• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 9 (270)
wrzesień 2017

   rynki-09-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Kasztelan Niepasteryzowane Pszeniczne nagrodzone w międzynarodowym konkursie
Warzone w sierpeckim Browarze Kasztelan piwo Kasztelan Niepasteryzowane Pszeniczne zdobyło brązowy medal w kategorii South German-Style Kristallweizen w konkursie European Beer Star. W tegorocznej 13. edycji tego jednego z najważniejszych na świecie konkursów pinych zgłoszonych zostało ponad 2000 piw z 44 krajów. Oceniało je w 57 kategoriach międzynarodowe jury złożone ze 124 ekspertów. Na ocenę składały się takie cechy, jak pienistość, barwa, klarowność, zapach, goryczka, nasycenie, posmak i spełnianie kryteriów danego stylu piwnego.
Rynki Alkoholowe, 12/2016
 
Wina musujące i szampany w sklepach małoformatowych
Wina musujące i szampany to kategoria alkoholi, która wyróżnia się największą sezonowością sprzedaży – ponad 30% ich sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 przypada na grudzień. W ostatnim miesiącu roku udział tej kategorii w całym segmencie win (do których zaliczane są również wina stołowe, wina deserowe oraz wermuty) wzrasta do prawie 40% w wolumenie i 30% w wartości sprzedaży, podczas gdy w pozostałych miesiącach jest to odpowiednio około 16% i 13%.
Czytaj całość…
 
Szampana nalej mi, czyli znajomość marek win musujących i szampanów
Najnowszy sondaż CBM Indicator wskazuje, iż respondentom znane są jedynie marki win musujących. Żadna z marek szampanów nie uzyskała wyniku powyżej 3% wskazań. Dwie główne marki win musujących, o bardzo zbliżonych wynikach zarówno w teście znajomości spontanicznej, jak i wspomaganej, są zdecydowanymi liderami na rynku. Są to: Dorato (spontaniczna znajomość – 42%, wspomagana znajomość – 61%) oraz Cin&Cin (spontaniczna znajomość – 40%, wspomagana znajomość – 64%). Wysoki wynik osiągnęła również marka Carlo Rossi (spontaniczna znajomość – 31%, wspomagana znajomość – 48%).
Czytaj całość…
 
Nielegalny alkohol negatywnie wpływa na wiele sektorów rynku
Jak wynika z danych Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej, roczne straty bezpośrednie i pośrednie polskiej gospodarki, ponoszone z powodu produkcji nielegalnego alkoholu wynoszą 141 mln euro. Z tytułu niezapłaconej akcyzy  za podrabiane alkohole budżet polski traci blisko 47 mln euro rocznie. Najbardziej dotyka to legalnych producentów alkoholu, którzy ponoszą straty zarówno w sprzedaży swoich wyrobów, ale i zatrudniają mniej osób; w Polsce jest to około 2,8 tys. mniej miejsc pracy. Oprócz nich, skutki nielegalnej produkcji odczuwają też branże powiązane z alkoholową, m.in. rolnictwo i przemysł spożywczy.
Rynki Alkoholowe, 11/2016
 
Rekordowy eksport polskiego piwa
Główny Urząd Statystyczny podał, iż ubiegłoroczny eksport polskiego piwa wyniósł pod względem wartości 170,6 mln euro, czyli o 19,8% więcej niż w roku 2015. Oznacza to, że poza Polskę trafiło 8% łącznej krajowej produkcji piwa. Dla porównania w 2004 roku na eksport trafiło jedynie 2% produkcji piwa. Wśród czynników wzrostu zainteresowania polskimi piwami poza granicami wymienia się emigrantów, zarówno tych, którzy poza granicami kraju osiedli niedawno, jak i tzw. starą emigrację, czyli Polakow mieszkających w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Jednak coraz większe zainteresowanie polskimi piwami wykazują także cudzoziemcy, kolejno: Holendrzy, Niemcy i Brytyjczycy.
Rynki Alkoholowe, 11/2016
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 49 - 56 z 873
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe