• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 3 (276)
marzec 2018

   okl-2018-03.jpg
 
Sprzedaż brandy w sklepach małoformatowych i w supermarketach
Brandy to jeden z mniejszych segmentów alkoholi – w sklepach małoformatowych do 300 m kw. odpowiada za niespełna 2% sprzedaży wszystkich mocnych trunków, a w supermarketach do 2500 m kw. za nieco ponad 3%. Brandy można było kupić w 47% placówek małoformatowych prowadzących sprzedaż alkoholi mocnych, przy czym oferta obejmowała średnio tylko około 4 wariantów tych trunków. W większych sklepach półka z tą kategorią jest nieco szersza (średnio 8 wariantów), trudno też znaleźć jakikolwiek supermarket, który nie miałby w ofercie ani jednego rodzaju brandy .30%). Najwięcej brandy w sklepach małoformatowych sprzedaje firma Ambra (marki Pliska i Słoneczny Brzeg) - jej udziały w wolumenie to 27% rynku.
Rynki Alkoholowe, 5/2017
 
Polska liderem UE
Polska jest czwartym producentem wódki na świecie i pierwszym w UE. W 2016 r. w Polsce wyprodukowano ponad 98 mln l wódki. To wzrost o 3% względem 2015 r. To jednak mniej niż w 2011 r., gdy w naszym kraju wyprodukowano ponad 103 mln l wódki. Wartość rynku napojów spirytusowych wyniosła 19,1 mld zł przy 18,6 mld zł w 2015 r. Największe rynki eksportowe rodzimej wódki to: Francja (wartość 90 mln euro), Stany Zjednoczone (26,9 mln euro), Węgry (6,7 mln euro), Niemcy (5,8 mln euro) i Wielka Brytania (5,2 mln euro). Polska wódka trafiła też w dużej ilości do: Kanady (3,7 mln euro), Meksyku (2,6 mln euro), Włoch (2,2 mln euro), Bułgarii (2 mln euro) czy Chile (1,1 mln euro). W ub. r. średnia cena eksportowa zwiększyła się o 4%, a łączna wartość eksportu napojów spirytusowych wyniosła 176 mln euro.
Rynki Alkoholowe, 4/2017
 
Whisky w zegarku? Czemu nie!
Butelka Old Vatted Glenlivet 1862 – czyli najstarsza rocznikowa whisky na świecie – została otworzona 14 marca 2017 r. w Warszawie. Uroczystość, podczas której tego dokonano, jest częścią pewnego niezwykłego i pionierskiego projektu o nazwie Whisky Watch. Otworzenie butelki tak niezwykle starego alkoholu było możliwe dzięki współpracy polskiej firmy Wealth Solutions (specjalizującej się w budowie kolekcji rzadkich trunków, dzieł sztuki) i szwajcarskiej manufaktury zegarków Louis Moinet z miejscowości Saint-Blaise, znaną z budowy limitowanych edycji ekskluzywnych czasomierzy, z użyciem rzadko spotykanych materiałów i zaawansowanych technologii.
Czytaj całość…
 
Gin znaczy Lubuski, rum to Bacardi, tequila to Sierra
Gin Lubuski jest najsilniej zakorzenioną marką ginu w świadomości polskich konsumentów. Został on spontanicznie wskazany przez 35% respondentów, a w teście znajomości wspomaganej przez 63% respondentów. Jego dominację dobrze obrazuje wynik marki, która zajęła drugie miejsce wśród najczęściej wskazywanych marek ginów – Gordon’s Gin, który w teście spontanicznej znajomości został wskazany przez co dziesiątego respondenta (10%), a w teście znajomości wspomaganej blisko co trzeciego (29%).
Czytaj całość…
 
Rum, gin i tequila w sklepach małoformatowych do 300 m2
Rum, gin i tequila to jedne z mniejszych segmentów alkoholi – w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiadają one łącznie za mniej niż 1% wartości sprzedaży alkoholi mocnych. Rum i gin można kupić w około 40% placówek sprzedających alkohole mocne, natomiast tequilę ma w ofercie tylko kilka procent takich placówek. W sklepach małoformatowych nie należy się spodziewać zbyt dużej liczby wariantów takich alkoholi na półkach. Klienci najczęściej mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami rumu i ginu, natomiast w przypadku tequili najczęściej jest tylko jeden wariant tego trunku.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 41 - 48 z 894
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe