• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 10 (271)
październik 2017

   rynki-10-2017.jpg
 
Likiery i kremy
Zdecydowanie najbardziej znaną oraz w największym stopniu zakorzenioną w świadomości marką w kategorii likierów i kremów od wielu lat jest Advocaat. To wciąż najpopularniejsza marka w swojej kategorii i to niemal wśród wszystkich grup wiekowych. Advocaat zdecydowanie zwycięża zarówno w testach znajomości spontanicznej, jak i wspomaganej. Na drugim miejscu w testach znajomości wspomaganej znalazła się marka Malibu: 57% - test znajomości wspomaganej). Dobrze rozpoznawalnymi markami są także Nalewka Babuni, Amaretto i Campari – wyniki powyżej 40% wskazań w teście znajomości wspomaganej. Warto jednak zwrócić uwagę na rezultat testu znajomości spontanicznej. Wyniki badań wskazują, że konsumenci mają spory problem z wymienieniem spontanicznie znanych im marek kremów i likierów – aż 36% respondentów nie było w stanie udzielić odpowiedzi na pytanie, jakie znają kremy i likiery bez podpowiedzi w postaci listy popularnych produktów w tej kategorii.
Rynki Alkoholowe, 3/2017
 
Więcej piwa i wódki, mniej wina
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, produkcja piwa w Polsce wzrosła w 2016 r. o 0,5% i wyniosła 40,73 mln hektolitrów. W 2016 r. wzrosła także produkcja wódki o 3,4% i (łącznie 98,2 mln litrów). Spadek (o 11,7%) zanotowała natomiast produkcja win owocowych – wyniosła ona 77,6 mln litrów.
Rynki Alkoholowe, 2/2017
 
Zmiany w prawie
Polski rząd przygotował zmiany dotyczące akcyzy dla skażonego alkoholu etylowego – zniknie zwolnienie dla spirytusu skażonego tzw. metodą węgierską. Zwolniony z akcyzy ma być tylko alkohol całkowicie skażony metodami dopuszczalnymi w Unii Europejskiej lub dodatkowymi procedurami skażania dopuszczonymi przez Polskę. Podobne warunki mają zostać ustanowione dla zwolnienia z akcyzy dla skażonego alkoholu etylowego importowanego, ale urzędnicy będą wiedzieć o każdej jego dostawie z UE. Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy proponuje jeszcze dalej idące zmiany, aby całkowicie wyeliminować z rynku nielegalne nalewki.
Rynki Alkoholowe, 2/2017
 
Rośnie wiedza Polaków o rodzimej wódce
13 stycznia 2013 r. weszła w życie nowelizacja ustawy, dzięki której Polska Wódka doczekała się oficjalnej definicji, precyzującej kryteria jej wytwarzania. Zgodnie z nią Polska Wódka może być wytworzona wyłącznie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania muszą odbywać się na terenie Polski. Tym, co wyróżnia Polską Wódkę na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Proces produkcji przebiega dwuetapowo: w gorzelni oraz w zakładzie rektyfikacji, gdzie nad jakością i smakiem czuwa człowiek – doświadczony gorzelnik. O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis „Polska Wódka/Polish Vodka”, a także oznaczenie Stowarzyszenia Polska Wódka.
Rynki Alkoholowe, 2/2017
 
Dobry czas dla win z Tejo
Wina z regionu Tejo w Portugalii z roku na rok są w Polsce coraz bardziej popularne i ich potencjał wciąż rośnie. W 2017 r. będziemy mogli przekonać się o tym podczas kilku ciekawie zapowiadających się wydarzeń. Warto uwzględnić je w swoim kalendarzu. Targi ProWein to największa impreza winiarska dla wszystkich miłośników wina z całego świata. Podczas tegorocznej edycji producentów z Tejo będzie można spotkać w hali 10 przy stoisku D 22. Po raz pierwszy przygotowano też specjalne wydarzenie dla wszystkich uczestników targów ProWein z Polski. Pierwszego dnia imprezy odbędzie się Master Class po polsku, który poprowadzi Andrzej Strzelczyk, dwukrotny Mistrz Polski Sommelierów i ambasador win z regionu Tejo.
Rynki Alkoholowe, 2/2017
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 33 - 40 z 876
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe