• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 11 (272)
listopad 2017

   rynki-11-2017.jpg
 
Małe pojemności butelek z alkoholem nie zostaną wycofane ze sprzedaży
Ministerstwo zdrowia zaprzeczyło, by miało zamiar zakazać produkcji i sprzedaży alkoholi mocnych w butelkach o małej pojemności, tzw. małpek. Taka informacja bowiem pojawiła się niedawno w mediach. Resort zamierza jednak zaproponować inną nowelizację ustawy, która wspierałaby osoby poddane leczeniu odwykowemu.
Rynki Alkoholowe, 10/2016
 
Polska jest największym importerem win mołdawskich
Jak wynika z danych szacunkowych importerów win, Polska stała się w tym roku największym rynkiem eksportowym dla win z Mołdawii. W ciągu siedmiu pierwszych miesięcy tego roku do Polski trafiło 26% eksportu winiarzy mołdawskich. Oznacza to, że jesteśmy największym rynkiem eksportowym dla tych win. W 2015 roku, mając 14-procentowy udział w eksporcie, zajmowaliśmy trzecie miejsce co do jego wielkości, za Rosją i Kazachstanem. Polska będzie też jedynym krajem, w którym winiarze z Mołdawii zorganizują kampanię promocyjną. Przeznaczą na nią ponad 2 mln złotych.
Rynki Alkoholowe, 10/2016
 
Wódki i ich opakowania
Najbardziej znanymi markami wódek czystych, spontanicznie wskazywanymi przez respondentów, są Bols (47%) i Finlandia (45%). Wysoki wynik w teście znajomości spontanicznej osiągnęły także: Absolwent (26%), Sobieski (26%), Wyborowa (25%) oraz Smirnoff (23%). W teście znajomości wspomaganej dwie najpopularniejsze marki zamieniły się miejscami, zatem najwyższą pozycję zajęła Finlandia (70%), a tuż za nią Bols (68%). Zaraz za nimi w rankingu znajomości wspomaganej wódek czystych znajdują się: Absolwent (52%), Sobieski (49%) oraz Wyborowa (49%). Wśród wskazań wspomaganych wysoki wynik (47%) uzyskał także Smirnoff. Tak więc liderzy marek wódek czystych – Finlandia i Bols – osiągają najwyższe wyniki zarówno wśród wskazań spontanicznych, jak i wspomaganych.
Czytaj całość…
 
Sprzedaż wódki w sklepach małoformatowych
Wódka odpowiada za prawie 9% obrotu w sklepach małoformatowych do 300 m2 i można ją znaleźć na co czternastym paragonie. Ze względu na duże znaczenie tej kategorii, a także nieustającą aktywność producentów, którzy wprowadzają do ofert nowe marki, warianty i pojemności, półka z wódkami wciąż się rozszerza. W sierpniu 2016 roku klienci typowego sklepu małoformatowego mogli wybierać spośród 42 wariantów wódek smakowych (o 6 więcej niż rok wcześniej) i 34 wariantów wódek czystych (o 2 więcej).
Czytaj całość…
 
Rynek wódki i piwa po siedmiu miesiącach bieżącego roku
Jak podał Główny Urząd Statystyczny, produkcja wódki czystej oraz piwa zanotowała niewielki wzrost w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. I tak produkcja wódki czystej w omawianym okresie tego roku wyniosła 51,5 mln litrów i była o 0,6% wyższa niż w analogicznym okresie w roku 2015. Z kolei produkcja piwa była wyższa w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku o 0,8% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2015 i wyniosła 25,1 mln hektolitrów.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 65 - 72 z 880
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe