów i drinków z grupy RTD? Są to określone oczekiwania wobec opakowań obu tych kategorii alkoholu. Zarówno dla gotowych drinków, jak i cydrów za najbardziej atrakcyjne opakowanie, które zachęca do zakupu danej marki uważany jest zestaw promocyjny z gadżetem. W przypadku RTD zadeklarowało tak 35% respondentów, a dla cydrów 30% badanych. Niemal takie same wyniki dla obu kategorii osiągnął także drugi najczęściej wskazywany typ opakowania, czyli ozdobna butelka. Takiej odpowiedzi udzielił blisko co czwarty miłośnik cydrów i RTD (cydry – 24%; RTD – 23% wskazań). Na trzecim miejscu podium, wśród wskazywanych jako najbardziej atrakcyjne opakowania cydrów i RTD znalazł się także wielopak. W przypadku tego typu opakowania, jego zwolennikiem był przeszło co piąty miłośnik cydru (21%) i przeszło co siódmy wielbiciel RTD (15%).
Rynki Alkoholowe, 8/2017
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 25 - 32 z 894
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe