• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 9 (270)
wrzesień 2017

   rynki-09-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Rośnie wiedza Polaków o rodzimej wódce
13 stycznia 2013 r. weszła w życie nowelizacja ustawy, dzięki której Polska Wódka doczekała się oficjalnej definicji, precyzującej kryteria jej wytwarzania. Zgodnie z nią Polska Wódka może być wytworzona wyłącznie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania muszą odbywać się na terenie Polski. Tym, co wyróżnia Polską Wódkę na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Proces produkcji przebiega dwuetapowo: w gorzelni oraz w zakładzie rektyfikacji, gdzie nad jakością i smakiem czuwa człowiek – doświadczony gorzelnik. O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis „Polska Wódka/Polish Vodka”, a także oznaczenie Stowarzyszenia Polska Wódka.
Rynki Alkoholowe, 2/2017
 
Dobry czas dla win z Tejo
Wina z regionu Tejo w Portugalii z roku na rok są w Polsce coraz bardziej popularne i ich potencjał wciąż rośnie. W 2017 r. będziemy mogli przekonać się o tym podczas kilku ciekawie zapowiadających się wydarzeń. Warto uwzględnić je w swoim kalendarzu. Targi ProWein to największa impreza winiarska dla wszystkich miłośników wina z całego świata. Podczas tegorocznej edycji producentów z Tejo będzie można spotkać w hali 10 przy stoisku D 22. Po raz pierwszy przygotowano też specjalne wydarzenie dla wszystkich uczestników targów ProWein z Polski. Pierwszego dnia imprezy odbędzie się Master Class po polsku, który poprowadzi Andrzej Strzelczyk, dwukrotny Mistrz Polski Sommelierów i ambasador win z regionu Tejo.
Rynki Alkoholowe, 2/2017
 
Białe, czyste, gatunkowe...
Wódki są najlepiej rozpoznawalnymi trunkami wśród polskiego społeczeństwa. Upodobanie Polaków do trunków mocnych, a szczególnie do wódek białych gatunkowych potwierdzają kolejne tury badań zwyczajów i zachowań klientów. Najbardziej znanymi markami wódek czystych i białych gatunkowych oraz w największym stopniu zakorzenionymi w testach znajomości spontanicznej, a także wspomaganej w testach przeprowadzonych minionym roku okazały się: Finlandia (75% – znajomość wspomagana, 41% – znajomość spontaniczna) oraz Wyborowa (73% – znajomość wspomagana, 30% – znajomość spontaniczna).
Czytaj całość…
 
Sprzedaż wódki w sklepach małoformatowych
W 2016 r. wódki czyste i smakowe to obok piwa i papierosów jedna z najważniejszych kategorii w asortymencie sklepów małoformatowych do 300 m kw. W minionym roku występowały one na prawie co trzynastym paragonie i odpowiadały za około 9% łącznych obrotów. Warto zauważyć,  że dla wielu klientów zakup wódki stanowi jedyny powód wizyty w sklepie – na co trzecim paragonie z wódką nie występują inne produkty.
Czytaj całość…
 
Kompania Piwowarska zmienia właściciela
Koncern piwny Anheuser-Busch InBev podjął decyzję, że sprzeda aktywa należące do SABMiller w Europie Środkowej i Wschodniej, w tym Kompanię Piwowarską, japońskiemu koncernowi Asahi Group Holdings Ltd. za 7,3 mld euro. Sprzedane zostaną też czeski Pilsner Urquell, browar Topvar na Słowacji, Ursus w Rumunii oraz Dreher na Węgrzech. Transakcja jest związana z wytycznymi urzędów antymonopolowych, które zgodziły się na przejęcie przez AB InBev koncernu SABMiller, do którego należy Kompania Piwowarska. Zamknięcie sprzedaży ma nastąpić w pierwszej połowie 2017 r. Grupa Asahi już w listopadzie nabyła część aktywów SABMiller. Za marki Peroni, Grolsch i Meantime Japończycy zapłacili 2,6 mld euro.
Rynki Alkoholowe, 1/2017
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 33 - 40 z 873
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe